4.1.2019 12:23:02 Myšutka*
Re: Nezájem žáků o učivo
Darino, on není ideální ani jeden extrém. Je špatné chtít po žácích nebo studentech pouze tupé biflování a současně je potřeba, aby jim v hlavinkách uvízla i nějaká fakta nebo údaje.
Nedávno komentoval jeden mých kolegů (tzv. "odborník z praxe" - člověk, vlastnící a řídící velkou firmu, který ze zájmu vede nepovinný předmět) své studenty. A dělil je na tři kategorie - "roboty", "filozofy" a "produktivní lidi". Roboti jsou ti, co umí jenom papouškovat, filozofové ti, co nemají v hlavě fakta a neustále něco dohledávají a tím ztrácí hromady času a produktivní jsou ti, co nad prací přemýšlí a současně nemusí neustále přerušovat práci...
Jinak onen pověstný "propadlík - milionář" kontra "chudý-blbý jedničkář" je už dost ohraný. Je zajímavé, že v mém okolí propadlíci dělají dělnické profese, nebo jsou na podpoře, jedničkáři skončili v nejhorším někde v kanceláři a nejlíp se vyšvihli ti ze zlatého středu. Ale možná mám nezvyklé okolí.
Odpovědět