2.12.2019 21:25:33 Monty
Re: Školy se věnují hlavně podprůměrným žákům, ty nadané zanedbávají
Okolíku,
jenže tohle není podstata sporu, dá-li se to tak nazvat.
X krát jsem tu psala, že chápu důvody, proč dát dítě na 8G, že s tím nemám nejmenší problém - taky proč bych měla mít? - ale že nechápu paušální odsuzování všech jiných škol jako automaticky horších.
Takže k tvé předešlé otázce k učitelům, jasně, že na 8G je statisticky menší a v některých případech prakticky nulová pravděpodobnost problémového dítěte, nezvladatelného dítěte, dítěte z vyloučeného prostředí, které má školu na salámu a logicky se učiteli pracuje lépe ve třídě, kde takové děti nejsou. Ale neznamená to, že v té základkové třídě nemohou ti bezproblémoví "jet vlastním tempem", klidně srovnatelným s nějakým nižším gymplem, protože místní legenda o tom, jak se na ZŠ všichni "přizpůsobují nejslabším" je prostě nesmysl.
Mmch., zrovna v synově třídě šlo z devítky na čtyřleté gymnázium pět nebo šest dětí, myslím že všichni, kdo v té třídě prospívali s vyznamenáním, a všichni se na ta gymnázia dostali, bez odvolání. Obyčejná sídlištní základka. Jsou to automaticky "slabší" děti, co se hlásí na "horší" školy, nebo lze alespoň teoreticky připustit, že jsou i jiné než "strašné" základky, odkud je třeba zdrhat, aby tam každé dítě s IQ nad 100 nedemotivovali tak, že půjde hned po devítce doplňovat regály?
A druhé mmch., na škole, kam chodí syn je většina spolužáků ve třídě z normálních základek, z víceletého gymplu přestoupili myslím dva. Asi to v jiných třídách nebude moc jiné. Přesto má ta škola celkový studijní průměr 1,8. Opět, je to tím, že je to škola pro "slabší" děti s nižšími nároky, nebo lze připustit, že existuje velký počet základních škol, kde se vyskytují "chytré" děti, kterým nikdo nehází klacky pod nohy a nebrání jim ve vzdělávání podle jejich potřeb?
Pro úplnost, používám jako příklad synovu školu, protože o ní mám nejvíc informací, ale jsem přesvědčena o tom, že je takových škol mnohem víc.
Odpovědět