6.1.2019 20:30:59 sally
Re: Nezájem
Yuki,
já jsem učila v dobách dávno minulých - ale třeba české dějiny jsem osekala na několik základních dat s tím, že pár dat je dobrý znát, aby měl člověk nějakou časovou kotvu, a zbytek pak už vyplyne logicky. Už si to nepamatuju, ale bylo to něco jako 929, 1212, 1348, 1415 a 1620. Ale chtěla jsem vědět, jestli Karel IV mohl mít na Štědrý večer kapra s bramborovým salátem.
V zeměpise jsem děti učila, jak můžou u zkoušení "podvádět" za pomoci mapy - když mají pohovořit o nějakém státě, a mají k tomu mapu, tak podle toho, na které je rovnoběžce odhadnou podnebí, když je tam moře, tak švihnou rybolov, když hory, tak turistiku, hlavní město si přečtou na té mapě, hustotu osídlení taky odhadnou...a rázem mají místo pětky trojku dvojku... a oni měli pocit, že to vlastně je děsně jednoduchý - ale že se při tom naučili perfektně podnebné pásy a systém rovnoběžek a poledníků, to si ani nevšimli
)
Podle mě potřebují vidět "světlo na konci tunelu", vidět v tom nějaký smysl a kontinuitu - že ty znalosti nejsou samoúčelnou slepou uličkou...
Odpovědět