Federiko,
no to se ti tu právě s Yuki snažíme už od jara říct, že zrovna ta výuka se dělat jinak dá. Že to, že není permanentně online, neznamená, že je méně kvalitní. Je prostě jiná. A pokud existuje jiná možnost, tak není správné nutit učitele do výukových metod, které mu nevyhovují, a tuto možnost zároveň prezentovat jako jedinou správnou a nejlepší.
Ona totiž ta onlině výuka není nic jiného, než klasická školní frontálka, proti které se tu roky většina uživatelek vymezuje a bouří. A teď najednou je to to nejlepší a pokusy cokoliv dělat jinak jsou odsuzovány jako flákání se a neplnění si svých povinností. Dokonce jsem se už setkala s názorem (ne tady, ale v diskuzi na toto téma), že byc měla vrátit plat, protože jsem neučila online videohodiny.
A to je to, co mi tak vadí. Že nikomu nevadí, že tělocvikáři a další učitelé výýchov nemusí nic, nebo dokonce je jim spíláno, když po dětech na dálku něco chtějí, ale jakmile si učitel naukového předmětu (a nedejbože toho "hlavního", jak se rádo matematice, češtině a angličtině říká) dovolí dělat něco jinak, tak je za flákače, co si ani výplatu nezaslouží.
A je to přesně o tom, že pro většinu lidí je frontálka, prezenční nebo online, vlastně jediný představitelný způsob výuky. V té prezenční formě už si jiné přístupy svoje místo vydobyly, ale trvalo to desítky let. S výukou na dálku se v tomto směru vracíme o těch 30 let zpět. Už zase všechno, co není pro všechny stejné, ve stejnou chvíli a hlavně odvykládané učitelem, jakoby nebylo
.
A ano, stejně jako nefrontální výuka v prezenční formě většinou znamená náročnější přípravy, tak v té distanční formě taktéž. Ale ono se mnohem lépe čte, že přípravy na online hodinu jsou totéž co na běžnou hodinu, než si připustit, že pro někoho, kdo běžně frontálně neučí, tak i pitomá frontálka přes net dá prostě zabrat víc, než běžná hodina a hlavně, že opravdu musí tu přípravu udělat úplně jinak, než je zvyklý pracovat.