9.10.2020 0:34:00 Delete
Re: Stridani vyuky na druhem stupni
Ano, musí to dělat přesně v tu dobu, kdy je mu to nakázáno a kdy se mu to třeba nehodí. Všechno je mu předžvýkáno, vysvětleno, nic nemusí samo. Pro tebe je to třeba ideál, pro mě noční můra.
A přesně o tom to je.
Nebráním se online komunikaci, kdy se jinak samostatně pracující dítě může na cokoliv doptat, ale stejně jako ve škole, někdo se potřebuje ptát více, někdo méně, někdo se před ostatními stydí...tak proč t řešit hromadnou hodinou. A předžvýkávat něco všem hromadně není můj styl ani ve škole, snažím se spíše provázet, nabízet možnosti, ukazovat cesty....a na to nepotřebuju (a ani děti nepotřebují) pět hodin týdně v matematice a další dvě ve fyzice strávit před monitorem.
Je zajímavé, že jak jsem tu před rokem a půl popisovala svůj pokus se Začít spolu, kdy děti pracovaly samostatně (ve skupinách) celý měsíc a já v té třídě byla opravdu jen na občasný dotaz, tak se to i tady líbilo. A teď je najednou samostatná práce dětí nežádoucí?
A znovu opakuju, že "Je to v podstatě asi nejpodobnější prezenční výuce" u mě rozhodně neplatí, naopak je to něco naprosto odlišného od mé prezenční výuky. A ani Yuki, ani já, nevyžadujeme zapojení rodičů, napsaly jsme to tu mnohokrát, a stejně se to vždycky jako bumerang vrátí a trvá přesvědčení, že když není online synchronní výuka, tak to všechno odskáčou rodiče.
Odpovědět