6.12.2019 4:53:19 sally
Re: Školy se věnují hlavně podprůměrným žákům, ty nadané zanedbávají
A ještě Kudlo - to není zkrácený čas - to je čas jinak využitý... víš, kolik času padne ve škole na přestávky, stěhování do učeben atd? A kolik času z každé hodiny padne na organizaci (docházka, třídnice, napomínání žáků, rozdávání a sbírání sešitů / písemek, čekání až budou mít všichni v ruce tužku / otevřenou učebnici / sešit), kolik na to, že se učitelka věnuje různým žákům na různých úrovních (které pro zbytek třídy nejsou nijak užitečné), tomu, že se zkouší jedno dítě (a třicet jich tam čučí) a podobně? Když to dítě pracuje samo, tak si dělá přestávky, kdy potřebuje a jak dlouhé potřebuje (když si dojde na záchod za dvě minuty, tak ušetří těch dalších osm, co by bylo na přestávku ve škole), věnuje se věcem, kterým se potřebuje věnovat pořádněji a může jen prolítnout věci, které mu jsou jasné, nebo které už zná...
Představ si, že bys dělala někde v kanclu a teď bys měla rozpis, že od 8:00 do 8:45 děláš faktury, pak od 8:55 do 9:40 zakládáš do šanonů od 9:50 do 10:35 vyřizuješ telefonáty... A nemohla bys třeba přeskočit faktury (když máš třeba jen jednu a klidně by počkala do zítřka) a místo toho třídit horu papírů do šanonů - ale musíš tam sedět s otevřeným fakturačním programem a čučet do něj - a pak bys teda směla třídit, ale musela bys třídění nechat v 9:40, ač to nemáš hotové...
Odpovědět