8.10.2020 22:44:18 Delete
Re: Stridani vyuky na druhem stupni
kdoto,
mám fyziku ve třech paralelkách ve dvou ročnících. Ačkoliv učím vždy ve všech paralelkách totéž, NIKDY se mi nepodaří skončit alespoň ve dvou z nich stejně. Žádná z těch hodin neproběhne stejně. Nedokážu si představit učit stejně v Ačku jako učím v Bčku a učit v Cčku jako v Bčku. Asi je to tím, že jen nepřednáším a nepromítám prezentace, ale celá hodina je založená na aktivitě dětí. A ta se v různých třídách hodně liší.
Stejně tak si neumím představit odučit online stejný počet hodin jako prezenčně, v jeden den čtyři nebo pět hodin v kuse. Záleží na tom, jak se rozdělí ty druhé stupně, takže se to klidně může stát. A protože učím ve dvou ročnících, které je tendence nechat doma najednou, měla bych to tak pět dní v týdnu.
V matematice to je pro mě ještě horší než ve fyzice, máme sice dobré vybavení pro kontaktní výuku (dobré na jazyky, že na sebe učitel a žák dobře vidí, mohou konverzovat), ale naprosto nevhodné pro přenos vysvětlování s kreslením (a rýsováním) na tabuli nebo předvádění nějakých pokusů, což bych potřebovala já. Takže stejně budu muset najít jiné řešení.
Vychází z toho výuka na dálku přes můj web (odkazy na videa a online procvičování, jako jsem ji měla na jaře a online hodiny jen jako individuální konzultace pro jednotlivce nebo menší skupinky ve formě chatu nebo hovoru nad konkrétní úlohou. Příprava takové výuky je pak úplně jiná, než příprava na prezenční výuku. Pro mě rozhodně časově náročnější
Jo, zase na tom někteří vyučující vydělají, protože nebudou muset nic, ale nadávat se bude matikářům, češtinářům a jazykářům, protože i když budu mít té práce více, tak i kdyby se přetrhli, tak prostě nemají šanci odvést stejně efektivní práci, jako když se chodí normálně do školy.
Odpovědět