16.5.2018 7:15:20 Analfabeta
Re: Nadané děti nemají ve školách dobrou podporu, společnost pak nemůže těžit z jejich výjimečnosti
Někdy nestačí. Mám nadané dítě (už teda dospělé), a škola byl neustálý boj. Ve třetí třídě dítko zjistilo, že evistují různé matematické soustavy. My že počítáme desítkovou, v Anglii se počítá šedesátkovou, ale co takhle dvojková nebo šestková? Já tak akorát vím, že to existuje, ale neznám podrobnosti.paní učitelka taky nevěděla. Takže matikářka na 2.stupni, tasice taky nevěděla, ale zaujalo ji to, zjistila a vysvětlila. Děcka pak doma zkoušela počítat příklady ve dvojkové soustavě a zapisovat čísla. Pak jsem do toho přišla ještě já s tím, že my sice píšeme čísla,ale existují i jiné zápisy čísel, my píšeme číslice původně arabské, ale existuje i zápis číslicemi římskými a proč tedy staří Římané nemohli rozvíjet matematiku. Pár měsíců jsme se takto bavili matematikou a bylo to zajímavé pro všechny. Pak teda zjistili, že zápis arabskými číslicemi a desítková soustava je pro zápis čísel a různé výpočty docela jednoduchá a pohodlná, takže svůj zájem obrátili zase jinam.
Já bych brala aspoň to, že pokud máme nějaké nadané dítko, že se aspoň na základce naučí dva, případně tři jazyky na slušné konverzační úrovni. Proto jsem ráda, že existují 8G. Znalost jazyků se těmto dětem bude v budoucnosti hodit. Vím to podle sebe: učila jsem se jen ruštinu a to je hoooodně málo, protože ruštinu jsem nikdy nepotřebovala, kromě zájezdu do Ruska. Ale to bylo jen 12 dní mého života. Němčinu a angličtinu bych využila minimálně v polovině života a měla bych i líp placenou práci.
Odpovědět