Fous&fousek |
|
(21.12.2010 12:03:35) U mě teda mimo jiné i poznání, že postižení lidé jsou velmi sobečtí. Ale na druhou stranu, těžko si dokážu představit sama sebe v jejich kůži...
|
Ivik a kluci 00,03,06 |
|
(21.12.2010 12:09:06) Fousku, v jakém smyslu jsou postižení lidé sobečtí? A jak postižení lidé? Psychicky, fyzicky?
|
Fous&fousek |
|
(21.12.2010 12:17:58) Máme v rodině postiženého příbuzného, je těžce fyzicky postižený od malička (DMO), mentálně je ale normální, jen špatně mluví. Naši si ho berou na víkend, má vždycky spousty připomínek ke všemu možnému, nikdy za nic nepoděkuje, nikdy se za nic neomluví... Já to chápu, nikdy ho to nikdo nenaučil, vždy ho jen rozmazlovali a sám nikdy nežil. Např: máma vaří celé dopoledne, naservíruje mu vše až pod nos a on ani nepoděkuje, nepochválí (máma je dobrá kuchařka), jen řekne, že teta ho vždycky vzala do hospody... Ono se to dost těžko popisuje a takhle to vypadá jako prkotiny, ale jak jsem psala výše, nevím, jak bych se chovala sama. Snažila jsem se ale odpovědět na otázku zakladatelky.
|
Káťa,2 kluci |
|
(21.12.2010 12:22:05) Fousku - do puntíku vím, o čem mluvíš. Bohužel, kdo nezažil, těžko chápe.
|
|
Ivik a kluci 00,03,06 |
|
(21.12.2010 12:25:45) Fousku, děkuju za odpověď. Moje otázka určitě nebyla rýpavá. Jen jsem chtěla upřesnit. Píšeš o postižených, ale zkušenost píšeš jen o jedné konkrétní osobě. Na tom není nic špatného, jen jsem právě chtěla vědět, jestli máš širší osobní zkušenosti nebo jen tu jednu.
|
Fous&fousek |
|
(21.12.2010 13:01:10) Jasně, ráda jsem dovysvětlila. S postiženými nepracuju, to ne, ale mám ještě jednu zkušenost, se spolužačkou z gymplu. Byla fyzicky postižená, chodila o fr. holích. Takhle zlou a křivou holku jsem už nepotkala. Chodila do vedlejší třídy a mnohým spolužákům pěkně zavařila. Dokázala svého postiženi dobře využít. Ale stále platí, že jeden neví, jak by se zachoval, být v její kůži.
|
|
|
Pole levandulové |
|
(21.12.2010 13:02:41) Fousku, to je ale problem vychovy, ne postizeni. Mam bratra vozickare se stejnou diagnozou, akorat i ta mentalita je postizena ve smyslu opozdeni, ve 34 letech je tak na urovni meho sestileteho syna /taky si kluci pekne rozumi/.Mama ho ale vzdycky vychovavala racioanlne, tj s laskou a snahou mu vyjit vstric, ale umerne tomu, ze se z nej proste kazdy na zadek neposadi a kdyz on bude na personal ci osetrovatelky protivny, tak ony mu taky nevyjdou vstric. Bracha je spolecensky, prijemny, o vse poprosi a podekuje, vzdycky mu vsude rikaji, ze je jak slunicko. Znam dost jeho kolegu a nekteri jsou mili, jini ne, je to v povaze a vychove, stejne tak, jako u normalnich lidi, neni to postizenim. Detstvi s brachou - mama se hodne snazila, abych tim netrpela, venovala se mi, po materialni strance jsem mela vse co jsem chtela, chodila jsem na hodne krouzku atd, ale pochopiteln to cele bylo ovlivnene brachovym postizenim - treba na hory jsme nejezdili vubec, lyzovat dodnes neumim atd. Nejhorsi pro mne bylo, kdyz byl bracha v USP v Poustevne, coz je naprosty konec sveta a my jsme tam za nim jezdili ob vikend na tri dny. To jsem vnimala negativne, nedalo se tam nic delat a mama se samozrejme v tu dobu intenzivne venovala brachovi. Doma mne nasi nenechali, protoze mi bylo kolem 12, ale tam zadne deti v mem veku nebyly a hrozne jsem se tam nudila. Tak jsem si sebou vozila tuny knizek a cetla a cetla. Celkove si ale na brachu stezovat nemuzu, je pohodar a mame se radi.
|
|
Lassie66 |
|
(21.12.2010 13:16:09) To jsi ale udělala dost všeobecný závěr
|
|
Markéta s párkem | •
|
(21.12.2010 13:17:10) Vím, co myslíš. Někteří bývají sobečtí jako malé děti. Známá - 60 letá paní se staral o maminku. Ta po ní chtěla, aby jí zvedala z postele, z křesla apod., ačkoliv měla špatná záda a nesměla nic zvedat. Přitom ta maminka to sama zvládla, když musela, třeba když byla doma sama. Jenže vyžadovala, aby byla obskakovaná - jako malé děcko.
|
|
|
|
& |
|
(21.12.2010 12:16:56)
|
& |
|
(21.12.2010 15:19:15) To kyvani hlavou nebyla moje odpoved. To odpovidal muj sestilety syn, ktery cist nemumi na toz cesky.. jen se mu asi libil ten smajlik..
|
|
|
|