| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Speciální MŠ

 Celkem 42 názorů.
 Slída 


Téma: Speciální MŠ 

(22.1.2017 9:48:28)
Ahoj všem, syn 3,5 roku nemluví respektive mluví, ale jeho řeč nemá potřebnou sociální kvalitu. Nevede dialog, autismus vyloučen, ale spadá do PAS. Těžko říct nakolik rozumí, základní věci rozumí určitě, pokynům rozumí snaží se vyhovět, pokud ale něco udělat nechce, tak neudělá, nedá se s ním o dané věci diskutovat-domluvit se. Hůře se motivuje. Chodíme na terapie, kde to jde dobře, s terapeutkou navázal dobrý vztah, snaží se. Snažím se mu najít MŠ, kam by ho od září vzali. Intelekt je v normě. Chodili jsme do takové skupinky při do SPC, které se ale specializuje na těžká postižení DS, MR aj. Tam nám řekli, že k nim nepatříme a mimo danou skupinku nám nijak jinak nepomohou. Adaptoval se dobře a pí. učitelky doporučily, častější návštěvu kolektivu bez rodičů. Sehnali jsme mini školku, chodí tam rád, spolupracuje, s dětmi si nehraje, ale neubližuje, jen je ignoruje. Chtěla bych, aby chodil do logo školky, byla jsem se podívat ve dvou, v jedné mají logo třídu, tam nás odmítli hned, protože se jim zdá na školku nezralý, v druhé se také tvářili, že ho asi chtít nebudou, protože on prostě ten první dojem udělat neumí resp, umí, předvede se jak totální mimoň. Bojí se dospělých, nechce mluvit s cizími a nechce aby oni mluvili na něj.Schovává se, drží si uši a pořád opakuje neboj se. Jsem úplně zoufalá, kam ho dám? Dělám chybu v tom, že řeknu jak to je? Jsem i v šoku, že si speciální MŠ vybírají děti, tak aby jim asi nenarušily provoz. Už asi 4. den pořád jenom brečím, je toho na mě asi moc. Zajímavé je, že v běžné MŠ, kam chodily starší děti by mi ho vzali, ale nejsem si jistá, že třída o 28 dětech je to pravé, když není jisté čemu všemu rozumí a potřebuje, aby ho učitelka aktivně zapojila, protože když by ho v té současné nezapojily učitelky, tak si tam celý den jen hraje s auty a vlaky. Holky, vím, že Vás sem pár chodí, jak to bylo u Vás? A jestli nakoukne Tina+Jiřík, jak se jmenuje ta škola, kam chodil Jiřík? Možná bych to zkusila ještě tam, i když je to přes celou Prahu. Díky.
 Koliha velká 


Re: speciální MŠ 

(22.1.2017 10:01:39)
A proč by nemohl zůstat v miniškolce, kde byl spokojený a kam ho vezmou? Když si sám vyhraje, proč pořád ten tlak na to, aby se "zapojoval"?
 Slída 


Re: speciální MŠ 

(22.1.2017 10:12:19)
Koliho, protože se pak příliš uzavírá do svého světa a čím dýl v něm je, tím hůř ho pak namotivuješ k něčemu jinému. Jde o to, aby pak mohl fungovat na ZŠ, pravděpodobně se u něj objeví různé dys a pokud budu chtít, aby měl alespoň nějaké vzdělání, musí spolupracovat. Terapeutka říká, že letos je to jedno, ale příští rok si to mám pohlídat. Ideální by pro něj byl malý kolektiv, v tom velkém se ztratí - zašije do svého světa - a bude to, jako kdyby nikam nechodil.
 Koliha velká 


Re: speciální MŠ 

(22.1.2017 10:28:36)
No v té miniškolce bych právě čekala, že vzhledem k malému počtu dětí se mu budou moci věnovat, brát ho s sebou k ostatním, dohlížet na to, aby se třeba aspoň šel dívat, co děti dělají, i když sám se účastnit nebude. Třeba by to úplně stačilo, pokud chlapečkova symptomatika není vyloženě na specku. Stejně ta logo - myslela jsem, že je pro děti, které mají problém s výslovností, artikulací, než s komunikací jako takovou, to je úplně jiný problém.

Chápu to tak, že příští rok bude chlapeček předškolák a pak do školy?

Sama mám PAS - a vzpomínky na to, jak mne nenechali zabavit se dle svého (jako může chlapeček), na nucení se "zapojovat" do činností, které mne nezajímaly, jen proto, že dospělým to tak připadalo "normální", "důležité" a já nevím jaké, dodnes nejsou dobré a vzpomínám na školku s nechutí.~q~ Do školy jsem pak chtěla - ale k motivaci a zájmu ostatní jsem si musela dojít vlastním tempem, to nejde nijak namotivovat ani tlačit "proti proudu."
 Slída 


Re: speciální MŠ 

(22.1.2017 10:37:17)
v srpnu mu budou 4, takže když počítám odklad, tak by ho v mš čekaly ještě 3 roky. V mini školce ho zapojují, nestěžují si na něj, potřebuje pomoci prakticky se vším, ale protože jsou tam dvě učitelky tak zvládají. Blbý je, že je to bez jídla a jen do oběda, na oběd chodí domů. Já chodím na půl úvazku do práce. Jistě je to možnost, aby tam zůstal.
 Koliha velká 


Re: speciální MŠ 

(22.1.2017 10:41:29)
Já bych to tak udělala. Zvlášť, když je tam chlapeček zvyklý. Nehrotit to, máte spoustu času! ~x~
 Slída 


Re: speciální MŠ 

(22.1.2017 10:47:55)
díky ~x~
 macčí,Matyáš04,Richard08 


Re: speciální MŠ 

(22.1.2017 10:54:18)
Slído jaká jste Praha ?
 Slída 


Re: speciální MŠ 

(22.1.2017 10:58:47)
4, ale manžel pracuje na 5, navíc tam máme babičku, která je ochotná po obědě vyzvedávat. takže uvažuji v těchto dvou lokalitách.
 macčí,Matyáš04,Richard08 


Re: speciální MŠ 

(22.1.2017 11:17:29)
Tak na 4 jsou dvě speciálky.
Syn chodil do MŠ Horáčkova - tam se ovšem za tu dobu asi dost změnilo,tak by bylo třeba se poptat jak to vypadá, jste- li Praha 4 tak to by bylo v pořádku. Synovi to moc pomohlo a vozila jsem ho do té školky z Brandýsa nad Labem 3 roky(mám trvalé bydliště na P4 jinak by mi ho tam nevzali).
Druhá speciálka je logopedická MŠ Sevřená zřizovatelem je Jedličkův ústav ,tam na trvalém bydlišti nezáleží. V době,kdy jsem se o to zajímala bylo dost plno - to se předpokládám za ty roky nezměnilo. Ale děti brali v průběhu celého roku a na volná místa byl pořadník,takže opět zavolat si a zeptat se.

MŠ Horáčkova
http://www.aklar.cz/materska-skola
MŠ Sevřená
http://www.smssevrena.cz/

Syn byl hyperaktivní, nespolupracoval, nemluvil .... v normální školce to nešlo,ve speciálce hrál po roce divadlo. Prostě to s těmi dětmi umí, ne že by nebyly problémy ,ale ve spolupráci s rodiči se to zvládá.

Držím palce a hlavně klid, dobře to dopadne ~x~
 macčí,Matyáš04,Richard08 


Re: speciální MŠ 

(22.1.2017 11:24:45)
PS: ještě mě napadlo pokud jste na FB
https://www.facebook.com/groups/230141233788298/?multi_permalinks=930360467099701%2C930265343775880%2C929827503819664¬if_t=group_activity¬if_id=1484942721556561

Skupina rodičů dětí s vývojovou dysfázíí
tam by děvčata mohla mít další tipy na MŠ a konečně i na práci se synkem,hlavně se tam člověk může vypovídat a získat podporu .... to je také dost důležité :-)
 Slída 


Re: speciální MŠ 

(22.1.2017 11:48:58)
Maccí, myslíš si, že je výhoda aby speciální mŠ navštěvoval tři roky? Nebo budou dva stačit? Já jsem hrozně bezradná, už rok pořád něco řeším a mám pocit, že jsem nikam neposunula. zápisy budou v květnu, jenže když mi v červnu řeknou, že ho neberou, protože je malý nebo nehodící se kus, tak jsem v pytli, protože už nic neseženu. Pravda, může zůstat v miniškolce, tam kde je. K tomu jsem se už dnes dobrala. Já nevím, asi je chyba ve mně, mám asi úzkosti, nevidím žádnou perspektivu nic. Další řešení je, že můžu zůstat doma, nechodit do práce, ale bojím se, že mě to položí úplně.
 TaJ 


Re: speciální MŠ 

(22.1.2017 15:17:29)
Slído, syn chodil do té speciálky 2 roky a pak šel bez odkladu do školy...ale vybrali jsme logopedickou třídu, která má malý počet dětí a navíc mají první třídu rozdělenou na 2 roky, takže časově to ve finále vyjde stejně, jako kdyby odklad měl, akorát že on už se pak ve školce nudil a taky potřeboval malý počet dětí ve třídě a to prostě v klasické škole nikde není...tady jedou podle běžného vzdělávacího plánu, jen prostě ten první ročník byl rozdělený na dva roky, jinak berou běžné učivo, ale jelikož jich je ve třídě 7, tak je tam prostor víc se jim věnovat, všechno stačí celkem dost procvičit ve škole, takže úkoly dostávají opravdu výjimečně a doma se ani téměř nic neučíme...a hlavně sociálně mu ta malá třída vyhovuje, pro něj by bylo 28 dětí ve třídě strašný záhul....
 daba+holčička 


Re: speciální MŠ 

(22.1.2017 12:00:16)
Ještě jsou speciální třídy v MŠ Duha a Fialka v Řepích, na Fialce jsou vybavení i pro autisty, na webu je prd, budeš tam muset případně zavolat
http://duha.mslaudova.cz/
http://fialka.mslaudova.cz/
 macčí,Matyáš04,Richard08 


Re: speciální MŠ 

(22.1.2017 12:28:14)
Tak především klid, to že se složíš nikomu nepomůže. Prostě nemáš standardní dítě,ale to není žádná tragédie jen trochu víc úsilí a práce.

Můj názor - pokud má matka možnost chodit do práce a zvládá i náročnější péči o dítko (logopedie,terapie, domácí cvičení ap.) je to rozhodně dobře pro její duševní pohodu a tím pádem i pro rodinu.
Osobně bych kontaktovala vybrané speciální školky a poptala se jak je to s možností přijetí, pak se ukáže jaké jsou možnosti a řešení vyplyne samo ....pokud bude třeba se v MŠ zapsat do pořadníku a perspektiva přijetí až za rok ,tak nezbývá než nechat malého v miniškolce a soustředit se na mimoškolkovou péči - kvalitní klinický logoped je základ ( my jsme chodili k dr. Michaličkové -http://www.drbuckova.cz/node/28 ).

To jestli bude chodit do speciálky 2 nebo 3 roky není v současné době podstatné, nelze odhadnout vývoj a svět naruby neobrátíš,pokud ve speciálce není místo nedá se nic dělat.

A popravdě s tím,že naše děti jsou nežádoucí kusy se prostě musíme vnitřně smířit ...dobrá zpráva je,že existují i vyjímky :-) Já hledám pro syna umístění do 6.třídy ZŠ a když mi paní ředitelka řekla ,že Matyáška ráda do nově otevřené třídy vezme málem jsem omdlela.

Závěrem : rozhodně radím neřešit dalekou budoucnost, soustředit se na bezprostřední problémy. Tyto děti se strašně rychle mění a umí dost nečekaně překvapit - né vždy pozitivně samozřejmě. Hlavně po letech už vím,že každý pokrok u nich má svůj čas a nelze ty věci uspěchat, takže trpělivost,přiměřený tlak a optimismus jsou základ.
 Slída 


Re: speciální MŠ 

(22.1.2017 12:40:48)
ano, Macčí, máš pravdu. Nejhorší na tom, že on je to takovej bobek paličatej mazlivej, ale někdy je toho už moc. Kdyby mě alespoň nešikanoval řevem, to mě opravdu deptá. Navíc jak jsem přecitlivělá a podrážděná, projevuje se to i na mém chování k ostatním dětem. ty tím samozřejmě trpí. Když pak prostřední řekne, nechci takovýho blbýho bráchu, furt jen řve a ty si tak smutná. kdyby tu nebyl, bylo by to dobrý. a já pak brečím a nevím, co mám dělat.
 macčí,Matyáš04,Richard08 


Re: speciální MŠ 

(22.1.2017 13:37:26)
Slído já Tě chápu ~x~
Vím přesně o čem píšeš, máme to doma stejné. Je to neustálý tlak. Já se sice tvářím v pohodě a že to mám v hlavě srovnané,ale i na mne to doléhá, mám horší a lepší období. Snažím se občas totálně vypnout - bez výčitek,pomáhá mi právě kontakt s jinými lidmi, práce na zahradě, teď nutně potřebuji zařadit pohyb.
Držím palce a zkus tu skupinu FB, holky mají spoustu užitečných informací a jsou velmi ochotné pomoci nebo prostě jen vyslechnout v krizi.
 Slída 


Re: speciální MŠ 

(22.1.2017 19:32:47)
díky, skupina na fb přidána, později si ji projdu.
 Kukurice29+3. 


Re: speciální MŠ 

(22.1.2017 10:57:29)
Mám podobného syna 4.roky. mluví sice hodně, ale špatně. Hledáme novou logopedka, protože k té staré řval už ráno před návštěvou. Je ve školce ve třídě o cca 20ti dětech různého věku a fakt vidím, že mu to pomáhá. Sice si často hraje sám s autama a vlackama, ale paní učitelka ho zapojuje. Dokonce zvládl i besídku, kde dělal s dalšími dětmi ptáčka. Řeč se zlepšuje skokově. Spíš mi to teda přijde jako jeden krok tam a dva zpátky. Teď je v té druhé fázi.
 Slída 


Re: speciální MŠ 

(22.1.2017 11:06:42)
ten náš, když už mluví, tak je to zase překvapivě dobrý, zvládá 3 i 4 slabičná slova, jeden čas začal sám tvořit zdrobněliny, ale mluví málo, na logopedii vůbec, jen dělá na logopedku pšššt a drží si uši, když mluví ona. Ale na těch terapiích co chodíme, už i mluví, a je tam takový uvolněný. Ve školce nemluví.
 Mariana +2 


Re: speciální MŠ 

(22.1.2017 11:24:44)
No a není to opravdu pro něj brzo, zvlášť pokud má určité potíže.
Já bych ho nechala v té miniškolce pokud je spokojený. ZŠ je vážně daleko.

Nemám tedy zkušenost s PAS, moje děti nemají žádnou dg, ale ani jedno by nezvládlo nástup do školky v 3.5letech. Oba šli až kolem 5 roku. Rok předtím byli v "mini-školce", což je u nás vlastně Kenny club, defacto hlídání pro malé děti s lehkým programem.

Ten rozdíl kde byli v 3.5 letech a kde v těch 5ti, notabene 6ti je mega-obrovský. Oba zvládli nástup do školy v pohodě a adaptovali se skvěle, a to ve 4 letech byl pro ně problém být ve školce.

Myslím že představa že každé dítě by si ve 3.5 letech mělo hrát "s někým" neodpovídá realitě. I v té miniškolce si ty děti co tam chodily hrály spíš většinou každý sám. Ta potřeba hrát si a a kamarádit se společně nastupuje postupně a u každého jindy.

Podle mně je opravdu asi nezralý na školku a netlačila bych na pilu, můžeš naopak nadělat víc škody než užitku. Neřeš teď jak se bude adaptovat v ZŠ, to je předčasné, řešila bych to kde je spokojený teď a postupnými krůčky pracovala na zlepšování..

A pokud jsou problémy s řečí, nemyslím že ani LOGO školka nemusí samospásná, spíš bych to chtělo najít vynikajícího klinického logopeda. Pokud syn nespolupracuje s logopedkou, řešila bych prvotně řešila to.
 Slída 


Re: speciální MŠ 

(22.1.2017 12:15:30)
Mariano, psycholožka a terapeutka nezávisle na sobě mi řekly, že čím dřív se s nápravou začne, tím spíš se to podaří. Nechat ho do pěti, aby si dělal co chtěl nebo co preferuje, je do budoucnosti prostě špatně. On si třeba v létě vymyslel, že bude jezdit metrem pouze určitou trasu. Odmítal vystoupit kdekoli jinde, hystericky se válel po zemi, ječel. Nepodlehla jsem a dnes většinou vystoupí tam, kde chci já. A tak je to se vším, já si musím hlídat, aby v rámci běžného života fungoval, nemůžu mu povolit, aby bylo podle něj, protože pak budu od rána do večera stát na konečný metra a čumět do díry a když bude mít pán jo dobrej den, tak se budu vozit z konečný na konečnou. Nebo ho můžu doma nechat hrát na tabletu a koukat na pohádky. A nebudu vědět, že mám doma dítě, ale to já nechci. Proto to řeším, cíl je normální vzdělávání na ZŠ o to mi jde. Vím, že je to daleko.
 Mariana +2 


Re: speciální MŠ 

(22.1.2017 17:33:16)
Tak on mě taky kdekdo říkal kdeco, nakonec jsem dala na svůj instinkt a zpětně vidím že to bylo dobře. To jsem když byl syn menší právě slyšela mockrát, že je potřeba "otužovat", co budu dělat až bude muset do školy apod.

Můj starší byl hodně akurátní, závislý na svých rituálech, psycholožka tedy říkala že má určité rysy autistického spektra (není autista, jen měl takové ty projevy že vše musí jít po sobě stejným způsobem, skládal věci do řad, závislý na rituálech apod.) Taky měl nedozrálou nervovou soustavu. Nechtěl zůstat s nikým cizím, nebo koho neznal opravdu dobře, dát se někým cizím do řeči vůbec nepadalo v úvahu.

Školku absolutně nedával, a to jsem ho vyzvedávala po obědě. Řekla bych že mu tam vlastně vadil nejvíc ten režim, který už ve školce prostě je, .. jako to teď si přestaneme hrát a jdem dělat tohle ... V těch 4 letech na to prostě ještě nebyl zralý.

Mnohem líp mu vyhovovala ta mini-školka, kde ten režim byl takový volnější, víc hrací, uzpůsobený víc individuálně. Tam naopak chodil rád. Ničemu nakonec nevadilo že tam zůstal o rok dýl a a do klasické "školky" šel později. Ten rok udělal hodně.

Já taky netvrdila že ho náš nechat být a jen čumět na pohádky, jen že na některý věci prostě některý děti potřebují víc času k tomu dozrát. Já bych třeba v tomto případě volila další rok tam kde to zná a je spokojený.
A chápu že je to moc složitý, když člověk třeba ani nemá to srovnání. Co je ještě běžné, a co už je víc nestandardní. Mně tedy třeba to, že 3.5 leťák si nehraje s jinými dětmi nebo vydrží celý den s auty a vlaky, přijde naprosto normální.

Jo a ježdění výtahem sem a tam nebo vlakem to znám taky. No postupně to přešlo.

A u dětí které mají tu nervovou soustavu křehčí, mohou bohužel ze stresu mohou vzniknout věci které se pak napravují velmi obtížně. To je zase moje zkušenost.
A přehnat to s tím tlakem, nebo dítě ve školce na kterou není zralé, to je stresor jako blázen. Něco jiného je "trénovat" s ním běžné situace jako matka a něco jiného když má fungovat v rámci školky.
Mně třeba syn ze stresu (způsobeného tedy něčím jiným) začal koktat. K logo poruše je to pak fakt lahůdka, a hlavně nikdo s tím nic moc nedokáže udělat.
 Slída 


Re: speciální MŠ 

(22.1.2017 19:46:25)
Mariano, mě prostě hrozně vykolejilo to, že ho možná do té logo školky nevezmou, protože se jim nezdá. Mám x zpráv a stejně to je málo. Je fakt, že v té miniškolce nás vlastně moc překvapil, čekali jsme bouřlivou reakci, třeba že tam nebude chtít být, nebo že se totál nechytne, že si na něj budou učitelky stěžovat. ale bylo to naprosto v pohodě, sice jim tam taky pár vozembouchů předvedl, ale to jen první týden. Chodí tedy 3x týdně. Chodí tam opravdu rád, proto jsem si myslela, že spec. třída, kde je deset dětí a dvě učitelky, by pro něj byla značka ideál. Navíc by tam tu logopedii měl častěji, naše logopedka je dobrá, trpělivá, usměvavá, má různé aktivity, ale termíny máme za dlouho a tak si k ní nemůže vytvořit vztah jako například k terapeutce, kam chodíme 1x týdně.
 Slída 


Re: speciální MŠ 

(22.1.2017 20:36:07)
tutenstein, já to pochopila tak, že v té logo školce dělají logopedii v rámci řízené činnosti se svojí učitelkou, plus si děti vytahuje ze tříd jejich logopedka na cvičení indi-vindi. takže mají vlastně neustálou a navazující péči, protože v rámci školky všichni komunikují. ono je asi blbý, že nemáme přímo diagnostikovanou VD.
 TaJ 


Re: speciální MŠ 

(22.1.2017 23:18:40)
Slído, přesně takhle to bylo u nás v té speciální MŠ - každý den dělali různé věci včetně logopedie ve skupině ve třídě a pravidelně si je brala logopedka k sobě jednotlivě - u toho jsem mohla být klidně i já...nebyla jsem tam pokaždé, ale tak jednou za měsíc jo...jinak jsme se každou chvilku potkávali s paní logopedkou ve školce, v šatně apod., takže když bylo něco potřeba, tak jsme si to řekly...a taky jak píšeš, ve školce všichni spolupracovali navzájem a paní učitelky měly možnost řešit případné problémy s psycholožkou nebo logopedkou tak nějak průběžně....
 TaJ 


Re: speciální MŠ 

(23.1.2017 9:56:21)
U nás to fungovalo fakt skvěle, SPC sídlilo přímo v budově školky, takže jak logopedka, tak psycholožka i speciální pedagožka s dětmi pracovaly podle potřeby...vídaly děti vlastně denně, různě se potkávali na chodbách, občas zašly i do třídy pořešit něco s paní učitelkou apod..., takže vlastně je průběžně pořád viděly...
 Mariana +2 


Re: speciální MŠ 

(22.1.2017 23:16:41)
Tak ono hlavně jsou logopedky a logopedy. Je fakt důležité jak dobře to s dítětem "umí", zda ví jak na něj. U školky je trochu nevýhoda že si to neověříš co se na těch lekcích děje.

A je víc druhů logopedů, ve školkách to asi budou spec.pedagogové. Já třeba vím kdo dělá v logo třídě v našem městě v jedné školce a nemám o tom zrovna vysoké mínění.
Čímž samozřejmě nijak nesnižuju kvalitu logo-školky tam u vás, můžou tam být klidně skvělí, to nedovedu posoudit, doporučuju každopádně sehnat reference.

Já třeba trvala na tom že chci klinickou logopedku. A samozřejmě to bylo o referencích. Ta naše je úžasná. Syn začal spolupracovat prakticky ihned a to jsem tedy zírala, protože s doktory nespolupracoval nikdy (zažil si jako mimino dost), a vůbec s cizími lidmi se napoprvé nebavil. A ona to prostě s ním nějak dokázala. A umí to s ním, to je to podstatné.

Někde jsi mám dojem zmínila že na logopedii syn nemluví ? A pokud máte dlouhé termíny to je taky problém. U nás je tedy nátřesk, ale chodíme min. 1x za 14 dnů. Trpělivá a usměvavá logopedka nestačí, musí navázat s tím dítětem vztah a vybudovat důvěru, to je ke spolupráci nutné, a při dlouhých termínech se to asi tak nepodaří.
 Slída 


Re: speciální MŠ 

(23.1.2017 8:24:13)
na logopedii téměř nemluví, někdy ho něco zaujme tak, že se zapomene a řekne to slovo, třeba okurka, ale když na to dostane zpětnou reakci-tzn. pochvalu, hned se stáhne a dělá na nás pšššt. někdy mi to dělá i doma, když po něm zopakuju nějaké slovo, které třeba neříká zcela správně. ani u té terapeutky nemluvil, ale tam už se tak nějak osmělil víc. je pravda, že ona to s ním víc umí, ale je to asi také tím častějším kontaktem. termíny častější už jsem pořešila, dostala jsem ted víc dopředu. já bych logopedku zatím neměnila, protože mi tam chodí i starší syn, ten piluje sykavky. Ještě nás čeká logoklinika, tam se snad dozvím více a dostanu i konkrétní tipy, nejen na cvičení, ale i praktické, kam se obrátit a tak, ale kdy to bude, to zatím nevím.
 Bouřka 


Re: speciální MŠ 

(22.1.2017 12:23:40)
Slído, pardon, trochu OT, ale kdy jste začali řešit nějakou diagnosu? Mám ani ne dvouletou s projevy, které mohou za čas vyústit v něco podobnýho. Jenže školku pomalu řeším taky, v příštím roce mi končí rodičák, a zůstat doma si nebudeme moct dovolit. Takže abych nakráčela v květnu k zápisu. Akorát mám menší dilema v tom, že krom běžných školek tu žádná jiná varianta není. Určitou naději vidím v tom, že se tu teď začínají zřizovat třídy pro dvouletý mrňata, kde těch dětí není tolik. Takže si říkám, že by mi třeba vyšli vstříc a zařadili jí k těm prckům, kdyby zaostávala ve vývoji. Vím, že v Praze asi bude trochu jiná situace, tady už těch dětí zdaleka není tolik a školky jsou rády za naplněný stav. Ale možná bys mohla zkusit zapátrat tímhle směrem.
 Slída 


Re: speciální MŠ 

(22.1.2017 12:34:52)
Bouřko, začala jsem to řešit loni takže ve 2,5, první bylo vyšetření sluchu, to jsme museli absolvovat ve spánku, protože je prakticky nevyšetřitelný, druhá varianta byla v narkoze, to jsem odmítla. Pak jsem se objednala k psycholožce, na doporučení, čekala jsem na termín 5 měsíců. Závěr byl opoždění ve vývoji, spíše v širším pásmu PAS, autismus zatím nepotvrzen. Doporučení na logopedii a terapii dětí s PAS. Začali jsme od září. Kdy bylo jasné že běžnou mš by zvládal jen obtížně, vzhledem k tomu, že se bojí dospělých, dětí ne. Po půl roce kontrolní psych. vyšetření, zde vyloučen autismus, PAS zůstává, doporučená logo školka či jiná školka s menším počtem dětí. Neměl by být zařazen mezi děti s MR a autisty, neb intelektem je v normě, tak aby ho kolektiv posouval dál. Jenže v každé speciální školce, chtějí dítě vidět, no a to je problém, protože jakmile ho vemeš do místnosti, kde se na něj culí jedna paní a začne na něj mluvit a chtít, aby něco dělal, tak je konec. Přitom je šikovný, umí leccos, vkládačky, barvy, puzzle, staví z kostek, umí i mluvit, ale nedostanu z něj nic.
 Bouřka 


Re: speciální MŠ 

(22.1.2017 13:11:36)
My ten sluch řešíme už teď. Je to asi to jediný, co u takhle malého dítěte lze pořešit. Čekám, že ti ostatní asi budou chtít vyšší věk. Psycholožka by mi ji teoreticky mohla vyšetřit v dubnu místo bráchy, u kterýho nějaký ten měsíc už hrát roli nebude, ale asi to sotva bude mít nějaký význam v čerstvých dvou letech. Je u ní značná disproporce mezi schopnostma, který nevyžadujou komunikaci, to co lze odpozorovat, odvodit si, je chápavá na to, jak věci fungují, zvídavá, šikovná, vstřícná, ale v tom, co je vázáno na řeč, tak těžce zaostává. Tak uvidíme.
 TaJ 


Re: speciální MŠ 

(22.1.2017 15:23:47)
Slído, jenom k tomu, že by neměl být zařazený mezi děti s MR a autismem....Jiřík měl ve školce ve třídě děti s dysfáziemi, ADHD, autismem, lehkou MR...přesto tam od prvního dne dělal velké pokroky a posouval se prostě svým tempem dopředu nezávisle na ostatních...a taky mi tenkrát všichni odborníci tvrdili, že do speciálky ne, že tam se nebude posouvat dopředu, že ho nikdo nepotáhne...jenže on si šel pořád dopředu svým tempem, bez ohledu na to, jestli ho někdo táhne, nebo ne....on totiž potřeboval k svému vývoji hlavně ten malý kolektiv, kde se lépe orientoval a byl si jistější, navíc je dost přecitlivělý na hluk, takže klasickou třídu si u něj moc nedokážu představit ani teď ve škole...stačil příměstský tábor, kde jich bylo 23 a už to na něj bylo až dost...jako těch 5 dní to dal, ale příště už vím, že tohle ne...a trvale už by to vůbec nefungovalo....
 TaJ 


Re: speciální MŠ 

(22.1.2017 15:25:03)
Ale u těch speciálních MŠ se to dost liší - někde jsou děti s lehčími poruchami, někde jsou těžší MR a autisté...chce to zjistit, jaké děti tam vlastně mají...
 TaJ 


Re: speciální MŠ 

(22.1.2017 15:38:44)
Tuten, tak soutěživost u Jiříka ve školce rozhodně nehrozila :-), bylo mu to naprosto fuk...to až ve škole začal být malinko soutěživý, ale celkově není zrovna soutěživý tip...on chce mít hlavně klid :-). Kdybychom měli na výběr klasickou školku s řekněme 15 dětmi, tak bych to asi zkusila, pokud by se mi zamlouvalo prostředí a lidi tam... ale to tady prostě v okolí nehrozilo a nehrozí...a přiznám se, že já jsem nikdy tak úplně nedala na rady odborníků, vždycky jsem se řídila spíš svým instinktem, jak jsem ho znala a co jsem si myslela, že pro něj bude lepší...v té školce jsem měla možnost pozorovat "cvrkot" v podstatě celý jeden školní rok, kdy jsem čekávala na chodbě, zatímco byl u logopedky...a to mi stačilo, abych měla pocit, že zrovna tady mu bude fakt dobře...
 Bouřka 


Re: speciální MŠ 

(22.1.2017 15:51:07)
Tuten, to je na mě? Tady je situace fakt jiná, po zápisu tu loni ještě dodatečně nabírali a berou se tu i ti dvouletí.
 Kafe 


Re: speciální MŠ 

(22.1.2017 12:42:52)
zkus ZŠ a MŠ Za Invalidovnou

http://www.zs-mszainvalidovnou.cz/index.php?nid=4306&lid=cs&oid=543684
 Slída 


Re: speciální MŠ 

(22.1.2017 12:47:42)
díky, liško, ale to už je úplně z ruky, ale vypadá to moc dobře. nicméně ukládám.
 Kafe 


Re: speciální MŠ 

(22.1.2017 12:56:53)
Slído - kousek od metra Invalidovna
 Kafe 


Re: speciální MŠ 

(22.1.2017 16:07:37)
Můj prcek tam byl velmi šťastný. Jsou tam skvělé učitelky.
 TaJ 


Re: speciální MŠ 

(22.1.2017 15:07:46)
Ahoj Slído, syn se choval jako malý dost podobně a musím říct, že ve 3,5 letech na školku fakt zralý ještě nebyl...začali jsme tím, že jsme ho dali do takové soukromé miniškoličky, kterou tady poblíž paní zrovna ten rok otevírala, byla to taková dětská skupinka v rodinném domku, max 5 dětí, dělali hodně různé montessori aktivity, chodil tam 1-2 dopoledne v týdnu a moc mu to prospělo...teprve další školní rok ve 4,5 nastupoval do té speciální MŠ, ale už jsme tam rok docházeli do SPC na logopedii, takže bylo fajn, že už to prostředí a některé lidi tam znal...Chodili jsme do MŠ speciální Sluníčko v Deylově ulici v Motole, syn tam strávil dva roky a myslím, že to bylo to nejlepší, co jsme mohli vybrat...hodně asi taky záleží na paní učitelkách, my jsme měli naprosto zlaté a syn je miloval...jinak celkově tam měl veškerou potřebnou péči včetně logopedie, takže jsme mimo školku už nedocházeli nikam jinam...což nám všem (včetně Jiříka) ušetřilo spoustu času a energie... Logopedické školky jsou od nás všechny daleko...nakonec jsem ale fakt moc ráda, že jsme zvolili takhle... jinak u nich v té školce děti zařazovali do tříd s ohledem na to, aby ta třída byla nějak funkční, aby se jim v jedné třídě nesešlo víc těch náročnějších dětí, aby si ty děti trochu sedly i s paní učitelkami apod...nevím, jak je to teď, myslím, že dneska je celkově v těch školkách víc narváno, než před těmi 4,5 lety, kdy jsme to řešili my...
 Slída 


Re: speciální MŠ 

(22.1.2017 19:40:08)
díky Tino, vím, že už jsi kdysi kdesi o té školce psala, tak jsem se na ní chtěla podívat, protože bychom to logisticky mohli dát. Jinak já u něj automaticky počítám s odkladem, protože je srpnový, takže kdyby nastoupil v září čekaly by ho v mš 3 roky. první rok bych počítala, že by chodil po obědě a pak by se vidělo.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.