Gajka + 2 |
|
(19.11.2020 15:27:46) Jestli to dobře čtu, tak zakladatelka píše, že o té "5" to dítě neví, že to jen "pro ní" informace od učitele, že to dítě nezvládá. Takže myslím, že dítě "nervy" nemá. Asi to mohl napsat nějak jinak tj. např. paní xy Váš syn zvládá látku tak na 10% z toho, co ostatní již zvládají....má problémy s rychlostí, on spočítá 2 příklady ostatní mají 15 za stejnou dobu atp...to určitě mohl, ale na druhou stranu pak informaci podal, tak bych to tak nehrotila. U nás byla domluva, že v prvním pololetí dává paní učitelka jen "1" a tam, kde je její podpisy a opravené věci si rodič musí sám udělat obrázek a nebo se ptát. Ale pak si zase jedna maminka skoro stěžovala, že netušila, že dcera vůbec nezvládá, protože nosila jedničky a nebo nic.
|
Barbar |
|
(19.11.2020 16:15:21) Dítěti to řekly sestry takže to ví. Jinak nemám představu, že syna odevzdám ve škole a nebudu s ním pracovat, děláme Skolakov, počítáme ústně, písemně, matemága, matiku.in.Nekdy pracovní sešity,takové zábavné, barevné. Čteme.
|
|
1kulička |
|
(20.11.2020 9:33:48) Barbar, já nečetla úplně všechno, ale velkou část diskuze....a přijde mi, že je někde chyba, zašla bych do té poradny. Přijde mi nereálné, že když to s dítětem tolik cvičíš, aby bylo tolik za ostatními. Já to s prvními 2 dcerami snad necvičila vůbec - nějaká online cvičení ani tehdy nebyla - jen jsme to třeba opakovaly cestou do školy, někdy už i do školky teda, normálně jsem říkala, kolik je 2+4 a holky mi cestou odpovídaly, prsty nebyly třeba u nějakého počítání do šesti, pokud si pamatuju, tak jde o toto. První 2 děti teda prsty nikdy nepoužívaly, u nich ve škole se to nějak nepodporovalo, za to u nejmladší to podporují a tu to zase mate. Ona je ve druhé, celkově mi taky přijde pomalejší - rozhodně ve psaní, ale že bych to s ní takto jako ty nacvičovala, to tedy ne, jen bych ji odradila. Takže bych řekla, že buď je malý totálně dyskalkulický, nebo je chyba v tom batoleti, že se nemá šanci soustředit a nebo to možná s tím cvičením přeháníte a kluk má pocit, že je to tak složitý, že to nikdy nebude zvládat. Nebo od každého trochu. Asi by to chtělo hlavně klid, vzít synka na pár hodin stranou, někam třeba na chatu nebo by stačila i procházka, kde by se soustředil jen na tebe a mohl si zkoušet počítat z paměti. Moje nejmladší - psala jsem, že mi přijde pomalejší, ale ona už ve školce zvládala jednoduché násobení, ve škole jakoby zapomněla, co dávno umí, začala používat prsty, i když to dřív nikdy nepotřebovala - škola jí prostě moc znejistila. Vidím to dodnes, doma počítá pětiminutovky třeba počty do 30 bez problému, ale jakmile se dostane do nejmenšího stresu, začne panikařit a volat na mě, ať jí ty výsledky řeknu, že ona neví. A to pak se stává i ve škole, učitelka se třeba přeřekne v opakování příkladu a ona je pak naprosto rozhozená a schopná zahodit celou pětiminutovku. Taky jsem tu na jaře měla diskuzi, hodně holek mi tu radilo, že malá nejspíš nezvládá počítat a zároveň to zapisovat. Což je taky o určité vyzrálosti. Omlouvám se, nevím, jestli píšu srozumitelně.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(20.11.2020 11:01:14) kuličko, na podzim první třídy se ještě fakt nepozná skoro nic, to by musel být extrém, je brzo, ty děcka se musí napřed srovnat psychicky s tím, že už jsou ve škole, mají povinnosti, valí se to na ně ze všech stran, samostatnost, zodpovědnost, nové informace, nové povinnosti, nové vědomosti, hodnocení, srovnávání (bohužel)
teď je brzo i na tu PPP, nám vůbec prvňáky nechtějí brát,
spíš bych doporučila domluvit se s učitelem, jak teda tomu děcku pomůže, co pro to uděláme spolu, co udělá on a co já jako rodič, sepíšeme to, uděláme Plán pedagogické podpory, a až to sepíšeme a podepíšeme, tak se můžeme za měsíc sejít a říct si, co pomohlo, co nefunguje, změnit to, a taky mít podklad pro ppp a nakonec i pro sebe, že jsme dělali maximum a ono to nepomohlo, a hlavně, ono to donutí učitele nepřehazovat zodpovědnost za svou práci na rodiče, jak jsme psala, DOUČIT! je něco, co má dělat učitel a ne rodič
|
Mariana +2 |
|
(20.11.2020 11:20:06) Souhlasím s Yuki na poradnu je rozhodně moc brzo. Mně dokonce řekli že dys poruchy se dají poznat tak nejdřív až na konci druhé třídy, dřív se to nedá moc dobře diagnostikovat. (mám doma dva dysortografiky) Na začátku první třídy, notabene po měsíc distanční výuku je to úplná blbost.
Je předčasné to hrotit. Mně přijde že debil je učitel. A dost to hrotí i matka (ty řeči o selhávání apod jsou dost dramatické, ale chápu že ji to mohlo rozhodit, mně by to spíš spíš nasr.. a rozhodně bych dala řeč s učitelem co proboha blbne)
Mně toho cvičení co popisuje přijde možná až moc. Prostě možná kluk potřebuje jen čas. Navíc podle všeho on to spočítá, jen možná ho stresuje tlak, ono počítání na čas v první tř. je taky docela úlet.
Přesně jak psala Delete - zkuste si to přeložit a spočítat ultrarychle i s překladem z cizího jazyka.
V té první na začátku jsou mezi dětmi nejvíc rozdíly, je to o tom že někdo už při nástupu umí počítat nebo číst a někdo ne. Tak to je pak rozdíl "učit" děti co už to umí a naučit ty co ještě ne. Ale časem se to postupně srovná, a ještě to vůbec o ničem nevypovídá.
|
Barbar |
|
(20.11.2020 11:33:24) Díky, ano, spousta děti tam už umí počítat i číst. Takže vzniká asi dojem, že je možno jet rychle dopředu, oni prostě zřejmě spočítaji i třeba 60 příkladů levou zadní, tak syn a ještě zřejmě pár děti vyčnívá.Je pravda, že ta informace, že to syn vůbec nezvládá, mě hodně zaskočila. Dyskalkulik muslim není.
|
Lída+4 |
|
(20.11.2020 11:58:55) Barbar, pokud má učitel pocit, že je to takhle normální, je magor. Tohle normální skutečně NENÍ. Dítě v prvním pololetí první třídy standardně takovou nálož nezvládne, už těch 10 příkladů je hodně.
|
|
Renka + 3 |
|
(20.11.2020 12:09:12) Barbar, můj syn je docela nadaný na matematiku, ale teda 60 příkladů v první třídě by nespočítal ani náhodou, spočítal by klidně těžší příklady než počítají děti v první třídě, ale zvládl by jich tak 10. Pak by tu pozornost a motivaci ztratil. On teda ADHD má, ale myslím, že ani pro děti bez poruchy pozornosti to není snadné. Ta vaše třída je nějaká výběrová? V každé třídě se najdou nadprůměrné děti, ale že by takové tvořily 3/4 třídy, to neznám.
|
Monty |
|
(20.11.2020 12:41:35) Mno, to je přesně to, proč tu píšu, že první stupeň je nejtragičtější období z celého školství. I dítě průměrné inteligence zvládne sčítání a odčítání do deseti, aniž by muselo hodiny počítat přiblblé sloupečky. První stupeň tak, jak je koncipovaný, je jistě fajn pro děti z "nepodnětného" prostředí, ze špatných sociálních podmínek nebo intelektově slabší, ale pro průměrný dítě 21. století je úplně mimo. Pak si taky každý rodič myslí, že je jeho dítě geniální, když má na prvním stupni samé jedničky.
|
monam |
|
(20.11.2020 13:47:17) Monty, to je otázka, jak učitel první stupeň pojme. Počítat do deseti se naučí mechanicky každý, ale poradit si třebas s Hejného pavučinami a ovládnout přitom svoje pocity, že se to napoprvé nepovede, to už každý hned nedokáže.
|
|
Alena |
|
(20.11.2020 14:39:12) "První stupeň tak, jak je koncipovaný, je jistě fajn pro děti z "nepodnětného" prostředí, ze špatných sociálních podmínek nebo intelektově slabší, ale pro průměrný dítě 21. století je úplně mimo." To je blbost. Porad ohrnujes nad prvnim stupnem nos :), ale je to vec podani.Matematika neni neustale scitani a odcitani ve sloupeccich, (nad prijimackama pro pataky s poti mnozi dospelí, obzvlast kdyz jim seberes rovnice ) a veskery pravopis na konci petky zvladne maloktere dite bez ohledu na podnetnost prostredi.
|
|
K_at |
|
(20.11.2020 14:41:52) Monty, ježkovy voči.....
|
|
Delete |
|
(20.11.2020 15:29:55) Tragické je tvoje pohrdání vším a všemi kolem sebe.
|
|
Škrpál |
|
(20.11.2020 15:36:34) co blázníš, Monty, vidělas vlastivědu pro čtvtáky, jak se tam učí o korupci, moci výkonné, soudní a zákonodárné? Devítileté děti...a v přírodovědě musí umět vyprávět o rozmnožování rostlin? Od sedmáků v přírodopisu se to příliš neliší, docela jsem vejrala....Kde žiješ, první třída kašička, ale od třetí fakt přituhuje....komplet vyjmenovaná slova, včetně extrašpeků, AJ v celých větách, od čtvrté třídy počítání se závorkami a geometrie... Máš dojem, že prvňákům a druhákům něco utíká, když je vše zaměřené na to, aby se naučili psát, číst a základní počítání, a to v co největším klidu?
|
K_at |
|
(20.11.2020 16:14:03) Marťasíno, čtení, psaní, počty - vždyť je to samo o sobě vrcholem jemné motoriky, soustředění. Dětem trvá leckdy do 2.i 3.třídy, než získají jistotu. A často mají učitelé tendenci jet rychle, v říjnu "motivují" 3 a 4kami. A chudáci děti.
|
Škrpál |
|
(20.11.2020 18:04:31) Kat, v tom se naprosto shodneme, "tvrdou ruku" při psaní ztratil můj syn až tak v lednu první třídy, do té doby se opravdu trápil, ještě že se to bralo na pohodu, jinak se mu vztah ke škole tímhle mohl úplně zkazit... Dodnes nevím, kde se mu co přecvaklo, ale ještě v lednový pátek drbal, tlačil na tužku víc než je zdrávo, jednou mu šla písmenka doleva, podruhé doprava a najednou po víkendu jako když ho někdo vymění - na ten moment je dobré si počkat a nelámat to přes koleno
|
|
|
Půlka psa |
|
(20.11.2020 16:43:00) Moc výkonnou, soudní, zákonodárnou, komory parlamentu apod jsme řešili teď ve črvrté nedávno. Přijde mi, že mají docela podrobný věci ve vlastivědě, v češtině, v přírodovědě. V některých předmětech jsou fakt už v detailu, že to ani dospelý leckdy nedá z hlavy.
No a v matice mi zato připadá, že se učí pořád dokola to stejný a nikam nepokračují. Resp jo, ale strašně pomalu. Ve třetí se procvičovala sedmička, pak osmičeka, pak sedmička s osmičkou, pak devítka, pak osmička s devítkou,....... A teď teda sčítají stovky, ale stejně mi 123+56 přijde pro každodennost o dost zásadnější než pádové otázky. Nemůžu si pomoct, ale připadá mi to oproti ostatním předmětům hrozně nevyrovnaný.
|
Škrpál |
|
(20.11.2020 18:14:22) "V některých předmětech jsou fakt už v detailu, že to ani dospelý leckdy nedá z hlavy."
teď se dcera učila vcelku podrobně o národních symbolech a přitom třeba prezident s premiérem nevědí, jak jsou uspořádané pruhy v trikolóře Narážím u obou na ten trapas, jak se oba vlastenci prezentovali na tiskovce s kravatou v barvách ruské trikolory. A čtvrťáci to mají na známky
S tou matikou, to ti tak přijde, protože to dceři jde, ale podle online hodiny některé děti si stále nejsou jisté
|
Půlka psa |
|
(20.11.2020 18:29:09) To je klidně možný, že tu matiku vnímám přes svoje děti, když na online matice vidím, jak se tam syn nudí, protože je to pro něj jednoduchý, zatímco v češtině se nechytá. Nicméně, i když odhlídnu od svých děti tupých na gramatiku, tak mi připadá, že sečtení dvou číslel je o hodně elementárnější a pro praktický život o dost zásadnější než rozpoznání příslovců a přitom se to dělá ve stejnou chvíli. S dětma to nějak zvládneme, o to nejde, ale ta nesouměrnost mě už od mého dětství mate.
|
Delete |
|
(20.11.2020 18:53:55) Půlko,
mo rozpoznání slovních druhů a pádů je dost zásadní pro zvlýdnutí toho základního pravopisu...
Nejde moc vysvětlit dítěti proč se jednou píše supy a jindy supi a jindy supí, pokud nerozezná podstatné jméno od slovesa. A zatím stále vede názor, že právě pravopis by lidi zvládat v běžném životě měli .
To, že se slovní druhy dají naučit i jinak, než číslováním slov, a hlavně, že se dají krásně naučit současně s rozvíjením čtenářské gramotnosti a s rozvíjením komunikačních dovedností a slohu, a že se to nedělá, je věc druhá.
A naučit se vnímat druhy slov nebo pády je pro děti ve třetí třídě podobně náročné, jako sčítat trojciferná čísla. Pro většinu to není až taková brnkačka, jak by se někomu mohlo zdát, zejména přechod přes desítku a stovku jim při nedostatečně utvořené představě o čísle dá zabrat.
Násobilku 7 a 8 občas zmotají i velmi nadprůměrné děti klidně i na druhém stupni a vůbec jim nepřijde divné napsat, že největší společný dělitel čísel 63 a 81 je 6 . A to tu násobilku používají pět let. Stačí změna situace a rázem naučené jako by nebylo, chvíli trvá, než jim ta souvislost dojde. Ve druhé třídě je čas tak akorát na to si k násobilce čuchnout, ve třetí si znovu uvědomit, že něco takového je a teprve od čtvrté se dá začít mluvit o nějaké aplikaci. Pak ji dva roky používají víceméně jednocestně, takže když jim pak v šestce nabídneš opačný pohled, mají pocit, že mluvíš čínsky .
|
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(20.11.2020 16:33:27) Monty zrovna děti z nepodnětného prostředí potřebují něco úplně jinýho než sloupečky, ty vymazlený děti se třeba nudí, ale to je tak celý, neublíží jim to tak moc, jako těm druhým
|
Suza007 |
|
(20.11.2020 18:15:30) Yuki, když se dítě celou první a druhou třídu nudí, tak to taky není žádný terno. A docela mu to školu znechutí.
|
Škrpál |
|
(20.11.2020 18:35:46) při online výuce se to asi řeší špatně, ale jinak v normálních hodinách rychlejší děti popošly k interaktivní tabuli a skládaly si tam puzzle a řešily bludiště....aspoň nerušily ty děti, které zatím zápolily a učitelka se jim potřebovala věnovat
|
Delete |
|
(20.11.2020 19:12:32) Marťasíno,
nejde ani o online/ve škole, jako spíš o zrovna probírané učivo.
Vždyť i v online výuce můžu říct, ať si zatím udělá to nebo ono online cvičení, než mi se propinožíme přes to nebo ono cvičení v pracovním sešitě. Jen to prostě musím mít připravené.
Úlohy se dají gradovat, dá se činnost vymyslet tak, že se může aktivně zapojit dítě na všech úrovních, aby ho to bavilo...
|
Škrpál |
|
(20.11.2020 19:21:21) já vím, jenom se na to prostě dívám smířlivě, moje dcera se tedy po tom, co ostatní ještě počítají, zabavit rozhodně umí Nalakuje si nehty, ustřihne si kus ofiny, hraje na mobilu, když jí ho zapomenu odebrat, dneska měla rozmalovanou akvarelovou omalovánku , mám kreativní potěr
|
Půlka psa |
|
(20.11.2020 21:18:54) "já vím, jenom se na to prostě dívám smířlivě, moje dcera se tedy po tom, co ostatní ještě počítají, zabavit rozhodně umí Nalakuje si nehty, ustřihne si kus ofiny, hraje na mobilu, když jí ho zapomenu odebrat, dneska měla rozmalovanou akvarelovou omalovánku , mám kreativní potěr "
Mně to taky nijak nevadí. Jednak máme miniškolu s minitřídama, takže je zabaví dost individuálně a v nejhorším se trochu nudí. V jiných předmětech se na něj zase nejspíš čeká. Spíš mi už od dětství přijdou divný ty osnovy. Nejde mi v tom o moje děti, protože ty jsou školně úplně konformní.
|
Delete |
|
(20.11.2020 22:03:57) Půlko,
nejsou žádné osnovy, jen očekávané výstupy po 3., 5. a 9. třídě.
Jak si to škola nastaví, jakým způsobem s těmi dětmi pracuje a ty výstupy naplní, to je hodně různé.
A ze všeho nejvíc to záleží na lidech, a ani ne na jednotlivcích, ale na nastavení těch nejdůležitějších lidí ve škole. Kromě ředitele, který má na svědomí, kdo kterou pozici zastává, jsou to především metodici prvního a druhého stupně a výchovný poradce. Hodně taky může ovlivnit metodik ŠVP, protože když ten prohlásí, že něco nejde, tak jen málokde se najde někdo, kdo mu je schopný dokázat, že to jde.
Jinak to, co se učí v jednotlivých obdobích, je konkrétně pro první trojročí nastaveno velmi dobře, jen ta realizace je často zoufalá. Na jedné straně děti, které se tři roky nudí, na druhou stranu děti, co se těmi roky protrápí s pcitem totálního selhání. Přitom právě proto, že je úplně jedno, jestli konkrétní dítě splní ten který výstup v první nebo ve třetí třídě, se s tím dají dělat kouzla. A bez doporučení PPP.
Akorát znám asi jen jednu školu, která tu možnost využila a má ŠVP rozepsané po trojročích (resp. 1. - 3. třída, 4. - 5. třída, aby se dodržely ty výstupy po 5. ročníku a potom 6. - 7. a 8. - 9.). A já udělala "revoluci v našem ŠVP a spojila výstupy pro více ročníků alespoň pro fyziku (a úaní kordinátorka, až se vrátí z RD, ať se třeba proskočí ).
|
sovice |
|
(21.11.2020 14:10:48) Delete, nevznikají problémy při prestupech mezi školami?
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(20.11.2020 22:19:10) ona ta nuda je taky důležitá, pokud ji samozřejmě není moc, ale když se dítě neumí nudit ani minutu, je to problém
|
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(20.11.2020 20:18:34) Suzo, o tom něco vím, ale to je právě ten extrém, ten se pozná většinou hodně brzo, mám dva, u prvního mě to nenapadlo, ale výborná učitelka to sice taky nepoznala, hodně mladá holka ale dávala mu dost prostoru a minimální drezuru do průměru, pak dostal jinou a bylo zle u mladšího jsme ppp proto řešili před první třídou plynule četl, nejradši zajímavosti v atlasu a počítal zlomky, tam bylo dost jasno, na druhou stranu zakopával si o vlastní nohy, neuměl vyslovovat polovinu písmen, i přes logopedii od tří let, něco jako tkaničky ani omylem, nezvládal ani zip, jenom suchý školka doporučovala odklad, nevěděli, že čte, ale viděli nemehlo, tak jsem ho objednala do ppp, aby nemusel slabikovat a počítat do pěti to by už i ta nezkušená učitelka asi poznala, ji ty děti fakt zajímaly, na kluky si pamatuje jako na svou první srážku s nadáním, nedávno jsem ji potkala
|
K_at |
|
(20.11.2020 20:22:58) Yuki, srážka s nadáním. To je výborný označení.
|
|
Suza007 |
|
(20.11.2020 21:08:27) Ano, učitelka většinou pozná, že je dítě šikovné, ale někdy to tím bohužel končí...
|
|
|
|
|
petluše |
|
(20.11.2020 17:01:25) A někteří si to myslí už ve školce, viď.
|
K_at |
|
(20.11.2020 17:52:13) Petluše, na co reaguješ?
|
babi_ |
|
(20.11.2020 18:11:37) Kat, Petluše reaguje na Montyino "Pak si taky každý rodič myslí, že je jeho dítě geniální, když má na prvním stupni samé jedničky."
|
K_at |
|
(20.11.2020 18:16:51) Babi, aha. Děkuju. Já jsem se lekla, co jsem zase kde napsala 😂 .... když školka.
|
|
|
|
|
babi_ |
|
(20.11.2020 17:36:20) Monty, první stupeň je věc pojetí dané školy, učitelky, a samozřejmě rodičů, kteří se snaží vybrat vhodnou školu pro dané dítě. Není to žádným "jak je koncipovaný".
Mně přijde tragické, když pražský rodič dá dítě do školy, ve které se nudí, ačkoli zrovna v té Praze je velký výběr. Najde se škola pro různé typy dětí. A výběrem pak zas rodiče tlačí na to, aby se ty školy, kam "nikdo nechce" začaly měnit. A kolikrát v malé vesnické škole mají přiměřenější a "lidštější" přístup, než ve větší sídlištní, a žádný "koncept prvního stupně" jim v tom nezabrání ani je do toho netlačí.
Že mám dítě napřed nebo nadané nebo obojí vidím přeci už ve školce, tak se můžu podle toho zařídit, např. najít školu se slovním hodnocením, kde neschytá ty zdaremné jedničky.
A naopak. Že dítě je pomalejší, potřebuje svůj klid a čas, případně mu to fakt zrovna moc nepálí taky vidím, a starám se...
Pokud nevidím ve školce, řeším hned, jak vidím ve škole. Nenechám dítě dusit učitelku ani učitelku dusit dítě. Koncepce prvního stupně s tím nemá co.
|
Škrpál |
|
(20.11.2020 18:19:03) navíc po nich prvňácích a druhácích chceme angličtinu, anglickou konverzaci, základy hry na hudební nástroj, tancování + aby nejpozději ve druhé třídě sami četli knížky - já myslím, že jsou docela rádi, že jsou rádi
|
K_at |
|
(20.11.2020 18:21:32) Marťasíno, to bych jako problém úplně neviděla. Dobře zvolené kroužky mohou být podpora učení a nebo relax. Ale děsí mě, když přijdou mrňátka do školky a 1.dotsz je: ...a jaké máte kroužky?
|
Škrpál |
|
(20.11.2020 18:29:27) Z toho holt musí rodiče vyrůst, nooo...já například . Dcera už ve školce pískala na flétničku, už ve školce chodila na tancování, tak jsem se holt ptala, jelikož jsem chtěla, aby v tom pokračovala...
|
K_at |
|
(20.11.2020 18:51:02) Marťasíno, flétna je výborná na dýchání. O to nejde. Jen mě fascinuje to, že to malé 3lete děťátko odvedou někam - neznají učitelky, děti, nezajímá je náplň výuky a "výuky". Ale KROUŽKY ano. Jakože do školky si jdu hrát, ale kroužek je to správné VZDĚLÁVÁNÍ. A údiv, proč by jako ty děti měly být unavené?
|
Škrpál |
|
(20.11.2020 19:06:35) Kat, my se polepšíme (my matky) Věř nám...ono to taky pomine...matky malých dětí jsou dost specifická skupina, mají načteno, jsou plné ambiciózních představ, jejich dítě je jejich "vlajková loď". Až se matka pod tlakem svých očekávání zhroutí, tak se nám to zase urovná v hlavě. Prostě si na to musíte počkat.. Je to cesta... Nezlob se na nás, my to v zásadě nemyslíme zle, jsme prostě trubky.
|
K_at |
|
(20.11.2020 19:15:10) Marťasín8 😂😂😂 já se, až na úplně výjimečné extrémy, nezlobím. Jen si říkám, že je to postavené na hlavu někdy 😂😂
|
Škrpál |
|
(20.11.2020 19:26:17) Kat, když se nám matkám rozbřeskne, tak se potom stydíme, to už je fáze, kterou vy třeba nemáte z první ruky, ale věř mi, my o sobě potom víme, že jsme byly afektovaný šoumenky Fakt je to cesta...od blbosti ke zmoudření Osud nám potom za odměnu nadělí dost ambiciózní sečtělou snachu, která bude svými nápady masírovat naše vnoučata - svět je vlastně ve svý podstatě spravedlivej
|
babi_ |
|
(20.11.2020 19:33:08) Marťasíno, moje další fáze (po školkovém kroužkování) byla složitá logistika kroužkování školního. Na stud, že jsem do toho vkročila nějak afektovaně či přehnaně nikdy nedošlo. A pozor, aby toho nebylo málo, tak moje tchýně vnoučata ještě poňoukala, ať si ten další kroužek, co by do programu ještě rády nacpaly, s mamkou vyjednají, že je tam z toho předtím dovede
|
Škrpál |
|
(20.11.2020 19:45:51) u mě 50:50, syn by si zasloužil, abych neměla ty svoje ideální představy, mladší dcera myslím opravdu kroužkovala ráda. Tento rok kroužkujeme z úplně jiných důvodů - abych měla legitimní důvod jim vypnout wifi a zařvat Odjéézd na sebeobranu/klavír - jinak se s nima pořád hádám, ať nesurfují, neyoutubují, neminecraftují...
|
K_at |
|
(20.11.2020 19:47:04) Marťasíno 😂😂😂
|
Škrpál |
|
(20.11.2020 19:57:40) na druhou stranu, toho času strávenýho odvozem na kroužek, čekání, až plavání, judo, orientální tanec atd. skončí - spravedlivý je, když rodič trpí stejně jako dítě
|
Yuki 00,03,07 |
|
(20.11.2020 20:19:20) Marťasino, akorát oni netrpěli, já jo, tak jakápak spravedlnost
|
|
K_at |
|
(20.11.2020 20:20:36) Marťasíno, ty jo! A to je výborná úvaha!
|
|
|
|
babi_ |
|
(20.11.2020 19:56:13) Mně přijde, že jsem žádné zvláštní představy neměla, vedly mě postupně ty děti... Pravda je, že než jsem šla na MD, pracovala jsem v DDM a obdivovala tam kolegyně, co měly kroužky s batolaty (nějaké tanečky cvičení...), pro mě to byli tvorečkové z jiné planety. Což mi tedy zůstalo i na MD - RD s mými dvěma kousky (jsou 20 měsíců od sebe), a zkusila jsem svěřit starší do jejich péče hned, jak dorostlo... a ukázalo se, že je to dítko pro kroužky stvořené. Pak už to šlo samospádem. FAKT (Já jsem pracovala se staršími dětmi - tak 11 - 18 let).
|
Okolík |
|
(21.11.2020 10:37:56) Tak to já představy měla. Ale děti mě z nich rychle vyvedly a všechny nesportovní nabídky rychle vyselektovaly ...
|
babi_ |
|
(21.11.2020 11:08:17) Okolíku, já vůbec... nechávám věci vyvinout se... vlastně jsem nikdy neměla představy nejen o tom, co děti... ale třeba o sobě: žádné vysněné povolání (střídám je), bydlení (nakonec jsem v domku, ale panelák mi vyhovoval desítky let). Děti chtěly dělat prostě všechno. Keramiku, sporty, nástroje, jazyky, ... syn tak funguje defacto dodnes (je mu 25 let), dcera se vyprofilovala do těch jazyků i profesně, sport rekreačně, ale pokud vím tak výtvarno a hudba aktivně vůbec.
|
Kaliope X |
|
(21.11.2020 11:45:00) Já měla dvě představy, dítě bude dělat angličtinu i mimo školu a od mala a naučí se plavat. Pak to bylo, jestli chceš tohle, tak musíš něco zrušit, už se ti to nikam nevejde, nebo v tom čase už něco máš.
|
|
Okolík |
|
(21.11.2020 13:48:32) babi, tak my to měli v "módu" nabízení. Nabídli jsem různé - hudebka, flétnička, tanečky, skaut a nejrůznější sporty. No a sítem oblíbenosti přošly jen sporty, od 2. třídy už jsem jim do toho žádnému nemluvila.... Jazyky jsme ani nezkoušeli, to bylo zamítnuto rovnou... Jediné co mě fakt mrzí je, že se neujal ten skaut. Fakt je, že ten oddíl byl trošku divnej, možná jsme měli najít jiný. Ani jednomu dítěti se tam nelíbilo. Dospělé dítě toho dneska trošku lituje. Ale vyhodnotil to takto, no tak to tak má....
|
|
|
|
|
|
|
K_at |
|
(20.11.2020 19:36:51) Marti, neblbni 😂 taky jsem máma. Spíš vidím z blízka některé úplné absurdity. Jinak jako máma mám za sebou velkou spoustu nesmyslů. To jako zase jo. 🤣
|
|
|
|
|
babi_ |
|
(20.11.2020 19:22:17) Kat, ty přece ve školce musíš vidět, že každé dítě je jiné. Některé je unavené vpodstatě už tím, že muselo vstát a docestovat do školky, jiné přijde ráno čerstvé plné energie a po jakékoli činnosti mu stačí kratičký odpočinek a jede dál jako by den právě začal. Odpolední spánek pro některé nutnost, pro jiné zbytečnost. Moje děti byly prototyp zakroužkovanců, ale prostě jim to vyhovovalo. Tedy nehledala jsem kroužky ve školce, ale v příslušných institucích - školka je ten základ (stejně jako pak základní škola), a jedno prostředí jim stačí po část dne. Takže nadstavba či jinakost jinde
|
K_at |
|
(20.11.2020 19:23:24) Babi, já tu jinakost samozřejmě vidím. Ale taky vidím, že na začátku toho má většina dětí prostě plné kecky.
|
babi_ |
|
(20.11.2020 19:24:59) Kat, ale jen většina.
|
|
|
|
Kaliope X |
|
(20.11.2020 21:17:34) Kat já jsem líná nesportovní matka, která dítko do školky budila v 5, aby stíhala práci. Moje dítko po školce další, nejlépe sportovní aktivity, vyžadovalo a přesto usínalo až po 21. hodině.
|
K_at |
|
(20.11.2020 22:12:25) Anno, ale jo. Nicméně to není úplně běžný prototyp. Běžně nám "ranní děti" dospívají ve třídě a tuhle mi jeden čerstvý malošek odpadl na zemi před obědem - u hraní.... A to nejsou úplně výjimečné situace.
|
|
|
monam |
|
(20.11.2020 22:39:23) jak můžeš kat vědět, že to rodiče nezajímá? Moje děti měly kroužky asi od čtyř let (synové od pěti) a mě hodně zajímalo kam budou chodit a proč je tam dávám.
|
K_at |
|
(21.11.2020 6:06:27) Monam, už nevidím moc, na co reaguješ.... ???
|
babi_ |
|
(21.11.2020 10:54:36) Kat, Monam reagovala na toto:
"Marťasíno, flétna je výborná na dýchání. O to nejde. Jen mě fascinuje to, že to malé 3lete děťátko odvedou někam - neznají učitelky, děti, nezajímá je náplň výuky a "výuky". Ale KROUŽKY ano. Jakože do školky si jdu hrát, ale kroužek je to správné VZDĚLÁVÁNÍ. A údiv, proč by jako ty děti měly být unavené?"
...tedy zřejmě na tu část "nezajímá je náplň výuky a "výuky"
|
K_at |
|
(21.11.2020 10:55:33) Babi, děkuji. Monam, bylo to myšleno naopak - rodiče se přijdou podívat do školky. A velmi často je je zajímá jako úplně 1.vec, jaké kroužky školka nabízí.
|
Okolík |
|
(21.11.2020 13:52:30) Tak my třeba šli do "prověřené" školky, děti kamarádky chodily ke stejným učitelkám, věděla jsem, jaké jsou a co nás čeká. I proto jsme tu školku vybrali. A kroužky, ty mě taky zajímaly. Děti na ně chodily hned po spaní a měly krom pátku každý den jeden (2 sportovní, flétnička a keramika nebo taneční, jak které dítě). Bylo to super, když jsem je vyzvedávala, bylo "odkroužkováno". A navíc za pár korun a s prověřenými vedoucími.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Barbar |
|
(20.11.2020 11:21:51) Diky, Yuki, zatím jsme se domluvili, že s dítětem bude jednou týdně pracovat speciální pedagozka. Plán podpory mu asi nikdo nedá, protože to by nebylo spravedlivé asi či co, pan učitel mi na můj návrh, aby syn dostal více času, aby se zjistilo, zda látku umí, napsal, že více času mu dát nemůže. Poruchu pozornosti asi má, skoro jistě, online nedával vůbec, se mnou se učil celkem fajn. Pan učitel argumentuje tím, že ostatní to zvládají. Kulicko díky, do poradny asi půjdeme. Ale fakt mě překvapuje, že většina dětí 40 příkladů na 1 zátah zvládne.
|
Federika |
|
(20.11.2020 11:24:26) Barbar, při online? A nesedí u nich maminka? T by jich možná zvládli třeba i 400, na jeden zátah
|
Barbar |
|
(20.11.2020 11:28:55) Ne, psal, že trictvrtiny třídy spočítaly všech 40 příkladů správně a na čas
|
Renka + 3 |
|
(20.11.2020 11:50:37) "Ne, psal, že trictvrtiny třídy spočítaly všech 40 příkladů správně a na čas."
To jsou nějaké závody v první třídě? Copak mu není jasné, že každý má jiné schopnosti? A pokud něco schválně nebojkotuje, tak je třeba hledat cestu, jak jeho dovednosti zlepšit? Tou cestou ale není pětka, proboha. Já bych dala dítě jinam, klidně do nějaké alternativy, nebo školy s malým počtem žáků.
|
Renka + 3 |
|
(20.11.2020 11:54:11) Kromě toho 40 příkladů v první třídě je strašně moc. Já si to už moc nepamatuju, ale myslím, že syn by se taky na 40 příkladů v první třídě nesoustředil.
|
K_at |
|
(20.11.2020 12:11:32) 40 příkladů je dávka tak na týden. Pro šikovného prvňáa. Si myslím.
|
|
monam |
|
(20.11.2020 13:49:11) Moje nejstarší dítě mělo v první třídě střelenou učitelku a sloupce se 40 čísly byly tak denní dávka úkolů jen z matematiky. Bylo to celé dost absurdní, protože se učili podle Hejného, který takto neučí, a navíc vymyslet 40 příkladů z čísel do dejme tomu 10 nebo 15 je oříšek... no ale ona to dokázala
|
Monty |
|
(20.11.2020 14:01:01) monam, taky nepíšu o učitelích, ale o tom "celkovém pojetí". Jasně, že jsou učitelé, kteří umí pojmout první stupeň jinak, "lépe a radostněji", ale troufla bych si tipovat, že "sloupečky" furt převažují.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mariana +2 |
|
(20.11.2020 11:31:30) "napsal, že více času mu dát nemůže. "
proč ne? Ono když se chce, leccos jde....
Já mám dvě dys děti. V první a druhé třídě k nim měla učitelka určitě individuální přístup, bez papíru. IVP jsem žádalal až před nástupem na 2stupeň a hlavně proto aby mohli chodit na hodinu speciální podpory, aby škola na to mohla dostat financování. A to co jsme měli v "papírech", tak to vlastně učitelka dělal asi dřív. U nás se to navíc týkalo češtiny, takže to zasahovalo do skoro všech předmětů.
Každopádně hodina se speciální pedagožkou je dobrý nápad, pokud je dobrá, tak přece jen leccos pozná.
On i ta porucha pozornosti to ještě být nemusí, prvňáček si fakt ještě zvyká, není to nic neobvyklého. A navíc to mají letos mrňousové ztížené coronou.
|
Barbar |
|
(20.11.2020 11:35:12) Mariano, nechce se, no, nebylo by to spravedlivé...
|
Federika |
|
(20.11.2020 11:37:14) Barbar, úkolem učitele je naučit dítě to, co ho naučit má. Ne řešit spravedlnost.
|
Mariana +2 |
|
(20.11.2020 11:45:15) "úkolem učitele je naučit dítě to, co ho naučit má."
bingo
|
|
|
Mariana +2 |
|
(20.11.2020 11:43:26) Tak Barbar žádná absolutní spravedlnost neexistuje. A je to hlavně otázka jejího vnímání.
Tak třeba: Já se nikdy na základce nemusela učit téměř nic, prostě mi to šlo, zejména matika, prostě mi to naskakovalo v hlavě "samo". ani tu násobilku jsem se nemusela učit. A už tehdy mi to vlastně nepřišlo spravedlivé, že já pro jedničku nemusím hnout prstem, kdežto kamarádka se i na dvojku fakt nadře.
Je to spravedlivé ?
Já chápu že se hodnotí znalosti, ale hodnocení by mělo zahrnovat i posun, vývoj, snahu. Ale to bohužel některým učitelům dost uniká.
|
Simeona a 3 |
|
(20.11.2020 12:08:58)
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(20.11.2020 11:59:58) barbar plán podpory ti naopak dát musí, něco o tom vím takže ho chtěj, pokud je o tolik jinde než ostatní, jak tvrdí učitel, pak je někde problém a je potřeba to udělat
ono se nejspíš zjistí, že je mimo učitel, nejspíš nebude chtít to udělat, ale ty na tom můžeš trvat
ppp před vyšetřením vyžaduje právě ten plán, ptá se na to
|
Mariana +2 |
|
(20.11.2020 12:09:08) jo vlastně ano, yuki má pravdu, teď je to po novu jinak
my jsme byli nejdřív v PPP a pak se teprv řešila co a jak škola
a teď musí nejdřív udělat plán a zprávu škola, pak teprve je vyšetření, bez toho tě stejně do poradny nevezmou.
Zkus se poradit s tím kdo to má u vás ve škole na starosti.
Nicméně já bych s poradnou vyčkala, tohle je fakt hodně brzy.
A mim je podle mně učitel, a spíš bych řešila zda nejde přiřadit syn do jiné třídy. Tohle fakt totiž normální není.
40 příkladů na čas v listopadu u prvňáků ? no to jistě ... zkonzultuj nejprve i s jinými rodiči
|
|
|
Simeona a 3 |
|
(20.11.2020 12:07:16) To, že učitel dítěti nemůže dát víc času je blbost. Dcera takovouto podporu má, úplně běžně. Je to základní podpůrné opatření.
A to po vypracování testů se školní psycholožkou byl závěr, že dcera není dys, ale prostě průměrný žák...(jsem z ní místy taky zoufalá, ostatní dvě děti školu bez problémů zvládají, tak se v tom potácím)
|
|
1kulička |
|
(20.11.2020 14:35:54) Barbar, chudák kluk, mě přijde to srovnávání tak destruktivní, učitel v první třídě by to měl vědět... a tyhle soutěže na čas ty rozdíly jen podporují. Někdy mi přijde, že nejsou ochotni ustoupit ani o kousek (proč mu nedat víc času? - nemyslel tím třeba, že to už nepomůže, že je syn třeba zaseklej?). Jako si na mě otevřela učka pusu, že dítě má mít všechno po nemoci doplněný už první den..... jako by lidi neměli vlastní práci, vícero dětí nebo jiné problémy, než jen stát dětem za zadkem a podporovat jejich génia. Takže hlavně se hoď do pohody ty, procvičujte spíš míň než víc, aby to synka neznechutilo a hlavně ho podporuj, že za ním stojíš a že není nutné spočítat 40 příkladů, ale má se nažit o svoje maximum. A taky že víš, že to brzo zvládne.
|
|
|