TaJ |
|
(21.10.2020 21:47:20) Dabo, někde jsem četla předpověď nějakého astrologa, že bychom si od téhle pandemie měli oddechnout někdy na jaře 2021...tak uvidíme, zatím jsem pořád celkem v klidu, co taky může člověk dělat? Syna jsme nechali tenhle týden už ze školy doma, prázdninový výlet bohužel padá a v důsledku zavřených obchodů jsem od zítřka doma...a co bude za pár dní, za týden, za měsíc? To neví teď nikdo....ale naštěstí jsme zatím všichni zdraví, i naši blízcí...
|
monam |
|
(21.10.2020 22:33:59) na to člověk nemusí být astrolog aby tušil, že v květnu červnu bude zas líp... teda těm, kteří to přežijí
|
TaJ |
|
(21.10.2020 22:48:31) Monam, on tam myslím psal o konci zimy, ale to je jedno...stejně, co my konkrétně s tím můžeme dělat? Asi nic, jenom si najít nějaký způsob, jak to všechno přečkat, než bude líp...
|
Pam-pela |
|
(22.10.2020 2:19:54) No, ony jsou teď na nebi dost "válečné" konstelace, strašně moc napětí...a taky spousta iluzí, člověku je zastřená taková ta univerzálnější pravda...a černá luna zase vytahuje takový ty kostry ve skříni. Nic moc...ale to asi cítíme všichni. zas by ale pořád mohlo být mnohem hůř. Takové fakt velké uvolnění a pocity radosti a tak je vidět až okolo začátku března a s jarní rovnodenností - vyrovnání...ale už v půlce ledna by to mělo pomalu začít odcházet. A to se asi nemyslí virus...ale spíš to celkové napětí a pocit bezvýchodnosti a tak. Ale co člověk ví, že? není to z mojí hlavy, nesleduju to, neumím vyhodnotit, já tak leda lidské vlastnosti.
Nemá cenu asi počítat s tím, že ta krize přejde zítra, pozítří...i kdyby "technicky" mělo, pochybuju, že by tenhle rozjetý vlak podivných čísel, příkazů, obchodů a odchodů atd...by to dovolil.
Mezitím mají padat ty masky, může dojít k mnoha odhalením, a jednotliví lidi se mají dostat "k sobě dovnitř", zklidnit se, poznat opravdové životní priority...naučit se kooperovat, pomoct si a tak. Každý asi prostě nahlídne do sebe samého, protože když je člověku fajn, užívá si a nepřemýšlí nad smyslem život - třeba . K tomu se dostáváme přes osobní krize...a asi se můžeme vztekat, jak chceme. te´d je tady kolem nás osobních krizí bohužel ažaž.
Rozhodně je toto "jen" fáze, období, které prostě přejde...a za tu dobu možná dojde k restruktualizaci vnitřního i vnějšího světa...vypadá to, že prostě bude opravdová "přestavba"...ale naštěstí taková, co se dá zvládnout bez nějakých větších hrozivých ztrát.
Já moc nemusím změny, vlastně jsem je vždycky úplně nesnášela...ale už mě to všechno (i to, co se dělo v mém osobním životě) nějak donutilo, abych se jim přestala bránit (stejně to nejde), přijala, že fakt je svět (i ten můj) ve stálé proměně...a nic není jisté. pevný bod ve vesmíru prostě neexistuje. Strašně jsem se tomu bránila, a stejně to bylo fuk, dělo se to, ať jsem se bránila, nebo ne. Pak jsem únavou ustoupila, aby se to dělo...a tak se prostě leccos děje i v tom osobním. Víc důvěřuju Životu a asi mi je tak líp, než v té obranné křeči.
A lidi jsou teď taky strašně unaveni z toho všeho...ještě na sebe vzájemně útočí, hledají viníky, hledají, kde si vybít frustraci...ale i to se prostě unaví...a pak konečně začnem nějak splupracovat, tvořit...a změříme se na to, co chcem...a ne na to, co nechcem.
Oceníme, že můžem být zase spolu...třeba :) a i další "obyčejné" věci. Jenže to asi až po té "válce"...teď je to pro mnoho lidí bezmoc, vyčerpání, smutek, nasra.nost.
Ideální je asi cokoliv normálního, co člověka uvolní a udělá mu radost.
|
Škrpál |
|
(22.10.2020 3:11:30) Pampela:"Mezitím mají padat ty masky, může dojít k mnoha odhalením, a jednotliví lidi se mají dostat "k sobě dovnitř", zklidnit se, poznat opravdové životní priority...naučit se kooperovat, pomoct si a tak. Každý asi prostě nahlídne do sebe samého, protože když je člověku fajn, užívá si a nepřemýšlí nad smyslem život - třeba . K tomu se dostáváme přes osobní krize...a asi se můžeme vztekat, jak chceme. te´d je tady kolem nás osobních krizí bohužel ažaž."
Pampelo, odkud máš ty vize? Je to nějaký "kanál nahoru k vesmírnému managementu", nebo ses nechala inspirovat Zemanem (z hladu vznikla nejlepší díla) a Libikem (lidi mimo seniorát jsou fujtajbl rozežraný)
Pampela: "Rozhodně je toto "jen" fáze, období, které prostě přejde...a za tu dobu možná dojde k restruktualizaci vnitřního i vnějšího světa...vypadá to, že prostě bude opravdová "přestavba"...ale naštěstí taková, co se dá zvládnout bez nějakých větších hrozivých ztrát." Ne, važně, z čeho čerpáš? Za tyhle předpovědi tě tady roztrhají, nejpozději ráno u prvního kafe Já tady už půl roku čekám na to, jak se dva znepřátelené tábory začnou respektovat, ale je to na Rodině stále o tom samém - jako bychom fakt neuměly pochopit, že jsou na světě lidi, co to prostě z hloubi duše vidí po svém, jelikož je prostě dlouholeté zkušenosti takto vedly Den co den to tady začíná stejně...v respektu k opačnému názoru se tady nic neposunulo ani o píď. Tak nevím, jestli např. tohle prostředí směřuje k nějaké úspěšné přestavbě
|
Lei |
|
(22.10.2020 7:41:36) "Den co den to tady začíná stejně...v respektu k opačnému názoru se tady nic neposunulo ani o píď. Tak nevím, jestli např. tohle prostředí směřuje k nějaké úspěšné přestavbě ".
Marťasíno, nezbývá než to svést na specifika internetových diskusí .
|
|
Marika Letní |
|
(22.10.2020 14:20:13) Martasína “ Pampelo, odkud máš ty vize? Je to nějaký "kanál nahoru k vesmírnému managementu"”
Už mě to taky napadlo. Že má linku na Aštara Šerana.
|
Tante Bante |
|
(22.10.2020 18:23:43) Jde to přeskakovat Jinak u nás přejídací pudy mají všichni. Podle mě to spouští on-line výuka . Podvědomí správně ví, že po vysílání to chce něco rozštípat sekyrou. Ale jak to chceš udělat, když bydlíš v paneláku, sekyru máš na zahradě a zahrada je hodinu cesty? MOHL jsi tam být, kdybys nemusel vysílat.. nemůžeš tam jet, protože za třicet minut nějaký člen domácnosti vysílá.. Vezmeš si sendvič a černé pivo. Posílen začínáš vysílat. NA tohle bylo o tolik lepší distanční vyučování bez vysílání. Ráno napíše úkoly, jedeš na zahradu, večer jdeš spát. Dost mě udivuje, jak strašně rychle se děti mění na videokonferenční profíky. Vysílají a u toho jedí, ven nechtějí. Tohle je blbé. Muž vysílá minus sedm, takže od odpoledne do pozdní noci. Ve tři sní pečlivě všechny zbytky a zapije to lahví vína. Když já vydržím do dvou, máme chvíli pro sebe. Jenže já v osm vysílám (sankce za otvírání hodin mimo pravidelný rozvrh) a děti také. Uklidňuje mě jen vědomí, že vysílání podle pravidelného rozvrhu se brzy zhroutí a bude klid.
|
Senedra |
|
(22.10.2020 19:07:56) tante, nezhroutí se, naopak se ještě víc vychytá
|
Tante Bante |
|
(22.10.2020 19:18:19) Ale jo, zhroutí. Nebojím se o to. Jen ještě chvíli vydržet. Já bych to odpálila klidně na drzo hned, ale nechci podvracet studenty, jako že vést je do opozice vůči škole. Alespoň ne zatím . Ne fakt.. lepší by bylo dát těm vedením ještě chvíli šanci se zadaptovat a pochopit, nemohou za to, že chápou pomalu, jsou to taky tvorové bo.í. To, co je potřeba teď dělat, je vést studenty a rodiče, aby si uvědomovali, co chtějí, co jsou skutečné priority a s tím se po dobrém a trpělivě obraceli na vedení.
|
Tante Bante |
|
(22.10.2020 19:29:55) Třeba škola mých dětí to pochopila sama bez nátlaku. Jedná sama od sebe rozumně. Udělala distanční rozvrhy, to není nic nemožného, podmínky vysílání jsou humánní pro žáky i učitele. Obě učitelky mých dětí, i když každá jinak, učí dobře a efektivně. Pouřívají Google Classroom, což mi přijde přátelštější než Teams (a zvláště pak když jsi takový borec, že si dář Teams na server, který v podstatě neuveze ani Bakaláře), kvalita vysílání hodně dobrá, vysílají s obrazem. Učí se všichni za chodu a rychle, protože chtějí. Jinde místo toho pořádají schůze a soutěží, kdo víc odvysílal. Jako ono není divu, to vysílání je strašně vyčerpávající, takže to snadno svede k představě, že jsi pracoval dobře, když to tak unavilo..
|
perko |
|
(22.10.2020 19:45:45) Nevíš, jak je to na SŠ, jak má být ta výuka nastavená? Naše dítě v prváku na SŠ opravdu jede podle rozvrhu a má denně vyučování online 8-14,35. Abych nekecala, dvě hodiny tělocviku jim zrušili z rozvrhu. Já si teda nestěžuju, ale sedět 7 hodin u počítače mi přijde dost. Na druhou stranu on má opravdu plnohodnotnou výuku.
|
|
Tante Bante |
|
(22.10.2020 19:58:31) Vedení si to může udělat podle libosti. TEĎ. Teď je to takové to pohádkové rozcestí, jak dojdou bratři na rozcestí, zapíchnou proutky do země a každý se vydá na jinou stranu.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(22.10.2020 20:02:06) tante, já být teď ředitel školy, toto je taková neuvěřitelná šance pro změny, dělala bych maximum na změnách školy,
tak dělám maximum na změnách své výuky
|
Tante Bante |
|
(22.10.2020 20:09:54) Pochop, že teď vedou škol nejčastěji lidi, kteří udělají své absolutní maximum proto, aby se nic nezměnilo. Akorát že tam už nebudou dlouho. Next turn is yours.
|
|
|
|
Federika |
|
(22.10.2020 19:59:21) Perko, nevím, jak je to nebo není nastavené,ale syn je v kvintě a má někdy rozvrh až do večera. Nemyslím,že to jde úplně podle rozvrhu, ale je to hodně podobný. Dcera jede podle rozvrhu, ale nemají výchovy, místo nich jim dali češtinu a matiku. A některý testy píšou až odpoledne, to nevím, proč
|
Federika |
|
(22.10.2020 20:11:34) Modrá kvítko, dnesk apsala tři testy a stálo mě to dost nervů. Už jsem psala jinde, rozbil se nám bojler a byli to tady opravovat ona psala takovej dlouhej test, scházely jí asi tři odpovědi a najednou vypadly pojistky,všechno se jí vypnulo a zmizelo. Začala tady brečet, že dostane pětku, tak pak psala zprávu,co se stalo, s učitelkou se do hodla,že to napíše jindy. Jenže pak si to znovu pustila a zjistila, že když to ona sama neodeslala a nezrušila odeslalo se to nějak samo a dostala trojku. Kterou teda ale taky nechce, že jo Uměla to dobře. Při dalším testu nefungovalo nějaký spojování, byla u toho totálně vynervovaná, než jim hromadně napsali, že tam je chyba.Mezitím to ale celý překreslila a s komentářem poslala učitelce. Tam zatím nemá žádnej výsledek. Každopádně ty testy jsou daleko horší než když je píšou ve škole.
|
|
Tante Bante |
|
(22.10.2020 20:18:45) Znáš "karetní hru" zvanou "Záchod"? To je to, co teď hrají. Na stole je hromádka karet na ní vybalancované dvě opřené proti sobě do stříšky. Hráči dokola vytahují každý jednu kartu z hromádky a komu to spadne "je v ha...u". VŽDYCY to nakonec někomu spadne, jde o to, kolik karet ještě zbývá v hromádce a o to, jak to kdo dokáže vytáhnout. Ale spadne to a brzy. Pak se ukáže, že karty mají i obrázky na líci a jdou s nimi hrát všelijaké jinčí hry. Někdo zvládne prší, někdo licitovaný mariáš a kdo umí hrát bridge, vyhraje mariáš s kýmkoliv na libovolný počet rund. Zatím jedeme na to, že s kartama se hraje Záchod. Sice už dlouho, hromádka byla velká, ale jsme na konci.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(22.10.2020 20:22:27) tante 👍
|
|
|
|
perko |
|
(22.10.2020 20:04:50) To, co si tu psala na jaře o výuce mi přišlo jako scifi. Naše základka jela strana od do, výpisky nafoť, pošli přes mejla. Teď SŠ je úplně super, testy, zkoušení. Akorát těch 7 hodin v kuse u pc mi přijde dost. Naše dítě pak samozřejmě pokračuje v hraní her. Už aby mu otevřeli posilovnu.
|
Federika |
|
(22.10.2020 20:06:49) Perko, můj syn si to teda rozhodně ulehčuje Trajdá po celým domě s ipadem nebo mobilem, vaří u toho, hlavně teda pak jí, cvičí,válí se ve vířivce. Jen když ví,že o "něco půjde",sedí u stolu. Dcera ani ne,ta se bojí,že se jí někdo na něco zeptá. Dovoluje se i na záchod Ale pro jídlo si taky dojde.
|
perko |
|
(22.10.2020 20:12:19) Náš si nedovolí nic, sedí poslušně, kameru nastavenou, na wc jde během přestávky. Ale když je nezáživná hodina, klidně si ve druhém okně hraje hry nebo píše s kamarády. Co se mi nelíbilo, že si učitelka češtiny vynutila kameru u všech žáků, i když jí několik dětí sdělilo, že jí prostě nemají. Tak dlouho jim vyhrožovala 5, že jí opravdu všichni dokoupili, akorát jedna holka má výjimku, že nemusí (naše dítě neví proč).
|
Federika |
|
(22.10.2020 20:14:11) Tak můj syn je celkově takovej bohém, stíhá dělat deset věcí najednou Zato má celej jeho život problém spláchnout si po sobě záchod a nosit dvě stejný ponožky.
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(22.10.2020 20:18:06) perko, která třída?
já jsem dětem řekla, že kamery mají vypnout, ono to totiž za prvé seká,za druhé ruší, a hlavně je jejich zodpovědnost učit se, kdo chce, ten se učí, kdo nechce, s tím nic neudělám, stejně jako když si ve škole pod lavicí hraje na mobilu třeba teď aspoň některý děti pochopí, že učitel může látku připravit, uvařit, naservírovat, ale cpát to do sebe musí sami
|
perko |
|
(22.10.2020 20:18:51) Prvák SŠ.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(22.10.2020 20:22:52) perko, obdivuhodná poctivost v tomto věku
|
perko |
|
(22.10.2020 20:26:20) Yuki, nevím, jestli to je ironie, ale on je opravdu v tomto dost poctivej. Celkově ve všem. Už na základce byl u učitelů velmi oblíbenej, hodné dítě, které vždy udělá, co má. Ale není to žádný šprt, nestačí mu výuka ze školy. Musí se na hodiny připravovat a není jedničkář.
|
|
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(22.10.2020 20:11:12) perko, když vidím- doma třikrát-jak se dělají testy, vůbec je nedělám, co jsem v kontaktu s některými kolegyněmi, který mají děti na naší škole, totéž, akorát někteří kolegové mají pocit, že se některý děti neuvěřitelně snaží
|
perko |
|
(22.10.2020 20:16:12) Yuky, na druhou stranu u nás dávají opravdu jen třeba 10 minut na test a tam opravdu nejde moc někde opisovat a hledat odpovědi.
|
Federika |
|
(22.10.2020 20:18:16) U nás mají děti tak rozsáhlý testy a mají na to tak krátkej čas, že by si nestihly vyhledat nic. Musí prostě rovnou psát.
|
perko |
|
(22.10.2020 20:19:55) Federiko, takhle přesně je to u nás. Krátký čas, hodně otázek, kamera nastavená.
|
|
Delete |
|
(22.10.2020 20:43:58) Já tento týden zkouším dávat test z fyziky.
Je to něcvo, co jsme začali probírat 14 dní před zavřením škol, společně napočítali asi deset příkladů, minulý týden měli dalších šest k dispozici k procvičení (a k tomu ještě videa s dalšími řešenými příklady), s možností dotazů a online kontroly. Ze třech tříd (skoro 60 žáků) to zkusilo odeslat pět. A to o nic nešlo.
Tak jim tento týden vždy na online hodině oznámím, že odpoledne se jim zobrazí zadání, mají hodinu na vyplnění, mohou použít cokoliv, sešit, internet, kalkulačku, je mi to jedno. Nekontroluju, jestli píšou sami nebo ne.
Je to test, na který by ve škole měli max. 20 minut.
A výsledek? (Mám testy od dvou tříd ze tří, tu třetí to čeká zítra.) Polovina z nich to má na čtyřku nebo pětku. A chyby v takových otázkách, jako je vzorec pro výpočet hmotnosti nebo značka objemu (a to tam vybírají ze 4 možností). No a ten zbytek by to uměl i ve škole. Jen u jednoho mám podezření, že mu pomáhal starší brácha, protože dopadl výrazně lépe, než čeho je schopný ve škole.
A jeden, opravdu slabé dítě (hraniční IQ, ADHD) mi po testu zavolal, jestli by to mohl napsat ještě jednou, že nevěděl, že po odeslání už se do toho nemůže vrátit. Tak jsem mu vytvořila nové zadání, zkusil znovu, dal ještě bod navíc. Pracoval sám, jeho výsledek odpovídá jeho schopnostem...ale je lepší, než u té půlky, co by při využití všech možností, co měli a jsou schopní vužít, mohli mít jedničky a dvojky. Proč je nevyužili, netuším .
|
Tante Bante |
|
(22.10.2020 21:17:45) Delete, a proč ty testy dáváš? Poručili ti to?
|
Delete |
|
(22.10.2020 21:41:57) Tante,
ne, neporučili. Zkouším to i sama pro sebe. A jak píšu, bylo to poprvé "nedobrovolné".
Ve škole vím, jak kdo dělá a jak na tom je, teď jsem jak slepá a hluchá.
Při online hodinách nezjistím vůbec nic.
Na jaře jsem neřešila, jednak jsem po půl roce výuky měla už dost přehled, navíc to nebylo povinné a vymahatelné. Teď mají povinnost se vzdělávat a já mám tedy povinnost sledovat výsledky jejich vzdělávání a rodičům o nich podávat informace.
Myslím, že víc jsem jim to už ulehčit nemohla.
Kromě testů mají měsíční projekty (šesťáci sledují, kreslí a zapisují, kde všude se potkali s nějakým údajem o délce, sedmáci vyrobili hustoměr a porovnávají hustoty kapalin s hustotou vody).
Pokud je ale výstup RVP formulován jako využívá s porozuměním vztah mezi hustotou, hmotností a objemem při řešení praktických problémů, potřebuju pro zjištění splnění výstupu nějaký ten vypočítaný příklad. A jak jsem psala, měli k dispozici veškeré zdroje, šlo opravdu jen o to využití s porozuměním .
Když to nedostanou jako test, získám informaci o stavu jen o necelé desetině z nich, což jsem vyzkoušela minulý týden (5 z téměř 60).
A jak mám vyučovat dál, když nevím, jak na tom jsou?
|
Tante Bante |
|
(22.10.2020 22:17:21) Dobrá otázka. A chápu tvoje argumenty. Akorát si myslím, že z toho, co říkáš, vyplývá spíš to, že je nutné revidovat, resp. pro nás radikálnější zlikvidovat RVP. Konkrétně ve tvé situaci bych dala test a sobě analýzu, dětem zpátky známku, která nejde do klasifikace a hnala je na výkon. Bude celkem velký počet těch, kteří to nedají, což teď platí obecně. A nikdo to nemá předem jisté. Já třeba, ačkoliv je to celkem namáhavé, mám dvojí evidenci. Svojí, vzdělávací, a tu, co jde do systému, rodičům a vedení. Jenže mám velkou výhodu, že si to můžu dovolit díky předmětu, který nikoho (kromě mě a části studentů) nezajímá, nikdo mu nerozumí a a všichni (kromě mě a části studentů) ho považují za blbost. Já dávám test za každý dokončený celek, je úplně dobrovolný a libovolně zmanipulovatelný a hodnotím, když někdo zašle svůj test, kriteriálně, ne podle skóre. To je celkem fikané a zatím mi to dobře slouží. Celkem poznám, kdo fixluje a studentům stačí dát najevo, že to poznám. Hladina celkového fixlování se rapidně sníží, když vědí, že stejně skore nejde na klasifikaci.
|
K_at |
|
(22.10.2020 22:48:40) Tante, promiň, jsem tele - rozdíl mezi "kriteriálně" a "skóre"? Asi tuším, ale šel by příklad? Spíš si neumím představit konkrétní praxi.
|
|
Delete |
|
(22.10.2020 22:50:05) Tante,
já to sem psala hlavně proto, že se tu řešilo, jak to učitelé dělají, aby děti při online výuce v testech neopisovaly.
Já nastavila takové podmínky, že mohli cokoliv a jediné, co opravdu museli, bylo vyvinout činnost. Dokonce jim ani nevadilo to časové omezení, bylo jim jedno, jestli dopoledne nebo odpoledne, vlastně se pak shodli, že ve dvě odpoledne je dobrý čas.
Mám ten test stavěný tak, že odpovídá požadovaným procentům, takže je domněle objektivní, ale přitom jsou otázky obodované tak, že čtyřku za stávajících podmínek musel dostat každý. A to jsem se spletla, protože se objevily hned tři testy na pětku (pod 20 %).
Kdyby se na to někdo vyflákl úplně, asi bych to chápala víc, než když někdo v danou hodinu zasedne k PC, otevře test, na který má hodinu (a kdyby to odevzdal za dvě, tak ani nemrknu, schválně nenastavuju deadline), náhodně nakliká a napíše nějaká čísla a test odešle. Přitom u některých z nich vím jistě, že to v tom sešitě mají, takže i kdyby byli líní projíždět net a hledat, nebo přihlásit se na můj web, kde mají vše naservírované, tak stačilo sáhnout do aktovky a otevřít. I jsem jim říkala, že mohou, takže ani takový ten pud poctivosti jim nemohl bránit...
Co se týče RVP, ať už bude zrevidovaný, nebo zrušený, teď prostě je jaký je. A že dává dost volnosti v tom, co učit a co ne. Můžeme se dohadovat, k čemu je jim fyzika a nějaká hustota a jestli třeba tyhlety zbytečnosti jako je matika a fyzika neškrtnout jako celek....ale v tomhle případě šlo o nějaké znalosti až na druhém místě, z mého pohledu to byla šance, jak bez větší námahy vylepšit celkové skóre, aniž by mohl kdokoliv protestovat a přitom já měla pro to vylepšení podkaldy...a jim to prostě ani tak za tu "námahu" nestálo .
A vedle toho se tu řeší nutnost psaní testů pod přísným kamerovým dohledem v čaovém presu, aby se náhodou někdo někam nekoukl...
Moje zkušenost je, že někdo je líný se kouknout, i když to má přímo před očima, zatímco ti, co by se koukli, tak to vlastně nepotřebují, a pokud, tak jen na to, co člověk stejně zapomene, pokud to nepoužívá. Ale jinak myslí a aplikují.
|
K_at |
|
(22.10.2020 23:16:39) Delete, a není nějaká možnost, že někde na trase byla technická chyba? Protože je to divný, že to takhle zabalili vlastně skoro všichni..... Když času měli dost a mohli si pomáhat dle libosti. Nebo to tak ty třídy mají? Chápu, že to je z mé strany asi úplně pitomá poznámka.
|
Delete |
|
(22.10.2020 23:34:25) Kat,
ne, ne, žádná technická chyba. Dokonce asi 5 jich určitě spolupracovalo, protože napsali úplně stejné, naprosto nesmyslné číslo.
Jsou to dvě třídy ze tří, skoro 40 dětí, snaha o rozumný výsledek sotva u třetiny z nich...a ti ho taky mají, i když to není vždy jednička...ale prostě nepsali blbosti.
|
K_at |
|
(22.10.2020 23:35:00) Delete
|
|
Federika |
|
(22.10.2020 23:39:31) Delete, já jsem shodou okolností zažila část hodiny fyziky u dcery. Jely jsme k doktorovi a ona to měla celou dobu puštěný v autě. Probírali fyzikální veličiny a ty děti byly tak aktivní, že skoro neměli šanci s e posunout dál. Každej potřeboval něco komentovat,svůj zážitek s točivým momentem, jak nemohli kdysi vyjet kopec a co dělali, jak se co dá měřit. a proč je dobrý to měřit, no mleli jeden přes druhýho On už je pak usměrňoval,ale tak zlehka a decentně, že jsem si říkala, že je fakt dobře, že já nejsem učitel
|
monam |
|
(22.10.2020 23:49:51) Federiko, nemáš čirou náhodou ponětí, kolik dat požere taková hodina fyziky?
|
Federika |
|
(22.10.2020 23:52:03) Hmm, to netuším Používá manželův pracovní, s neomezenými daty.Teda když to musí vzít mimo domov. Ale asi to tak šílený nebude, ta její videa na tom budou hůř.
|
monam |
|
(23.10.2020 0:04:52) Mě by to jen zajímalo, protože se často dostáváme do situací, kdy je ona někde se svým mobilem a potřebovala by být online. Já vůbec nemám představit, kolik dat by to mohlo sežrat, takže se snažím aby byla v tu dobu doma, ale hodně nás to omezuje. má 10gb dat, mnohem více než já.
Delete, alespoň si to myslím, že by to neudělala, měla by zábrany. Kdysi jsme se dostali do nějaké podobné situace, už si nevybavuji podrobnosti, ale vím, že nechtěla mít pocit, že podvádí. Samozřejmě pokud to učitel před testem jasně řekne (ne zaobaleně ale přímo), je to něco jiného.
|
Federika |
|
(23.10.2020 0:06:46) Monam, děti mají taky deset, já mám neomezeně. Stačí jim to, pokud někdy ne, napojí s se na hotspot. Nemám představu, kolik to sežere, ale myslím,že nějaká videa, film, určitě o dost víc.
|
|
Delete |
|
(23.10.2020 0:13:45) monam,
vydala jsem pokyn, ýe ve 14:00 se jim spustí test, mohou použít sešit, internet, kalkulačku, prostě cokoliv, schválně jsem nemluvila o tom, že si nesmí radit, ale když se mě v té jedné třídě zeptali, tak jsem odpověděla, že raději sami (tedy ne striktní zákaz).
Prostě povoleno bylo vše a test nebyl nijak náročný, čtyři otázky s výběrem možností (značka objemu, vzorec na výpočet hmotnosti, vysvětlení, co znamená 11,3 g/cm3 a převod 20 g/cm3 na kg/m3), 4 příklady, kde jsem chtěla jen výsledek, tedy žádný vzorec, odpověď apod., jen dodržet správné jednotky a to, jestli budou ta dvě čísla násobit nebo dělit .
|
Slonisko |
|
(23.10.2020 6:37:40) Delete, ono to může být taky tím, že dělat test na počítači je prostě trochu jiný, než psát písemku na papír. Už jenom čtení zadání z obrazovky je jiný. A počítač svádí k tomu "prostě tam něco naklikat" a ono se uvidí. I já s tím mám trochu problém. A děti obecně k technice přistupují metodou pokus - omyl. Nezoufala bych, měli by dostat zpětnou vazbu, že takhle tedy ne, oni se to časem naučí. A taky se naučí líp spolupracovat . Ono i to téma je docela těžký, pro spoustu lidí je to první setkání s fyzikálním myšlením, vyžaduje to myslet v abstraktních pojmech,(a někteří to nedaji ani v dospelosti) ale to by bylo na jinou debatu.
|
Delete |
|
(23.10.2020 15:57:32) Slonisko,
jsou to sedmáci, fyziku mají druhým rokem, zase takoví jelimánci to nejsou.
A právě, že to nebyla jen klikačka, ale část museli dopsat ručně (a předtím spočítat na papír).
Dneska to psala (píše) ta poslední třída a zaznamenala jsem malou změnu alespoň u některých. Ty klikací otázky si nejspíš opravdu vyhledali, ne všichni, ale větší procento z nich. U těch počítacích se buď snažili (mají dobře vynásobeno nebo vyděleno, ale většinou špatně převádějí jednotky), nebo to ani nezkusili, odeslali prázdné odpovědi.
A všechno to jen odráží přístup těch jednotlivců k práci obecně. Ty děti ze všech třech tříd znám od první třídy (půlku jsem měla ve své třídě, půlu měla kolegyně a hodně jsme o nich mluvili, takže prostě vím). Kdybych jim dala ve škole možnost psát s učebnicí a sešitem, dopadnou stejně jako v tom online testu.
|
|
|
|
|
|
|
Delete |
|
(22.10.2020 23:53:00) Fed,
no dneska jsem v jedné šestce poprvé sáhla na tlačítko "Nepovolit opětovné zapnutí mikrofonu", protože "Ztlumit všem" bylo zcela nedostatečné . Akorát tam to nebylo ze zájmu o věc, ale prostě byli jak urvaní. Ono i ve třídě potřebujou hodně jiný přístup než ostatní třídy, ale nějak se to dá, ale klikání myší má prostě omezené možnosti.
Jinak jsme si ukazovali, jak změřit průměr drátu nebo tloušťku papíru, ale tuhle jedinou šestku nebralo ani to.
Zato třeba jedna ta sedmička mi ve škole zatápí, a online byli vlastně docela fajn, i byli všichni...a bylo zajímavé, když jsem je nechala 15 minut koukat na video (které sice měli mít zkouknuté dopředu, ale když neměli, nemělo cenu něco dělat, dokud se nekoukne aspoň někdo), tak fakt poctivě koukali (odpovídali mi pak na otázky a věděli). Ve škole by mi to pěkně "zpestřili" .
|
Federika |
|
(22.10.2020 23:56:18) Ano, nepovolit opětovné zapnutí mikrofonu", to bych radila panu učiteli Ale jinak mě to bavilo a nechala jsem se do toho vtáhnout, že když jim na konci rozdával úkoly a mají zapsat , jaký veličiny se měří u toho a toho, tak při "jaký veličiny a čím se měří u novorozence v porodnici" jsem málem vykřikla:" Jéé,to vim!!"
|
Delete |
|
(22.10.2020 23:59:55) Fed,
jo, jo, taky už jsem zažila u asistentky spontánní reakci, kdy zcela nepokrytě projevila radost, že "tomu konečně rozumí" .
A já jsem v pozici vzdělávaného také velmi chytlavá. Hospitace u kolegů jsou pro mě horší než pro ně, vydržet se nezapojit a nevykřikovat mě stojí hodně úsilí .
|
Federika |
|
(23.10.2020 0:05:08) Jo, já jsem dceři říkala,že když budou brát něco zajímavýho, ať mě někdy zavolá,že si k ní do pokoje přijdu lehnout a budu poslouchat taky Jen ne o češtině, tam bych byla nepříčetná, jsem nepříčetná někdy i u svých dětí, ve fyzice ale zdaleka tak zdatná a rychlá nejsem Dneska jsem poslouchala etiku, protože se u ní obědvalo. A tak mě taky bavila
|
monam |
|
(23.10.2020 0:09:41) Já jsem se pokusila se nechat zainteresovat do zeměpisu a dcera se mě nevěřícně zeptala, jestli jako v tom pokoji fakt hodlám zůstat Asi jí ale budu muset občas chodit kontrolovat, už jsem jí načapala, jak s vypnutým mikrofonem i kamerou dělá věci, které nevypovídají o přílišném zaujetí výukou.
|
Federika |
|
(23.10.2020 0:12:58) Jako že třeba natáčí videa na Tiktok?? Já jí tam max. přinesu pití, ona musí hodně pít a nějak nemá potřebu.Vždycky koukne od tý obrazovky pohledem:" co mě rušíš??"
|
monam |
|
(23.10.2020 0:17:25) Federiko, to taky. TikTok, instagram, dítě jinde než u počítače, vypnutej zvuk, lakování nehtů, psaní si s kamarádkami.... a to tam skoro nechodím!
|
Federika |
|
(23.10.2020 0:20:08) Tak tam nechoď dál, jsou všechny stejný Minule jsem jí vyčetla,že právě o dějáku zveřejnila 4 nová videa na Tiktok a sice v tom pyžamu, co měl při dějáku na sobě. Vyřešila to tím, že si mě vyhodila ze sledovaných
|
monam |
|
(23.10.2020 0:23:49) Moje dítě si na tajňačku založilo nové účty na Insta a na TikToku dokonce na moje telefonní číslo na insta jich má alespoň 10 je to neusledovatelný
|
Federika |
|
(23.10.2020 0:27:16) no vidíš, jak je šikovná Hele, já si nedělám iluze, že se naučí tolk jako ve škole,otázka je, jestli je to nezbytně nutný. No a i kdyby bylo,stejně s tím ted nic nenaděláme. Z celý online výuky u nás doma mě štve celkově ta jejich nenažranost, pořád jen řešíme jídlo. Před chvílí mi tady doslova řvalo moje 22 letý miminko, že mu brácha sežral cosi, co měl připravená na zítřek a že vždycky všechno sežere...
|
|
|
|
|
|
|
monam |
|
(23.10.2020 0:14:36) jinak já špatně snáším především dějepis, protože vím, že to céo berou teď už brali několikrát a ještě do maturity mnohokrát budou (a tam, kde je to pro mě zajímavé se nikdy nedostanou). Na výuce dějepisu se od mých školních let změnilo jen to, že děti dělají prezentace a občas kouknou na nějaká videa (myslím i v době, kdy školy normálně jedou), ale jinak probírají stále totéž podané stále stejně. Já až na vysoké zjistila, že jsem francouzskou revoluci umísťovala o sto let jinam, což mi znemožňovala chápání určitých věcí, navíc jsem pravdu zjistila až asi ve druhém ročníku a za třetí jsem na tom příkladu pochopila, jak tendenčně lze dějepis učit. Zajímalo by mě, jak se budou o francouzské revoluci učit moje děti.
|
Federika |
|
(23.10.2020 0:18:42) Dějepis mi přijde těžkej, nemám ho ráda,moc dopodrobna Umím jen 2. světovou válku a tu zas naopak úplně dopodrobna, protože mě to téma vždycky zajímalo. Dějepis ať si nechají, toho jsem si užila dost
|
monam |
|
(23.10.2020 0:22:56) Nemám dějepis vůbec ráda, ne v podobě letopočtů, kdyby se učilo jen povšechně co z čeho tak nějak vyplynulo, bylo by to lepší. Války mě neberou a už vůbec ne v podobě sledu nějakých bitev. Metopotámii a starověký Egypt, Řecko i Rím bych dětem neservírovala, stejně prd ví, co znamená kolébka civilizace (ale poslouchat o tom budou až do té maturity).
|
Federika |
|
(23.10.2020 0:24:45) Náhodou, teď berou Egypt a to ji zrovna nějak zaujalo, už nevím čím,ale říkala mi,že vůbec nevěděla,že ...cosi a vyprávěla mi o tom Egypt s emi líbil a když to někdo umí podat jako pohádku,je to i hezký...
|
monam |
|
(23.10.2020 0:26:35) Egypt zajímá i moje děti, furt tam chtějí jet, ale muž se bojí létat, žraloků a horka. Syn by chtěl vyzkoušet, jak moc je perutýn jedovatý a dcery řeší, zda by zvládly vlézt do pyramidy k mrtvolám. Skoro si myslím, že by dovolenou v egyptě přišly o všechny iluze.
|
Federika |
|
(23.10.2020 0:28:59) My lítáme jinak (jako že bohužel ne teď do Egypta každý rok. Lítáme s partou ženských a dětí a vždycky to bylo naprosto super. Z pyramid ale uvidí víc třeba na youtube-a daleko pohodlnějš
|
|
|
monam |
|
(23.10.2020 0:28:17) jako pohádka je hezký všechno, ale já si pamatuji, jak jsme se museli naučit kreslit jónksý, dórský a korintský sloup se všemi detaily bez toho, že by nám někdy někdo vysvětlil, jaký je mezi nimi skutečný rozdíl. Takže když jsem byla v Akropoli, koukala jsem na to a říkala co, co asi vidím? Nějaký sloup!
|
Federika |
|
(23.10.2020 0:30:29) To mě zrovna bavilo a pak si vybavuju, že to brali i kluci, jeden u tooh sprostě nadával a druhej krásně kreslil
|
|
|
Delete |
|
(23.10.2020 0:32:06) Na Egyptě jsou nejzajímavější stavby .
|
|
|
Delete |
|
(23.10.2020 0:30:41) Taky nemám ráda dějepis, ale letopočty jsou to jediné, co mi pomáhá se v něm orientovat.
A až jako dospělé mi došlo, že mě zajímají dějiny jako sled vynálezů a objevů. Všechno se učí spíš přes politiku . A já bych teď třeba chtěla vědět, jak to bylo s papírem, sklem, kolem....ale už nemám morál na to se po tom pídit, protože mám k dějepisu vypěstovaný odpor .
|
monam |
|
(23.10.2020 0:36:36) NO vidíš, a mě by to jako politické dějiny i zajímalo, ale vždy se jsme se to učili jako sled letopočtů a hesel. Vynálezy taky dobrý, mě zajímá i architektura. Cokoli s příběhem. Ale je smutný, když stojíš u Akropole a místo toho všeho, co se tam kdysi odehrávalo přemýšlíš, na jaký druh sloupu koukáš (zas tolik mě architektura nebere.
|
Delete |
|
(23.10.2020 0:41:20) monam,
smutnější je, když nevíš, co Akropole je a kde ji hledat .
Jako já asi tuším, ale je to přesně ten druh znalosti, kdy se stejně musím podívat, jestli to tak skutečně je.
A pro mě je typické, že by mi bylo úplně jedno, co se uvnitř odehrávalo, ale kdybych věděla, že jsou různé druhy sloupů, tak bych určitě chtěla určit, který z nich to je...
Takže je jasné, že dějepis se nedá učit dobře. Jsme tu tři a máme tři různé požadavky, co se dějepisu týče .
|
Vážný2 |
|
(23.10.2020 1:37:21) Když jsem byl poprvé na služebce v Aténách, tak jsem tam musel v sobotu vylézt, i když mi odpoledne letělo letadlo. A hlavně jsem hledal ten kopeček, Areopag, kde podle Bible kázal Athéňanům apoštol Pavel. A hrozně mne potěšilo, že ulice pod Akropolí je pojmenovaná podle Pavlova prvního athénského učedníka Dionýsia Aeropagity, který se podle tradice stal prvním biskupem v Athénách. Z Bible, knihy Skutky Apoštolů, 17. kapitola
16 Když na ně Pavel čekal v Athénách a viděl, jak je to město plné model, jeho duch se bouřil. 17 Diskutoval tedy s Židy i bohabojnými Řeky v synagoze a každý den také s lidmi, které potkával na náměstí.
18 Debatovali s ním rovněž někteří epikurejští a stoičtí filosofové. Jedni říkali: „Co nám chce ten žvanil povídat?“ a jiní: „Zdá se být zvěstovatelem cizích božstev!“ (Kázal jim totiž Ježíše a vzkříšení z mrtvých.) 19 Chopili se ho a vyvedli na Areopag se slovy: „Mohli bychom vědět, jaké nové učení to hlásáš? 20 Zní nám to nějak zvláštně, a tak chceme vědět, co to má být.“ 21 (Všichni Athéňané i cizinci, kteří tam pobývali, se totiž nezabývali ničím jiným, než aby říkali nebo poslouchali něco nového.)
22 Pavel se postavil doprostřed Areopagu a řekl: „Athéňané, vidím, že jste v každém ohledu velmi nábožní lidé. 23 Když jsem se tu procházel a pozoroval vaše náboženství, našel jsem také oltář, na němž je napsáno: NEZNÁMÉMU BOHU. Nuže, koho ctíte, aniž ho znáte, toho vám zvěstuji. 24 Bůh, který stvořil svět i všechno v něm, je Pánem nebe i země. Nebydlí v chrámech udělaných rukama 25 ani si nedává lidskýma rukama sloužit, jako by něco potřeboval, protože sám všem dává život i dech a všechno. 26 Z jednoho člověka učinil celé lidstvo, aby žilo na celém zemském povrchu. Vyměřil jim určená období a hranice jejich života, 27 aby hledali Boha, zda by se ho snad mohli dotknout a nalézt ho – ačkoli není daleko od žádného z nás.
28‚Vždyť jím žijeme, hýbeme se a trváme.‘ Jak řekli někteří z vašich básníků: ‚Jsme přece jeho rodina.‘ 29 Když tedy jsme Boží rodina, nemůžeme si myslet, že by se božská bytost mohla podobat zlatu, stříbru nebo kameni, výtvoru lidské zručnosti a důvtipu. 30 Bůh ale přehlédl časy této nevědomosti a nyní ukládá všem lidem všude, aby činili pokání. 31 Určil totiž den, v němž bude spravedlivě soudit svět skrze muže, kterého k tomu ustanovil, o čemž podal každému důkaz, když ho vzkřísil z mrtvých.“
32 A jakmile uslyšeli o vzkříšení z mrtvých, jedni se začali posmívat, ale jiní řekli: „Poslechneme si to od tebe někdy jindy.“ 33Tehdy je Pavel opustil.
34 Někteří se ale k němu připojili a uvěřili; mimo jiné i Dionýsios Areopagita, žena jménem Damaris a ještě další.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Půlka psa |
|
(23.10.2020 6:45:59) Náš gympl si určitě chatuje ještě vedle mimo ten classroom. Žádné testy na známky teď snad ani nemají, ale kdyby jo, tak je to imho úplně zbytečný. Vždycky to bude kolektivní práce. Leda by snad měl každý své vlastní zadání a hodně málo času.
|
Lída+2 |
|
(23.10.2020 6:49:06) U nás mají pomalu soukromé hodiny na AJ a M. A online jednotlivé zkoušení, testy snad taky ještě nepsali. Jinak zkoušení je ústní bez web kamery.
Ty psal straší na vš.
|
|
|
|
|
monam |
|
(22.10.2020 23:49:08) Delete, moje dcera by si třeba netroufla se jít do učebnice podívat, o co vlastně v tom testu jde... ani listovat v sešitě....ani doma. A co se nahodilých čísel, zrovna já v ní mám případ dítěte, které na otázku kolik je 10 % z 200 odpoví třeba 456. Bez ohledu na to, kolik času má k zamyšlení. A když řeknu že ne, tak se opraví, že vlastně 457. Rostu z toho , čím to je nevím,. Neučí se špatně, blbá není.
|
Delete |
|
(22.10.2020 23:56:22) monam,
proč by si "netroufla", kdyby měla jasně řečeno, že může?
Když mně dítě řekne, že 10 % z 200 je 256, tak se ho zeptám, co je to procento. Neřeknu NE. To je slovo, které blokuje a to já nechci.
|
|
|
Tante Bante |
|
(23.10.2020 8:24:22) Delete, no právě, tak se tím netrap.. řekla bych. A nenech se vykolejit. Přece "Coděláte, aby neopisovali?" je úplně mimo ..směšné, vůbec o to nejde, sto let top už neplatí.
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(22.10.2020 22:24:05)
delete, taky si ten článek přečti...
|
Tante Bante |
|
(22.10.2020 22:40:36) Zde na dobrou noc všem distančním učitelům píseň:
https://www.youtube.com/watch?v=reR0dJovGrU&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2vqMGehYqM12k9ECO9GLBG83Loh9E-usCtZyufMpjNVx4wotVBh7Nu9fY&ab_channel=vixlajvant
|
|
Delete |
|
(22.10.2020 23:00:15) Yuki,
četla jsem...
Nic, co by se mě extra týkalo. Vůbec nevím, jak to souvisí s tím, co tu popisuju. Ten rozpor mezi potřebou některých kolegů při testu kotrolovat každý pohyb, a tím, že i když nekontroluješ, tak výsledek stejně záleží jen na ochotě dítěte něco udělat.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(22.10.2020 23:08:34) Delete, spíš jsem myslela to rozčarování z toho, jak zase znovu přemýšlím o tom, jak, jak líp, stejně to není ono
|
Delete |
|
(22.10.2020 23:27:12) Yuki,
já už nepřemýšlím, jak líp. Cítila jsem vnitřní uspokojení z toho, jak to fungovalo na jaře, s tím, že jsem uznala, že to chtělo víc osobního kontaktu. Ten jsem teď přidala.
"Jak lépe" by mě zajímalo v případě, že by začaly nezvládat děti, které mají zájem něco dělat.
Dneska jsem zkusila při třídnické hodině únikovku v Teamsech. Námět z FB, myšlenka mě nadchla, realizace má mouchy, nejsem si ještě jistá, že to za tu námahu (hlavně dětí, mně to ani moc času navíc nebere) stojí. Zkusím ještě jednu variantu, už cílenou na předmět, a uvidím .
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(22.10.2020 20:21:41) perko, kolegyně dnes říkala, jak při testu z přírodovědy šustily papíry, jiná mi včera popisovala, jak syn, sedmák, při testu z angličtiny měl velké sebe mobil s translatorem, oni jsou dost vychytralí
já jsem loni chválila jednoho darebáka, jak pěkně pracoval, ona to dělala maminka o jiným vím, že mi píše maily maminka, kluk by souvětí ani neřekl, ne tak aby to napsal a ještě bez chyb, podepíše se Franta a já odepisuju Franto, máš to dobře...
tak k čemu to je
|
daba+holčička |
|
(22.10.2020 20:26:43) tak já taky psala maily, skenovala jsem to na svýk kompu, tak proč to přeposílat natřikrát... A proč se zdržovat vysvětlováním. Posílám vypracované zadání. XY
|
Federika |
|
(22.10.2020 20:29:22) Dabo, to by mě nikdy nenapadlo.Ani loni u páťačky. Její úkoly.
|
daba+holčička |
|
(22.10.2020 20:33:20) vypracovala je ona, skener mám já, musela bych jí poslat mail na Gmail, ona si to stáhnou do kompu a poslat přes outlook. Zbytečný zdržování. Z nějakého asi bezpečnostního důvodu jí mail zvenčí na školní adresu nejpřijde.
|
Federika |
|
(22.10.2020 20:34:52) My skener nepoužíváme,děti si to fotí mobilem a posílají samy, kdyby mě měly ještě tímhle zdržovat, už by mě tu kleplo.
|
|
K_at |
|
(22.10.2020 20:38:11) Dabo, nemůže mít skener na mobilu? Případně poslat naskenovanou přílohu rovnou z mobilu?
|
daba+holčička |
|
(22.10.2020 20:41:59) nemá tak dobrej foťák v mobilu, navíc zarytě píš tužkou, musela jsem to dost upravovat. Taky i rýsovali. Letos jsem ještě neskenovala, ale to bude tím, že učitelé nic nechtějí, že prý se půjde po prázdninách do školy
|
Federika |
|
(22.10.2020 20:43:09) Jako druhý stupeň? U nás řekli dětem (6) , jak trenérky tak učitelky, že do Vánoc se asi neuvidí... U syna se pro jistotu nikdo nijak nevyjadřoval.
|
daba+holčička |
|
(22.10.2020 20:43:49) jj, výmluva, aby si mohli tu práci odložit, online začaly včera
|
|
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(22.10.2020 20:30:23) dabo, jenže já vím, s kým mám tu čest, hrajeme takovou hru
|
|
|
Federika |
|
(22.10.2020 20:28:22) Yuki, u nás to takhle není,ty testy jsou nastavený tak, že by to bylo poznat. navíc čerpají hlavně z prezentací,který dělají při hodinách, nemají z nich zápisky a není to ani v učebnici, rodič jim s tím těžko může pomoct. V jazycích je to tak rychlý, že nestíhají vyhledat.A většinou mají nějaký slohový téma, styl učitel pozná. Já nevím,jak syn,tam nemám přehled, ale dcera musí dělat víc než ve škole. A známky mají celkově horší, všichni. Už se těším,až zase bude běžná výuka ve škole.
|
|
Půlka psa |
|
(22.10.2020 20:41:47) U nás to píše kluk a podepisuje se "Franta", ale opravuju mu gramatiku a zmatečná vyjádření. Máme to tím pádem dobře nebo aspoň líp než bez opravy, ale přitom to za něj nepíšu, i když si to učitelka taky klidně může myslet.
|
Federika |
|
(22.10.2020 20:48:19) Já neopravuju vůbec nic a někd mi omylem na EduPage chodí i zprávy ostatních dětí (musí zadat jen tomu vyučujícícmu, ne VŠEM, což občas zapomenou a myslím si,že učitel pozná to vyjadřování, ty dtěi přece zná, někod prostě píše jako hotentot a někod ne, pokud se zcela zásadně při online změní, tak je to prostě divný
|
Půlka psa |
|
(22.10.2020 20:57:46) No já tak našeho hotentota průběžně vzdělávám. Za ten cca půlrok online školy už to píše v podstatě sám bez chyb. To není o tom, že bych se styděla před učitelkou, že píše jak tatar, ale říkám si, že mu ta kultura online korespondence taky něco dá.
Pak se taky za karanténu docela naučil vařit a péct (recepty výhradně anglicky, pak převody ze stupňů fahrenheity na stupně celsia, z uncí na gramy a pak třetinová množství gramů apod). Životem se učí jazyk, počítání a pečení. A taky to psaní učitelce. Když to napíše blbě, tak se tím nic nenaučí.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(22.10.2020 21:00:04) Půlko, jo, u většiny dětí je vidět pokrok a nebo třeba je vidět, když píšou samy, nebo jim někdo pomůže, a časem se opravdu naučí, taky způsob, nic proti němu nemám
|
|
Federika |
|
(22.10.2020 21:00:34) Kdybych se snažila moje děti opravovat, už by mi nikdy nic neukázaly Ale oni nikdy neměly s vyjadřováním a češtinou problém, kupodivu. Nedávno mi na eduage přistálo cosi jako "pane učitelY, já sem vám possýlala tendyktát... Lapala jsem po dechu, než mi došlo, že to nepsalo moje dítě
|
Půlka psa |
|
(22.10.2020 21:05:37) Když my plodíme samé matematiky. Na gramatiku jsou tupí plus nechápou důvod, proč se tím zabývat, když smysl sdělení lze vyčíst bez ohledu na y/i apod. Jde to s nimi natrénovat, ale od přírody to holt nemají. Dcera napsala snad ještě v sedmé třídě do diktátu "Staroměstskí orloj". A pak si šla pro radost integrovat.
Syn je ve čtvrté a dneska napsal něco jako "Paní bitná dobyla hrad" a vůbec mu to nepřišlo divný. Tam se prostě nedá neopravovat.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(22.10.2020 21:09:50) půlko, já mám taky syna dysvšechno, přitom matematik je fakt dobrý, to tak bývá
|
Půlka psa |
|
(22.10.2020 21:14:05) Naši ani nejsou dys. Aspoň myslím teda. Nejspíš jsou jen úplně obyčejně líní a nemožní. Dcera se to na přijímačky naučila, když na tom záleželo, takže to evidentně jde, akorát běžně není zájem. Synovi v těch deseti fakt jde docela pokročilá "kombynatorika" a je mu nějak jedno, že to píše blbě.
|
|
|
Federika |
|
(22.10.2020 21:10:30) Dcera moc nečte, vlastně kdyby to bylo na ní, nečetla by možná vůbec. Říkala jsem jí vždycky jak je to důležitý, rozhled, slovní zásoba, zafixovaná gramatika... V češtině je dobrá, ve třídě výrazně napřed a moje rady pokulhávají. Nicméně-číst ji stejně nutím, alespoň jí sháním hezký knížky a občas čteme spolu, tak j sem tam něco chytne. Čeština v pohodě, jen mě u ní rozčiluje-a te""d o to víc,jak lehce se nechá vyvést z míry, vynervovat. Něco nefunguje začne řvát. Něco se nepovede, už nabírá. Něco píše, blbě klikne, část zmizí, hysterčí. Přihlásila jsem ji na novej kurs u nich ve škole-psaní všema deseti, nejspíš jí to pomůže.
|
|
Lída+4 |
|
(22.10.2020 21:21:19) Přitom ty dvě z mejch dětí, co jsou výrazně nadaný na matematiku, neměly s pravopisem a gramatikou nikdy problémy (a to je jeden z nich dysgrafik).
|
Půlka psa |
|
(22.10.2020 21:25:17) Holka hodně poskočila v gramatice, když se učila na přijímačky z pětky a potom z devítky. V obou případech se dostala, takže se to zřejmě nějak naučila. Jinak to asi neměla zafixovaný nebo nevím. Přitom hodně četla, ale pak napsala úplnou blbost. Nicméně vyrostla z toho. Dneska píše dost normálně.
|
Federika |
|
(22.10.2020 21:28:53) Dcera má problém s tím, že je až taková moc slušná a nemůže napsat nic rychle a napřímo Takže zatímco jiný dítě napíše bez oslovení a omáčky čistě otázku, tak ona se s tím babrá, dobrý den, paní učitelko, prosím, bla bla bla, ráda bych se zeptala,děkuji, na shledanou, ta a ta... Někdy to v chatu je až zbytečný.
|
|
|
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(22.10.2020 20:50:09) Půlko, jenže ten můj "Franta", má IVP, rukopis úplně jiný v odevzdané práci, větu nesloží - fakt ho znám :) to není o opravě jeho práce
|
Půlka psa |
|
(22.10.2020 20:59:45) Jo ty myslíš práci psanou rukou. Já myslela, že mluvíme o průvodním vzkazu psaném na klávesnici při odevzdávání.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(22.10.2020 21:02:25) Půlko, ono je to tak, že mi třeba pošle práci psanou rukou, vyfocenou, mailem a připíše do mailu to souvětí :) ten rukopis není jeho, on na 2. stupni píše jak druhák, a ještě vynechává písmena, i kusy slov. Prostě i takový děti se teď vzdělávají na dálku, rodiče mají ohromně moc práce, protože úplně zbytečně dělají všechno, přestože napíšu, že nemusí, stejně udělají všechno, a myslí si, že si budu já myslet, že to "Franta" zvládl
|
|
|
|
|
K_at |
|
(22.10.2020 20:44:08) Yuki, když osobně si myslím, že u některých předmětů a testů vůbec nevadí, že to děti řeší za pochodu. Naopak možná to hledání odpovědí k dotazům je efektivnější, než "narvu do hlavy, napíšu, zapomenu". Blbý je to tam kde je nutno ověřit, jestli žák chápe postupy - tedy asi matika, chemie, a jazyky. Jen můj laický názor.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(22.10.2020 20:52:59) kat, přesně to si myslím taky, ani já nejsem chodící encyklopedie
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tante Bante |
|
(22.10.2020 19:55:47) My máme běžně sedm on-line sessions za den. Akorát teda ofiko jsou půlhodinové místo 45 min. V praxi to skoro vždycky přetáhneš, min. než se vycvičíš to nedělat. Dodržuje se i tělesná výchova od sedmi apod. Musím říct, že tělocvikářů je mi fakt líto, ale zase oni jsou celkem otužilí, neberou si to tak. Kvůli nenávistným kecům na učitele (mj) jsme odešla z práce ve škole. Připadalo mi, že se to nezmění nikdy. Ale teď, pokud to přežijeme, je to naše. Věř tomu a vydrž a hlavně plánuj. Měj plán, až se otevřou dveře. A otevřou se. Jestli přežijeme.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(22.10.2020 20:00:44) dnes jsem četla úžasný text, přesně vystihoval moje pocity, znáte někdo tajného učitele? sepsal teče s názvem Distanční frustrace, doporučuju
|
Tante Bante |
|
(22.10.2020 20:10:38) Dej odkaz, pls.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(22.10.2020 20:13:11) https://tajnyucitel.wordpress.com/2020/10/21/distancni-frustrace/
|
|
|
K_at |
|
(22.10.2020 20:10:51) Yuki, přečetla jsem a ač se mě to netýká, asi teda dost tuším, o čem píše a co prožívá.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(22.10.2020 20:14:08) kat, my jsme se s kolegou shodli, že je to naprosto přesný
|
|
|
byvala radka |
|
(23.10.2020 10:49:07) neviděly jste v sobotu Fokus? Učitel(ka) dobrá debata (až na kecy děkana PDF UK), učitel matiky, co běžně učí dobře a baví ho to a asi i naučí, a říkal, že když učil na jaře online, tak poprvé přemýšlel o tom, že by skončil s učením (tak ho to nebavilo nebo nešlo nebo nepřišlo mu to dobré, efektivní) jinak taky z praxe učitelka angliny pak dobře též mluvil Šebek (kybernetika, robotika) - především o schopnosti myslet a tak
|
Tante Bante |
|
(23.10.2020 10:52:01) Jj. Viděla jsem to. Stejný názor jako ty, zajímavé. Moravec je fajn, je časem pořád lepší. Děkan z pajdy.. marnej. Ostatní mluvili o svých zkušenostech, samí lidi, co něco konkrétního dělají a mají co říct. Chrobáka chápu naprosto, má to tak hodně učitelů. PRoto jsem včera psala, že se on-line překlopené rozvrhy zhroutí.
|
|
Lída+2 |
|
(23.10.2020 19:16:11) Já viděla víc jak polovinu. Syn to nastavil už někdy v týdnu a zapomněl na to a TV se přepla sama a já sháněla toho kdo to chtěl vidět.:-D
Rozhodně to bylo zajímavé.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lída+2 |
|
(22.10.2020 10:32:10) Pam-pela , já si docela užívám ten čas navíc co mi korona dala s klukama.
Kdyby to bylo normálně. Staršího nevidíme několik týdnů. A max. víkend.
Právě že vím, že mi za chvilku vyletím z hnízda, tak jsem ráda, že je tu mám. A ty jejich dennodenní srandičky mi jednou budou moc chybět. Občas se tu dost nasměju.
|
|
|