Slída |
|
(22.1.2017 9:48:28) Ahoj všem, syn 3,5 roku nemluví respektive mluví, ale jeho řeč nemá potřebnou sociální kvalitu. Nevede dialog, autismus vyloučen, ale spadá do PAS. Těžko říct nakolik rozumí, základní věci rozumí určitě, pokynům rozumí snaží se vyhovět, pokud ale něco udělat nechce, tak neudělá, nedá se s ním o dané věci diskutovat-domluvit se. Hůře se motivuje. Chodíme na terapie, kde to jde dobře, s terapeutkou navázal dobrý vztah, snaží se. Snažím se mu najít MŠ, kam by ho od září vzali. Intelekt je v normě. Chodili jsme do takové skupinky při do SPC, které se ale specializuje na těžká postižení DS, MR aj. Tam nám řekli, že k nim nepatříme a mimo danou skupinku nám nijak jinak nepomohou. Adaptoval se dobře a pí. učitelky doporučily, častější návštěvu kolektivu bez rodičů. Sehnali jsme mini školku, chodí tam rád, spolupracuje, s dětmi si nehraje, ale neubližuje, jen je ignoruje. Chtěla bych, aby chodil do logo školky, byla jsem se podívat ve dvou, v jedné mají logo třídu, tam nás odmítli hned, protože se jim zdá na školku nezralý, v druhé se také tvářili, že ho asi chtít nebudou, protože on prostě ten první dojem udělat neumí resp, umí, předvede se jak totální mimoň. Bojí se dospělých, nechce mluvit s cizími a nechce aby oni mluvili na něj.Schovává se, drží si uši a pořád opakuje neboj se. Jsem úplně zoufalá, kam ho dám? Dělám chybu v tom, že řeknu jak to je? Jsem i v šoku, že si speciální MŠ vybírají děti, tak aby jim asi nenarušily provoz. Už asi 4. den pořád jenom brečím, je toho na mě asi moc. Zajímavé je, že v běžné MŠ, kam chodily starší děti by mi ho vzali, ale nejsem si jistá, že třída o 28 dětech je to pravé, když není jisté čemu všemu rozumí a potřebuje, aby ho učitelka aktivně zapojila, protože když by ho v té současné nezapojily učitelky, tak si tam celý den jen hraje s auty a vlaky. Holky, vím, že Vás sem pár chodí, jak to bylo u Vás? A jestli nakoukne Tina+Jiřík, jak se jmenuje ta škola, kam chodil Jiřík? Možná bych to zkusila ještě tam, i když je to přes celou Prahu. Díky.
|
Koliha velká |
|
(22.1.2017 10:01:39) A proč by nemohl zůstat v miniškolce, kde byl spokojený a kam ho vezmou? Když si sám vyhraje, proč pořád ten tlak na to, aby se "zapojoval"?
|
Slída |
|
(22.1.2017 10:12:19) Koliho, protože se pak příliš uzavírá do svého světa a čím dýl v něm je, tím hůř ho pak namotivuješ k něčemu jinému. Jde o to, aby pak mohl fungovat na ZŠ, pravděpodobně se u něj objeví různé dys a pokud budu chtít, aby měl alespoň nějaké vzdělání, musí spolupracovat. Terapeutka říká, že letos je to jedno, ale příští rok si to mám pohlídat. Ideální by pro něj byl malý kolektiv, v tom velkém se ztratí - zašije do svého světa - a bude to, jako kdyby nikam nechodil.
|
Koliha velká |
|
(22.1.2017 10:28:36) No v té miniškolce bych právě čekala, že vzhledem k malému počtu dětí se mu budou moci věnovat, brát ho s sebou k ostatním, dohlížet na to, aby se třeba aspoň šel dívat, co děti dělají, i když sám se účastnit nebude. Třeba by to úplně stačilo, pokud chlapečkova symptomatika není vyloženě na specku. Stejně ta logo - myslela jsem, že je pro děti, které mají problém s výslovností, artikulací, než s komunikací jako takovou, to je úplně jiný problém.
Chápu to tak, že příští rok bude chlapeček předškolák a pak do školy?
Sama mám PAS - a vzpomínky na to, jak mne nenechali zabavit se dle svého (jako může chlapeček), na nucení se "zapojovat" do činností, které mne nezajímaly, jen proto, že dospělým to tak připadalo "normální", "důležité" a já nevím jaké, dodnes nejsou dobré a vzpomínám na školku s nechutí. Do školy jsem pak chtěla - ale k motivaci a zájmu ostatní jsem si musela dojít vlastním tempem, to nejde nijak namotivovat ani tlačit "proti proudu."
|
Slída |
|
(22.1.2017 10:37:17) v srpnu mu budou 4, takže když počítám odklad, tak by ho v mš čekaly ještě 3 roky. V mini školce ho zapojují, nestěžují si na něj, potřebuje pomoci prakticky se vším, ale protože jsou tam dvě učitelky tak zvládají. Blbý je, že je to bez jídla a jen do oběda, na oběd chodí domů. Já chodím na půl úvazku do práce. Jistě je to možnost, aby tam zůstal.
|
Koliha velká |
|
(22.1.2017 10:41:29) Já bych to tak udělala. Zvlášť, když je tam chlapeček zvyklý. Nehrotit to, máte spoustu času!
|
Slída |
|
(22.1.2017 10:47:55) díky
|
|
|
|
|
|
|
Slída |
|
(22.1.2017 10:58:47) 4, ale manžel pracuje na 5, navíc tam máme babičku, která je ochotná po obědě vyzvedávat. takže uvažuji v těchto dvou lokalitách.
|
macčí,Matyáš04,Richard08 |
|
(22.1.2017 11:17:29) Tak na 4 jsou dvě speciálky. Syn chodil do MŠ Horáčkova - tam se ovšem za tu dobu asi dost změnilo,tak by bylo třeba se poptat jak to vypadá, jste- li Praha 4 tak to by bylo v pořádku. Synovi to moc pomohlo a vozila jsem ho do té školky z Brandýsa nad Labem 3 roky(mám trvalé bydliště na P4 jinak by mi ho tam nevzali). Druhá speciálka je logopedická MŠ Sevřená zřizovatelem je Jedličkův ústav ,tam na trvalém bydlišti nezáleží. V době,kdy jsem se o to zajímala bylo dost plno - to se předpokládám za ty roky nezměnilo. Ale děti brali v průběhu celého roku a na volná místa byl pořadník,takže opět zavolat si a zeptat se.
MŠ Horáčkova http://www.aklar.cz/materska-skola MŠ Sevřená http://www.smssevrena.cz/
Syn byl hyperaktivní, nespolupracoval, nemluvil .... v normální školce to nešlo,ve speciálce hrál po roce divadlo. Prostě to s těmi dětmi umí, ne že by nebyly problémy ,ale ve spolupráci s rodiči se to zvládá.
Držím palce a hlavně klid, dobře to dopadne
|
macčí,Matyáš04,Richard08 |
|
(22.1.2017 11:24:45) PS: ještě mě napadlo pokud jste na FB https://www.facebook.com/groups/230141233788298/?multi_permalinks=930360467099701%2C930265343775880%2C929827503819664¬if_t=group_activity¬if_id=1484942721556561
Skupina rodičů dětí s vývojovou dysfázíí tam by děvčata mohla mít další tipy na MŠ a konečně i na práci se synkem,hlavně se tam člověk může vypovídat a získat podporu .... to je také dost důležité
|
|
Slída |
|
(22.1.2017 11:48:58) Maccí, myslíš si, že je výhoda aby speciální mŠ navštěvoval tři roky? Nebo budou dva stačit? Já jsem hrozně bezradná, už rok pořád něco řeším a mám pocit, že jsem nikam neposunula. zápisy budou v květnu, jenže když mi v červnu řeknou, že ho neberou, protože je malý nebo nehodící se kus, tak jsem v pytli, protože už nic neseženu. Pravda, může zůstat v miniškolce, tam kde je. K tomu jsem se už dnes dobrala. Já nevím, asi je chyba ve mně, mám asi úzkosti, nevidím žádnou perspektivu nic. Další řešení je, že můžu zůstat doma, nechodit do práce, ale bojím se, že mě to položí úplně.
|
TaJ |
|
(22.1.2017 15:17:29) Slído, syn chodil do té speciálky 2 roky a pak šel bez odkladu do školy...ale vybrali jsme logopedickou třídu, která má malý počet dětí a navíc mají první třídu rozdělenou na 2 roky, takže časově to ve finále vyjde stejně, jako kdyby odklad měl, akorát že on už se pak ve školce nudil a taky potřeboval malý počet dětí ve třídě a to prostě v klasické škole nikde není...tady jedou podle běžného vzdělávacího plánu, jen prostě ten první ročník byl rozdělený na dva roky, jinak berou běžné učivo, ale jelikož jich je ve třídě 7, tak je tam prostor víc se jim věnovat, všechno stačí celkem dost procvičit ve škole, takže úkoly dostávají opravdu výjimečně a doma se ani téměř nic neučíme...a hlavně sociálně mu ta malá třída vyhovuje, pro něj by bylo 28 dětí ve třídě strašný záhul....
|
|
|
daba+holčička |
|
(22.1.2017 12:00:16) Ještě jsou speciální třídy v MŠ Duha a Fialka v Řepích, na Fialce jsou vybavení i pro autisty, na webu je prd, budeš tam muset případně zavolat http://duha.mslaudova.cz/ http://fialka.mslaudova.cz/
|
|
macčí,Matyáš04,Richard08 |
|
(22.1.2017 12:28:14) Tak především klid, to že se složíš nikomu nepomůže. Prostě nemáš standardní dítě,ale to není žádná tragédie jen trochu víc úsilí a práce.
Můj názor - pokud má matka možnost chodit do práce a zvládá i náročnější péči o dítko (logopedie,terapie, domácí cvičení ap.) je to rozhodně dobře pro její duševní pohodu a tím pádem i pro rodinu. Osobně bych kontaktovala vybrané speciální školky a poptala se jak je to s možností přijetí, pak se ukáže jaké jsou možnosti a řešení vyplyne samo ....pokud bude třeba se v MŠ zapsat do pořadníku a perspektiva přijetí až za rok ,tak nezbývá než nechat malého v miniškolce a soustředit se na mimoškolkovou péči - kvalitní klinický logoped je základ ( my jsme chodili k dr. Michaličkové -http://www.drbuckova.cz/node/28 ).
To jestli bude chodit do speciálky 2 nebo 3 roky není v současné době podstatné, nelze odhadnout vývoj a svět naruby neobrátíš,pokud ve speciálce není místo nedá se nic dělat.
A popravdě s tím,že naše děti jsou nežádoucí kusy se prostě musíme vnitřně smířit ...dobrá zpráva je,že existují i vyjímky Já hledám pro syna umístění do 6.třídy ZŠ a když mi paní ředitelka řekla ,že Matyáška ráda do nově otevřené třídy vezme málem jsem omdlela.
Závěrem : rozhodně radím neřešit dalekou budoucnost, soustředit se na bezprostřední problémy. Tyto děti se strašně rychle mění a umí dost nečekaně překvapit - né vždy pozitivně samozřejmě. Hlavně po letech už vím,že každý pokrok u nich má svůj čas a nelze ty věci uspěchat, takže trpělivost,přiměřený tlak a optimismus jsou základ.
|
Slída |
|
(22.1.2017 12:40:48) ano, Macčí, máš pravdu. Nejhorší na tom, že on je to takovej bobek paličatej mazlivej, ale někdy je toho už moc. Kdyby mě alespoň nešikanoval řevem, to mě opravdu deptá. Navíc jak jsem přecitlivělá a podrážděná, projevuje se to i na mém chování k ostatním dětem. ty tím samozřejmě trpí. Když pak prostřední řekne, nechci takovýho blbýho bráchu, furt jen řve a ty si tak smutná. kdyby tu nebyl, bylo by to dobrý. a já pak brečím a nevím, co mám dělat.
|
macčí,Matyáš04,Richard08 |
|
(22.1.2017 13:37:26) Slído já Tě chápu Vím přesně o čem píšeš, máme to doma stejné. Je to neustálý tlak. Já se sice tvářím v pohodě a že to mám v hlavě srovnané,ale i na mne to doléhá, mám horší a lepší období. Snažím se občas totálně vypnout - bez výčitek,pomáhá mi právě kontakt s jinými lidmi, práce na zahradě, teď nutně potřebuji zařadit pohyb. Držím palce a zkus tu skupinu FB, holky mají spoustu užitečných informací a jsou velmi ochotné pomoci nebo prostě jen vyslechnout v krizi.
|
Slída |
|
(22.1.2017 19:32:47) díky, skupina na fb přidána, později si ji projdu.
|
|
|
|
|
|
|
|
Kukurice29+3. |
|
(22.1.2017 10:57:29) Mám podobného syna 4.roky. mluví sice hodně, ale špatně. Hledáme novou logopedka, protože k té staré řval už ráno před návštěvou. Je ve školce ve třídě o cca 20ti dětech různého věku a fakt vidím, že mu to pomáhá. Sice si často hraje sám s autama a vlackama, ale paní učitelka ho zapojuje. Dokonce zvládl i besídku, kde dělal s dalšími dětmi ptáčka. Řeč se zlepšuje skokově. Spíš mi to teda přijde jako jeden krok tam a dva zpátky. Teď je v té druhé fázi.
|
Slída |
|
(22.1.2017 11:06:42) ten náš, když už mluví, tak je to zase překvapivě dobrý, zvládá 3 i 4 slabičná slova, jeden čas začal sám tvořit zdrobněliny, ale mluví málo, na logopedii vůbec, jen dělá na logopedku pšššt a drží si uši, když mluví ona. Ale na těch terapiích co chodíme, už i mluví, a je tam takový uvolněný. Ve školce nemluví.
|
|
|
|