Yuki 00,03,07 |
|
(22.12.2016 14:24:25) hraniční... to je to nejhorší, co může dítko potkat
když má někdo dyslexii, pracuje se s ním, když má ADHD, pracuje se s ním
když má nadání, má si poradit samo, když má "hraniční" ADHD, má si poradit samo, když má hraniční dys, má si poradit samo - jak si má ale poradit, když těch hraničních má několik? copak v té vaší ppp nic neslyšeli o tom, že kompenzovat to intelektem jde, ale ne všechno a je to na úkor právě toho neklidu a nesoustředění??
počkej si na zprávu, a pokud nebudeš spokojená, zkus se domluvit s učitelkou, ve 2. třídě je to stejně hlavně o její (spolu)práci a pokud bude jakýkoliv problém, zkus jinou ppp, učitelka ti může poradt, s kým má dobrou zkušensot
já jsme první zprávu z naší ppp odmítla s tím, že je to odfláknutá práce, dost naštvaně nás poslali k jinýmu psychologovi, stejná ppp, a zpráva vypadala konečně tak, že k něčemu byla
naše ppp se specializuje na nadání, s tím jsem tam šla, jenže nás dostal někdo, kdo se na to nespecializuje... to až na ten druhý pokus
|
Chrysantéma |
|
(22.12.2016 14:29:41) Yuki,
když jsem seděla v čekárně, měla jsem dojem, že největší frekvence je tam puberťáků ohledně studijního zařazení a lidí z ÚP ohledně možností pracovního zařazení... tohle mi přišlo takové jen tak mimochodem ... navíc se mi moc nelíbila ta psycholožka, holce mohlo být tak max.28 let. Povýšená,neempatická osoba. Když jsem chtěla, jestli mi může říct výšku IQ, odpověděla mi,že je to neetické... Přitom já jsem matka...
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(22.12.2016 15:04:34) co se táká IQ, u dětí ti číslo neřeknou, prostě se to nedělá, já jen vím, že nad 130 oba dva, mladší asi o 10 víc než starší
ono je to jedno, nad 130 je to nadání, který už se musí zohlednit, a o to mi šlo - přesto, že má SPU a hraniční AS, tak nechci úlevy, ale víc práce, což je taky těžký vydolovat z běžné školy
|
Monty |
|
(22.12.2016 16:01:19) Yuki, a jak se zohledňuje? Já zprávu z PPP vůbec nechtěla, takže mi ji ani nevystavovali.
|
withep |
|
(22.12.2016 19:40:36) Zohledňuje se tak, že dítě dostává práci adekvátní svým schopnostem, často na hranici svých schopností. Má menší nebo žádnou potřebu opakování, je mu umožněno jít víc do hloubky a do souvislostí. Atd., to je na dlouhé povídání
|
Monty |
|
(22.12.2016 20:47:05) withep, když mně na tom přijdou trochu divný dvě věci. Za prvé, pokud je dítě na něco nadané, tak si toho dřív všimne učitel a pedagog než psycholog, který ho vidí pár hodin. A počítám, že učitel není debil a ve školách to už nefunguje jako v době mého dětství, kdy mne učitelka nutila skládat slabiky v době, kdy jsem plynně četla. No a za druhé - pokud si nikdo nadání nevšimne a před testováním v PPP se nijak neprojevuje, tak to asi znamená, že samo to dítě to zřejmě využívat nechce. Má cenu ho nutit?
|
Lída+4 |
|
(22.12.2016 20:59:09) Monty, to se dost pleteš. Ani v dnešní době spousta učitelů nedokáže nadaný dítě rozpoznat.
|
Monty |
|
(22.12.2016 21:11:07) Lído, jako že se to nadání nijak neprojevuje?
|
Lída+4 |
|
(22.12.2016 21:35:13) Monty, ono se i projevovat může, ale ten učitel netuší, že se projevuje zrovna takhle.
|
|
|
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(22.12.2016 21:03:22) Mně hlavně nejde do hlavy, jak se takové speciální nadání vůbec pozná nebo jaké vlastně mohou být okruhy toho "nadání". Co to vlastně všechno zahrnuje. Ještě chápu třeba nadání v matematice - to asi se poznat dá. Nebo sport, hudební virtuoz. Ale to ostatní?
|
Delete |
|
(22.12.2016 21:28:26) margotko,
znám kluka, co má ve svých 10 letech znalosti z biologie větší než já. A prakticky je využívá, protože ho také baví zahradničení, takže pořád hledá, co jak pěstovat, kam co zasadit....
Čímkoliv z biologie ho totálně nadchneš. Stačí naťuknout, naznačit, co by se dalo, a už jede jak motorová myš, sám dotahuje náměty, vymýšlí si k tomu svoje.
Ale je to dítě, takže se nedá očekávat, že většinu těch věcí vymyslí sám, na to mu zase chybí životní zkušenost.
V ostatních oblastech funguje zcela běžně. Je tedy celkově chytrý, takže mu nic nedělá větší potíže, ale ten přístup je jiný.
|
Monty |
|
(22.12.2016 21:34:46) Delete, no vidíš, a tohle já třeba považuju za zájem, nikoli "nadání". Shodou okolností mám takové dítě s velmi nestandardním zájmem doma. Jo, ví toho o bezobratlých víc než já, protože toho ví o bezobratlých víc než asi každej, kdo není biolog, ale ví to proto, že to roky studuje, ne proto, že by se s tím narodil. Nadání vnímám jako něco daného, třeba ten hudební sluch nebo výjimečnou matematickou představivost. I "cit pro jazyk" je nadání, ale zájmy typu biologie, historie, zeměpis... to jako nadání neberu.
|
|
Delete |
|
(22.12.2016 22:06:29) Monty,
an, je to zájem, který ale vyšel z něčeho. Spousta dětí má zájmy, kterým se věnuje roky, ale nikdy v nich nedosáhnou znalostí a dovedností takových, aby si toho někdo všimnul. Prostě je to baví, tak to dělají. Pokud ale dítě v nějaké oblasti za velmi krátkou dobu převyšuje dospělé osoby, tak musí být pro tuto oblast nadané, jen zájem nestačí. To, co vidíme navenek, je projevem toho nadání.
A právě přístup, že tady o žádné nadání nejde, je jednou z příčin, proč nadané děti zůstanou nerozpoznané. Jenže ono to nadané dítě na biologii potřebuje v biologii (prvouce, přírodovědě) jiný přístup, stejně jako dítě nadané na matematiku potřebuje jiný přístup v matematice, a dítě nadané hudebně také neuspokojí běžná výuka hudební výchovy.
A na druhou stranu, ne každé nadané dítě ty znalosti má, protože ne každé nadané dítě vyrůstá v podnětném prostředí pro tu svou oblast nadání. Nevšimne si toho rodič, protože má jiné zájmy, nevšimne si toho učitel, protože dítě se dlouho neprojevuje nijak nadstandardně. Ale pak se třeba na druhém stupni dítě dostane do rukou učitele specializovaného na tu oblast, a najednou to dítě začne vynikat, protože během krátké doby dožene a překoná své okolí....bez nadání se i při sebevětším nadšení tohle nestane.
Ostatně, můj muž se na prvním stupni jako nadané dítě neprojevoval, přesto je to geniální (ano IQ nad 160) matematik z rodiny geniálních matematiků. Jeho nadání se začalo projevovat až ve chvíli, kdy matematika přestala být o počtech. Nikdy matematice nevěnoval volný čas, snad až na matematické olympiády, přesto jsou jeho znalosti a schopnosti úplně někde jinde, než ty moje. Přitom já jsem byla ta, kdo prošel matematickou třídou a matematikou jsem se bavila, takže jsem jí věnovala i ten volný čas. Jistě, i já mám nějaké to nadání, ale u mě je to mnohem víc o tom zájmu. Ten nadaný je tu prostě on . A stejné je to i s tou biologií. Bez toho nadání by S. nikdy neměl ty znalosti, které má, protože by neměl šanci ve svém věku pojmout jejich podstatu.
Jinak pak jsou ještě mimořádně nadané děti a to je zase úplně jiná kategorie. Asi jako ten kluk, co jeho maturitu řeší osobně ministrině školství. Takových je opravdu hodně málo a přitom i ti klidně můžou zůstat skrytí. Stačí dysfázie, neschopnost vyjadřovat myšlenky a k tomu nezkušená nebo prostě pitomá učitelka.
|
Monty |
|
(22.12.2016 22:29:37) "A právě přístup, že tady o žádné nadání nejde, je jednou z příčin, proč nadané děti zůstanou nerozpoznané."
Delete, já ti nevím, to co píšeš sice dává smysl, ale pořád si nějak neumím představit situaci, kdy si toho nikdo nevšimne, až teprve psycholog v PPP. Sama jsem tam jako dítě byla a i když jsem měla ve škole velký kázeňský problémy, vyjádření ze strany školy znělo "mimořádně inteligentní, ale neukázněná". Ani ti učitelé, kteří mne jistě měli plné zuby si nemysleli, že jsem pitomec. A je jedno, jestli mluvíme o nadání nebo jen o intelektu. Ponechávám stranou to "mimořádné nadání" v kombinaci s poruchami. Takových dětí je velmi málo. Učitel přece jen neučí, on s těmi dětmi komunikuje. A komunikují s ním i ostatní děti. Když zůstaneme u té biologie, tak moje dítě mělo i na prvním stupni, který ho vůbec nebavil a víceméně ho pročuměl z okna přezdívku "šílený biolog" a to, že je šílený biolog věděl fakt každej. Prostě byl "ten, co je dobrej na biologii". Nevím, jak by se to dalo utajit. Pravděpodobně to cpal úplně každýmu vč. rodičů svých spolužáků (maminka jeho kamaráda mi jednou na rodičáku líčila, jak jí něco vyprávěl o biologii). Dělal to už ve školce. To mi zase učitelky říkaly, že jim vypráví o zvířatech, který si musej vyhledat na Googlu, protože o nich do tý doby neslyšely. A je fuk, jak to nazveš, jestli zájem nebo nadání - nedá se to "utajit". Ostatně pár holek z Rodiny se synem mluvily a VŠEM vykládal o biologii, jistě by mi to dosvědčily.
|
Delete |
|
(22.12.2016 23:04:36) Monty,
neumím představit situaci, kdy si toho nikdo nevšimne
no jednoduše proto, že stejně jako ty to bude považovat jen za zájem a ne za projev toho nadání. Pro mnohé lidi a učitele nevyjímaje je nadáním to, cos popsala, tedy hudební nadání, cit pro jazyk, někdo tedy uzná i nadání na matematiku, ale ostatní jakoby neexistovalo. Odmávne se to s tím, že ho prostě baví biologie.
Ty napíšeš, jak ho první stupeň nebavil...no jasně že ne, když náplň prvního stupně vůbec nemohla uspokojit jeho potřeby, a zejména v těch oblastech, co ho zajímají. A když člověka něco nebaví, tak na to prostě kašle. A když na to kašle, tak často podává slabé výkony i v tom, na co má nadání. Protože jak na to kašle, tak dělá chyby z nepozornosti, je ladabylý, veškerou práci odbyde hlavně rychle, jen aby měl hotovo....a právě takové dítě by potřebovalo úplně jiný přístup, v některých oblastech nasadit laťku výrazně výš, jinde použít třeba jiný přístup...často stačí málo, ale ne vždy tě napadne to udělat.
Jinak ten, kdo má nejlepší šanci odhalit nadání v nějakém směru, je buď odborník v tomto směru, který je s dítětem v častějším kontaktu, takže třeba vedoucí nějakého kroužku, který má navíc to srovnání s dalšími dětmi s podobnými zájmy, nebo pak rodič, který ovšem ten zájem také sdílí a orientuje se v něm, takže tu představu o tom, jak by na tom dítě mělo být, a jak na tom je, prostě má.
Do té PPP pak jde člověk většinou tehdy, když cítí nějaký problém, nesrovnalost. No a nadané děti se většinou ve škole dost nudí a potom dost zlobí (v lepším případě jen nedávají pozor, tedy v lepším případě pro učitele, pro to dítě je to horší, protože to pak nikdo moc neřeší). A protože těch příčin, proč se takhle dítě chová, je celá řada, tak ve škole prostě není prostor na to tu příčinu odhalit.
Tvoje představa, jak si učitel s dítětem povídá, je hezká, mělo by to tak být, ale realita je....při třiceti dětech ve třídě...jinde. Já o těch "svých" dětech vím poměrně dost, ale většinu vím stejně od rodičů. Ono je to prostě tak, že vyučovací hodina má 45 minut. I kdybys každou hodinu věnovala jen tomu, co řeknou děti, vychází na každé dítě 1,5 minuty 4x denně. I kdybys tedy každému dítěti věnovala souvislých 6 minut denně, kolik ti toho takové osmileté dítě stihne sdělit? Jakou máš asi možnost rozpoznat hloubku jeho znalostí, i kdybyste těch 6 minut mluvili jen o jednom tématu? A to tvůj S. má jeden nebo dva velmi vyhraněné zájmy, o kterých mluví pořád dokola, takže si toho nejde nevšimnout, ale mnoho dětí bude 6 minut mluvit o čemkoliv, přitom se nedozvíš skoro nic . A to nemluvím o dětech všestranně nadaných, kde je úplně jedno, o čem mluví, čím se zabývají, ve všem se dostaneš hlouběji, než bývá běžné, ale přitom jen málokdo o tom bude uvažovat jako o nadání, když vlastně nic z toho nevyčnívá. To pak trkne často až na tom druhém stupni, kdy si každý z učitelů dítěte všimne ve svém předmětu jako výrazně vyčnívajícího, začne tak o něm třeba s rodiči mluvit, a ten pak teprve zjistí, že to není jen o tom, že dítě je prostě šikovné.
Ale je to jen teorie, to o těch 6 minutách. Většinou je to daleko méně a rozhodně ne v jednom kuse .
|
Monty |
|
(22.12.2016 23:29:15) Delete, no tak si všimne zájmu, to přece není takový rozdíl. O tom celou dobu mluvím. Učitel si přece všimne i během hodiny, jak dítě reaguje, jak odpovídá... nemusí to být vyloženě "volný čas na povídání". A pokud má ten zájem, je to znát tuplem. Ale to se zase dostáváme k tématu, které jsem tu už jednou probírala s Yuki - podle mne si dítě se zájmem prostě cestu najde. Nějak si neumím představit nadané/inteligentní dítě, které sedí jak pecka a čeká na podněty. Chápu, že určité poruchy to ztěžují, zvlášť třeba u prvňáčků. Jenže pak je druhá třída, třetí třída... Mmch., já jsem sice o zprávu z PPP nežádala, ale mluvila jsem s psycholožkou a neřekla mi v podstatě nic, co bych už předtím neslyšela od učitelů ve škole. Všechny oblasti, ve kterých měl nadprůměrné výsledky nebyly nic novýho. Ani ta jedna, kde je neměl. Jediný, co mne na celé návštěvě překvapilo byl nepoměr mezi výsledky testů a nabídnutou střední školou.
|
Delete |
|
(22.12.2016 23:52:21) Monty,
k zájmu si dítě cestu často najde (ale někdy mnohem později, než by mohlo). S nadáním pro něco je to jiné. Dítě neví, že má k něčemu nadání, pokud se to nesejde s jeho zájmem.
Zájem je většinou zřejmý, ale nadání může zůstat skryté, přitom může mít vliv na chování. To jsem popisovala dneska už několikrát, dítě se prostě projevuje nevhodně, protože se nudí. A nudí se proto, že nemá odpovídající náplň. Přitom by se čekalo, že když je nadané na matematiku, bude ho bavit matematika, jenže dítě v počítání dělá chyby, někdy ani nedokončí práci....to, že problémem je, že dítěti to přijde příliš primitivní a tedy nezajímavé, je u malých dětí obtížné oddělit od toho, kdy to dítě prostě jen nestihlo, kdy chybuje, protože ssi není jisté, je nervózní....ty malé děti nejsou často schopné vyjádřit podstatu problému. Aby ses jí dobrala, většinou se musíš cíleně ptát a tedy tě musí na základě třeba něčeho jiného vůbec napadnout, že se máš na to zeptat. Takže často je to o tom, že dítě má nějaké problémy, "zlobí", učitel řeší s rodičem, některý rodič tuší, tak naťukne, jiný rodič netuší, tak se jde do PPP a tam se teprve při tom dvouhodinovém cíleném vyšetření objeví podstata těch problémů s chováním.
|
Tante Bante |
|
(23.12.2016 14:33:38) Delete, já nevím, je to teda trochu šťouravé, ale.... ty to nezkoušíš, při tom, co jsi popsala, dát nejdřív těžší, co to udělá? Mně teda přijde, že dítě, které se nudí, protože to, co se dělá, je pro něj příliš triviální, není těžké zaujmout a zaměstnat, ani není moc zátěžové jít s ním rychleji, jde to i ve velké skupině a hladce, když je "problém" jen to, že "je napřed".
|
|
|
|
|
|
|
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(23.12.2016 8:33:18) No ale jak se rozliší, zda je to jen velký zájem nebo nadání. Když člověka něco hodně moc baví, tak se v tom asi dále rozvíjí, ne?
|
|
|
|
Delete |
|
(22.12.2016 21:20:03) Monty,
nadané dítě nemá učitel šanci rozpoznat snáz než v PPP mimo jiné proto, že kromě toho dítěte tam má 25 dalších a v běžné výuce tak stíháš sledovat třeba to, jak reaguje na probírané učivo, co dělá, jak moc ruší (bývá to jeden z příznaků, protože se dítě nudí, ale úplně stejně reaguje i dítě nezralé, protože učivu nerozumí a nudí se taktéž), v sešitech pak vidíš chyby, písmo....ale aby mělo nadané dítě se v tomto počtu projevit tak, aby tě to trklo, na to moc prostoru a nástrojů nemáš. A když je to navíc komplikované nějakou dys- poruchou, tak to chce hodně zkušeností s nadanými dětmi, abys včas zareagovala. A zase tolik nadaných dětí v běžné škole není. Navíc je řada dětí chytrých, šikovných, které se často jeví mnohem nadanější než to nadané dítě, protože jim to učení jde samo, zatímco to nadané se některými pasážemi obtížně prokousává, nebo je vůbec neumí, protože naprosto nechápe smysl, proč se učí (je to pro to dítě příliš zjednodušené a přijde mu to jako nesmysl, jenže ještě nemá vyjadřovací schopnosti na to, aby to takhle popsalo).
Ale máš pravdu, že jsou i děti s nadáním, které nestojí o to to nadání využívat. Máme v paralelce kluka, co do školy už vyšetřený v PPP jako nadaný nastupoval, ale odmítal dělat jiné věci než ostatní. Ale mimo školu pak dělá spoustu věcí navc, takže "nekrní". Jenže zase, děti mají různou povahu a i to dítě s nadáním může být líné jak veš. To je pak docela katastrofa, protože běžné učivo ho nudí, tak otravuje, ale nic jiného dělat nechce, protože je líné. Navíc nadané děti bývají častěji "mimoňovité", méně sociálně zdatné, takže dobrat se u nich podstaty problému chce většinou dost času.
V poradně je ta výhoda, že si jednak změří to IQ, ale hlavně na jedno dítě je jeden dospělý, který má i během rozhovoru a pomocí různých cvičení možnost se k té podstatě dobrat mnohem dříve.
|
|
Martina, 3 synové |
|
(22.12.2016 21:31:10) že samo to dítě to zřejmě využívat nechce. Má cenu ho nutit?
Nutit ne. Ale příležitost by dostat mělo - narozdíl od převládajícího mínění je skutečně nadaných lidí málo a neměli bychom je ztrácet v davu.
|
|
. . |
|
(22.12.2016 21:45:48) "Za prvé, pokud je dítě na něco nadané, tak si toho dřív všimne učitel a pedagog než psycholog, který ho vidí pár hodin. "
vtip týdne
(učitel si právě spíš všimne těch znalostí o bezobratlých, které se dají prostě ze zájmu nastřádat, než intelektového nadání dovedně skrývaného za trojkama z nudného učiva)
|
Monty |
|
(22.12.2016 22:06:58) Slupko, chtěla jsem napsat učitel a rodič, na mobilu nevidím celý text. Ale to je už celkem jedno, stejně mám pocit, že učitelé nejsou až takoví ňoumové, jak by se mohlo zdát z četby Rodiny.cz
|
. . |
|
(22.12.2016 22:17:29) Monty, nechápu, tobě se zdá, že dle rodin.cz jsou učitelé ňoumové? Kde to čteš?
|
Monty |
|
(22.12.2016 22:31:10) Slupko, tak pokud nepoznají nadaný dítě... Já si prostě myslím, že se to pozná. Ve většině případů. A jak jsem psala níž Delete, jak to nazveš je fuk, jestli nadání nebo zájem. Nepoznat to v denním kontaktu s dítětem mi přijde zvláštní.
|
|
|
|
|
withep |
|
(23.12.2016 7:34:12) Monty,
v obou věcech se mýlíš. Tedy, nevylučuju, že existují případy, kdy mimořádné nadání odhalí bystrý učitel, ale budou to spíše výjimky. Není to jen věc kvantity (dítě pracuje rychleji, snáze, zapamatuje si více,...), ale i kvality (pracuje a postupuje jinak). Učitelka mého syna si všimla, že je jiný ("Nechápu, jak se tak chytré dítě může chovat tak hloupě."), ale co je za tím a jak s ním pracovat, to je krok, který by sama od sebe neudělala. On se ve škole necítil dobře, nechoval se úplně ideálně, ale ona jako by očekávala, že mě poinformuje a já mávnu kouzelným proutkem nebo ho přes noc převychovám a vše bude ok. Když jsem ji požádala o vyplnění dotazníku do PPP, poněkud ji to vyděsilo a začala jeho jinakosti bagatelizovat. A potom, i když už jsme měli lejstro s "diagnózou", jsem ještě dlouho přemýšlela, jak ji "přimět" k tomu, aby si o tom něco přečetla, aby věděla, že vzdělávat mim. nadané dítě neznamená jen dávat mu práci navíc. Nakonec pomohla šikovná výchovná poradkyně. Můj syn se projevuje, a tak si všimla i učitelka, která nechtěla (navíc má ve třídě málo dětí, na rozdíl od Delete).
Že dítě, které nadání neprojevuje, jej využívat nechce, no... ono to není jako mít v garáži nadupané auto a rozhodnout se, že jím nebudu jezdit. Není to mí navíc část mozku/mysli a vědomě ji odpojit. Máš jiný celý mozek/celou mysl. Za neprojeveným nadáním může být spousta různých příčin: snaha o sociální konformitu (nadaní jsou náchylní k vyloučení z kolektivu, ti sociálně zdatnější mohou mít tendenci nadání maskovat), dvojí výjimečnost (nadání je maskováno hendikepem nebo je z velké části spotřebováno k jeho kompenzaci), oblast nadání je natolik úzká, že dítě nemá příležitost se v ní projevit,... Mimořádně nadané dítě nejdřív neví, že je jiné, stejně jako autista neví, jak myslí a vnímají ostatní lidé, nebo nevidomý, jak ostatní vidí. A stejně jako oni potřebuje pomoct - zohlednit potřeby, vytvořit podmínky, aby to pro něj na světě bylo k žití a mohlo se rozvíjet.
Pokud tě to opravdu zajímá, něco si přečti, napsáno toho bylo dost
|
Tante Bante |
|
(23.12.2016 14:26:28) Withep, fakt, všichni učitelé nejsou beznadějní pitomci, navíc hostilní ke všemu tvůrčímu. Někdo je pitomec, vyskytuje se to v každé profesi. Až nebude učitel rohožkou a páriem, určitý typ pitomce z české školy vymizí, nahradí ho jiný, který asi veřejnosti vadí méně.
|
withep |
|
(23.12.2016 19:59:10) Tante, prosím tě, proč ta litanie o pitomcích? Fakt moje pojednání vyznělo tak, že učitelé málokdy identifikují mimořádně nadané dítě, protože většinou jsou to pitomci? To snad ne. Promiň, ale připadáš mi poněkud vztahovačná, fakt zažíváš při své práci tolik despektu?
|
Tante Bante |
|
(23.12.2016 20:03:37) Zažívám ho tak deset až dvacet procent, jak se to sejde, část se s postupem školního roku vylepší, něco zůstane. Vyznělo to tak. Je klidně možné, že jsem paranoidní, to z podstaty nevyloučím. U lidí jako já, je to častý jev.
|
withep |
|
(23.12.2016 22:35:48) Tak to mě mrzí. Já si učitelů vážím, i té synovy učitelky, o které jsem psala. Jen mám ten dojem, že (možná i velká) část učitelů/škol není připravená pracovat s jinakými dětmi, a přitom jich v populaci vůbec není málo. Je to jistě jak kde, třeba v Praze je velká sháňka po asistentech pedagoga, zatímco tady u nás ticho po pěšině.
|
withep |
|
(25.12.2016 6:16:00) Jasně, to by bylo ideální, ale těm extrémnějším dětem to nemusí stačit. U nás je počet dětí ve třídách luxusní a do jisté míry děti individuální přístup mají, ale i tak si s nimi učitelka někdy neví rady. Asistent pedagoga je vzácností široko daleko. Když jsem byla pomáhat s vánočním tvořením, dceřina učitelka si pochvalovala, jak je to fajn, když si může třídu rozdělit a pracovat v menší skupině, jak děti ocení, že se jim věnuje ještě i někdo jiný. AP by byl fajn v každé třídě, nejen tam, kde je jedno dítko s výrazným hendikepem. Ale u synovy učitelky mám pocit, že by jí nevyhovovalo, aby se jí při práci někdo "pletl pod ruce".
|
|
|
|
|
Tante Bante |
|
(23.12.2016 20:04:24) Ale každopádně jsem ti psala dva řádky. Litanie je větší forma.
|
Tante Bante |
|
(23.12.2016 20:05:42) Carramba, tři. Tak to už JE litanie.
|
|
|
|
|
|
|
|
|