Katka33 |
|
(19.1.2012 22:02:47) Jenže se zdravým dítětem nemůžu do SPC.
|
Květulina+3 |
|
(19.1.2012 22:06:01) A proč bys nemohla do SPC se zdravým dítětem, do PPP taky jdeš se zdravým, je to stejné poradenské středisko, jen se některá zaměřují na konkrétní specifické potřeby, ale jinak nevidím důvod, proč byste tam nemohli jít.
|
Katka33 |
|
(19.1.2012 22:17:51) Našla jsem seznam tady:
http://spc-info.upol.cz/profil/wp-content/uploads/2011/05/SPC_adresar_kontakty_praha.pdf
všechno je to pro postižené děti.
|
Katka33 |
|
(19.1.2012 22:39:33) A myslíš, že brýle by mohly být důvodem? Ty tedy máme.
|
Katka33 |
|
(19.1.2012 22:51:12) Jasně že ho vím: syn narozený o 2 měsíce dřív. Koncem srpna. Bez následků. Inteligentní a soustředěný. Já ale chci odklad za každou cenu. Nehodlám u svého dítěte riskovat, že selže a problémy se potáhnou hodně let.
|
|
|
|
Katka33 |
|
(19.1.2012 23:19:34) On ale není zralý (např. školka odklad doporučuje) a není ani velký (vidíš, to mě zrovna jako důvod nenapadlo). Jenže mně připadá, že PPP víc testují inteligenci a dovednosti než zralost. Co je to vlastně za "zralost", že Kliničtí psych. zase psych. nemoci.
Není hyperaktivní. Ale o rok později se bude určitě soustředit víc a líp a snáž. A je rozdíl soustředit se každý den ve škole než na jednom testu v PPP. Navíc ho sama dost vedu a rozvíjím - z přesvědčení - o to spíš mi ho do školy pošlou. Jenže já o té novela nevěděla, resp. uvažovalo se, že budou třeba 2 doporučení a to třetí by dávala školka, tak jsem se informovala. Nakonec je to ale jinak.
O rok později se bát nebudu - bude mít stejné výchozí podmínky jako ostatní. Ať se s tím popere, jak umí. Nechci jen, aby byl znevýhodněn hned na vstupu proto, že se narodil prostě blbě, což taky nikomu nepřidá.
Navíc je to kluk.
Holka narozená v říjnu taky nebude muset obhajovat, jestli náhodou není zralá na to, aby školu zvládla.
|
Katka33 |
|
(19.1.2012 23:35:55) Tak to moc děkuji za info, že školky jsou zvyklé ty posudky psát. Začnu tedy tam a asi u dětského a pak vyrazím do PPP.
|
|
|
Květulina+3 |
|
(19.1.2012 23:24:27) Promiň, ale nemáš vůbec představu o tom, co všechno vyšetřuje klinický psycholog. Tam nechodí jen psychicky nemocní lidé, tam chodí i lidé naprosto zdraví, kteří potřebují radu z této oblasti a tam spadá i zralost dítěte na školu. Naše psycholožka nikdy nezkoumala jestli náhodou naše malá nemá nějakou psychickou nemoc, vyloženě se zaměřila vždycky na sociální zralost, školní zralost apod.
|
Katka33 |
|
(19.1.2012 23:40:39) To vůbec nemám. Ale v předchozích diskuzích jsem narazila na informace, z čeho v PPP testují a zděsilo mě to. Přišlo mi strašně primitivní, že by to nezvládlo jen hloupé dítě.
|
Květulina+3 |
|
(19.1.2012 23:45:40) No vidíš a jhá si myslím, že hloupé dítě nemám (jsou tam jiné problémy), a přesto některé testy nezvládlo. Každé dítě je jiné a každé jinak reaguje. Ale pokud říkáš, že tvůj syn je inteligentní a nemá žádné problémy tohoto rázu, jen ty chceš odklad za každou cenu, tak se holt musíš připravit na to, že tyhle testy zvládne možná levou zadní a budeeš si muset odklad obhájit jinak. To je pouze na tobě a na zařízení, které bude syna posuzovat.
|
Katka33 |
|
(19.1.2012 23:49:18) Proto se bojím. Problémy nemá. Ale je to stejné, jako by se testovali říjnové děti, jestli ty testy třeba neudělají. Samozřejmě že s nimi chodí ve školce do třídy, ne do předškoláků.
|
Květulina+3 |
|
(19.1.2012 23:51:49) Tak se neboj, trochu víc si věř a rvi se za něj. Ty jsi jeho máma, ty víš nejlíp, jak na tom je po všech stránkách.
|
|
|
|
Katka33 |
|
(19.1.2012 23:52:22) A mohla bys mi napsat, jaké to bylo chování?
|
|
|
|
|
KvětuškaS |
|
(19.1.2012 23:26:22) Katko, mě pediatr taky říkal, že s největší pravděpodobností bude náš malej dle PPP inteligenčně průměrný či nadprůměrný - ale o tom to přece není. Když jsem se přišla k pediatrovi poradit o tom, že mám pochybnosti, tak mi s klidným srdcem řekl, že je to na mě, že já své dítě znám nejlépe. Pokud máš své důvody, nikdo proti tobě nepůjde a jestliže máš minimálně jedno doporučení - odkudkoliv - a sama odklad chceš, tak - dle mého názoru - tomu rozhodnutí budou nakloněni i v PPP a nebudou to lámat přes koleno a malýho za každou cenu cpát do školy. Alespoň tak mi to bylo na více místech řečeno.
|
|
Delete |
|
(19.1.2012 23:33:53) Katko, holka narozená v říjnu musí obhajovat, že zralá je.....i holka, která se narodila 8 dní po TP a je tak narozená začátkem září musí totéž obhajovat....přitm stačilo nechat si vyvolat porod o pár dní dřív, že? Je to sejně nepříjemné přesvědčovat okolí, že tvoje děti jsou zralé, jako přesvědčovat, že jsou nezralé.... A podle mě riziko přezrání není menší než riziko nezralosti jen proto, že se o něm méně mluví a píše....
|
Delete |
|
(19.1.2012 23:46:25) Katko, a zažila jsem právě to odmítnutí od spádové PPP....ne po vyšetření....ale odmítli holce posudek napsat bez ohledu na výsledek vyšetření, před pěti lety, kdy o tom, jestl dítě škola předčasně přijme, rozhodoval pouze ředitel, který mohl (ale nemusel) vyžadovat vyšetření z PPP....na té naší škole ho vyžadovali a já eměla od spádové PPP jak ho získat.... Nakonec jsem šla do soukromé, holku proklepli pěkně, upozornili mě na oblasti, ktěré by bylo dobré procvičit (hlavně sluchové rozpoznávání hlásek na konci slova) a doporučení napsali... Po pěti letech mohu zodpovědně říct, že pravdu jsem měla já....fyzicky je holka na úrovni o rok starších dětí (myslím začínající pubertu včetně druhotných pohlavních znaků), sociálně je předčí, školní výkonnost vysoká (hlásí se na gymnázium, ve třídě z holek nejúspěšnější), při tom zvládá hrát na tři hudební nástroje, chodit do skauta a plavat....
Jestli stejně budu hodnotit i předčasný nástup té nejmladší se ještě uvidí, u té mi alespoň nikdo nedělal problémy posudek vystavili na základě dvou vyšetření (přičemž první bylo už v září, v necelých pěti letech a už byla školně zralá, další bylo před Vánoci, u zápisu mi nevěřili, že jde o rok dřív, teda až na to, že je mrňavá)..... Ale vidím na ní, že mohla rok ještě ve školce zůstat (ta nejstarší ne, ta se nudila neuměla s hrát, škola pro ni byla vysvobozením), ale učitelka by pak měla mnohem větší problém ji zabavit, mohla by se nudit, ideální nástup do školy by pro ni byl teď v lednu a totéž mi potvrzují kamarádky u svých dcer, které jsou narozené ve stejném měsíci jako ta moje....některé litují, že své holky také do školy nedaly....
To všechno píšu na vysvětlenou že chápu, jak se cítíš, když ty sama jsi přesvědčená, že by měl mít odklad a máš pocit, že se ho budeš muset doprošovat nebo ti případně bude zamítnutý....K napsání mě vyprovokovala ta poznámka o tom, že říjnové holčičky nemusí nezralost obhajovat....nemusí, ale musí obhajovat zralost a ne vždy dostanou tu možnost .
|
Anni&Annika |
|
(19.1.2012 23:57:59) no tak to si asi zijes ve svem svete a veris, ze jak ty premyslis, musi myslet i ostatni....ted chapu i tvuj odchod do nemec...v cechach te vlastne nikdo nechapal, jak jsi jednou napsala...ale ujistuji te, ze i v nemecku lide mysli hodne podobne. Radila bych, abys obcas otevrela at vidis realitu....ono hodne lidi neuvazuje jako ty a vetou, ze by nemohli s detmi na dovolenou mysli opravdu jen to co vyslovili a ted jdu spat, rano musime do skolky...preji krasne sny
|
|
Delete |
|
(20.1.2012 0:14:36) qwerty, ale tohle je jen tvůj dojem....je to o té věčné soutěži.... Já se tu snažila jen říct, že doteď byly znevýhodňované děti, které byly zralé do školy dříve, protože nestačilo rozhodnutí rodičů, bylo nutné získat posudek a ten posudek odmítali ti oprávnění napsat na základě vlastní vůle, ne na základě vyšetření.... To je prostě fakt.... Teď se vlastně situace srovala, ty nepčíjemnosti se týkají obou "stran"...teda ne že by mi nevadily ty obstrukce, ale řekněme, že v tomhle jsem pro rovnost, že když už to tak je na jedné straně, ať je to i na té druhé.... Pořád ještě máme možnost alespoň se rozhodnout, jestli ty obstrukce chceme podstoupit, což jak píšeš, tys díky přestěhování neměla....Této možnosti se trochu (hodně bojím) když uvážím, jak vypadá český školský systém....Nedokážu posoudit, jestli jsou v tomhle na tom tam u vás lépe, jako třeba že by se alespoň výuka více individualizovala....pak by nebyly odklady ani předčasné nástupy potřeba....ale to už jsem tu psala, to je spíš moje nedosažitelná idea, takže se musme bavit o tom, co tu je....
|
|
Delete |
|
(20.1.2012 0:51:40) qwerty, no jestli si to dobře pamatuju, zhádaly jsme se pouze jednou a to z důvodu, že já tvrdila, že v ČR není všechno úplně špatné ve srovnání se zahraničím, takže tohle potvrzuje ten můj postoj, tedy že v Německu je vždy huj a v ČR fuj . Pravda je, že je takových věcí málo a asi čím dál méně.....ale já jsem ráda i za to, myslím, že bude hůř.... No a právě to, že tady je každou chvíli něco hanba, to se mi teda na ČR nelíbí....Kdysi byla hanba mít doklad, vždycky byla hnaba propadnout, tedy opakovat třídu, takže něco nezvládnout....jako by to bylo tak strašně důležité, aby všichni zvládali to samé ve stejnou chvíli a za stejnou dobu .
|
Delete |
|
(20.1.2012 1:21:42) qwerty, no v jedné diskuzi jsi tvrdila že v ČR je všechno horší než jinde . Proto jsme se rafly, já se totiž jinak nehádám, ale právě to, že v tom bylo to VŠECHNO, tak jsem se neudržela . No doufám, že to jsme už překonaly, mám pocit, že jinak se většinou spíš shodujeme.... Jo a holky z jedné zahraniční diskuze mi pak vysvětlovaly, že tímto odmítáním si prošly snad všechny, že to nějak souvisí s tím opuštěním země....Tak jsem to tak začala brát....
|
|
|
|
krupice. |
|
(20.1.2012 1:10:18) Jestli se můžu zapojit k těm "zbytečným" odkladům... Moje dcera má odklad, taky jsem to loni řešila. Je narozená 29.8. Ve školce říkali, že je na školu zralá, šikovná, všechno zvládá, je vůdčí typ, společenská a neměli s ní žádné problémy. Doma jsme měli výchovné a jiné problémy, chtěla jsem s ní zajít k psycholožce a nakonec mi k tomu dala impuls logopedička. U té jsem si poprvé všimla motorického neklidu, když má sedět a něco říkat. A výsledek klinické psycholožky zní - v popředí psychomotorický neklid, poruchy koncentrace pozornosti, obtíže s pracovní výdrží, celková nízká zátěžová tolerance CNS - vliv na výkony, ale i na emoční ladění dítěte, momentální kondici (doma se opravdu kvůli každé blbosti strašně vzteká)...i když se jedná o dítě s minimálně kvalitně průměrnými potenciály, velmi dobrý rozhled....blablabla...vše svědčí pro ADHD, doporučuji odklad. Jelikož jsme ale potřebovali "formulář" na odklad, byli jsme nucení zajít ještě do PPP. Tam se paní psycholožce zdála být v normě vzhledem k věku. Prý spíš záleží na nás, půl roku možná bude ve školce spokojená, pak se bude nudit, ale nechala to na mně. Tak mi řekněte, jak je možné, že každý odborník klasifikuje mé dítě jinak. Já spíše věřím závěrům klinické psycholožky. V každém případě chci jít ještě k jinému podobnému odborníkovi. Závěrem- mé dítě je doma leckdy nezvladatelné, oblékání nám trvá půl hodiny, s půnčocháčema nebo ponožkama jí musím v 6 a půl letech pomoct, když s ní chci dělat nějaké "psací" úkoly pro předškoláky, musím se obrnit doslova božskou trpělivostí a vydržet vztekání a nadávání, házení tužkou a po půlhodině přemlouvání, že jí ruku povedu a že ji rozcvičíme velkými kruhy a nevím co všechno to vzdávám a následuje další hodinová scéna, že už to bude dělat.... Když chci, aby po mě opakovala logopedické básničky, začne se téměř okamžitě válet, klátit, skákat, říká blbosti atd.... Ve školce všechno zvládá, všechno umí, v šatně je hotová první, s ničím nepotřebuje pomoct a nechápou, o čem mluvím a proč se pořád tak s nedůvěrou ptám. O tom, že by měla být ADHD dost pochybují. Takže vlastně ve školce by mohli říct, že má zbytečný odklad. Ale já si to nemyslím.
|
krupice. |
|
(20.1.2012 1:24:33) Ještě bych doplnila, že do školky to horko těžko zvládáme do půl 9. Někomu by mohlo připadat, že proto má odklad, abychom se vyspaly. No jo, budím ji hodinu před odchodem, za tu dobu se s mojí částečnou pomocí oblékne, vypije kakao a vyčistí zuby. Mezi tím, když jí řeknu asi posté, aby si šla vyčistit zuby, si začne s něčím hrát. Jsem na nervy a řvu, protože už nevím, co dělat. Nevím, jak to budeme stíhat do školy, protože to stále není schopná pochopit, že ráno se ničím nezdržujeme musíme být někde na čas.
Ve školce nakonec zůstaly všechny letní holčičky kromě jedné květnové, která nastoupila do školy. Ta měla první měsíce velké problémy se zapomínáním všeho. Její maminka byla opravdu denně v papírnictví něco dokupovat a nejsem si jistá, jestli se to o moc zlepšilo. Zítra si k nám přijdou pohrát, tak mi řekne. Holčice taky chybějí kamarádky ze školky, občas se s ní a jinými holčičkami scházíme a děláme "hrací den".
Z mého úhlu pohledu je hodně důvodů pro odklad.
|
Delete |
|
(20.1.2012 2:00:05) Hanko, je to hodně o prioritách, pro mě by z toho, co píšeš a s mými zkušenostmi s vlastními dětmi, nebyl důvod k odkladu žádný . Ale už jsem se alespoň posunula tak dalek, že jsem schopná uznat, že pro někoho to důvody jsou a je to jeho věc . Cítím akorát pořebu v takových případech varovat ohledně té přezrálosti, protože si myslím, že se o tom mluví a tedy i ví méně, než by se vědět mělo....a ohledně toho, jaký vliv mají takové důvody na ostatní děti, pokud se takových dětí sejde víc.... Ale rozhodnutí jako takové je opravdu věcí rodičů...
Jinak mi tvoje dcerka hodně připomíná tu moji nejstarší, takže ne že bych tě chtěla strašit, ale podle mě se to za rok o moc nezmění, půjde spíš o povahu . Fakt, znám to i s tím vstáváním a útěkům od povinnosti k hraní nebo k jiné, v tu chvíli méně důležité povinnosti (jde třeba radši vařit, než aby udělala úkol ), scénami, když se něco nedaří nebo když se něco musí.....
|
|
Delete |
|
(20.1.2012 4:15:50) Hanko, a ještě bych chtěla dodat, aby to tu ode mě nevyznělo jako ty, ty, ty, tys to zvorala....to vůbec ne. Možná, že to tak mělo být, že to ve výsledku bude opravdu lepší a možná že by to bylo lepší i pro tu moji nejstarší....ono totiž neexistuje jediné správné řešení a hlavně, člověk nemá jak posoudit, jestli by opak byl řešením lepším nebo horším. I děti, které jsou si hodně podobné, mají jiné okolní podmínky, takže co je pro jednoho úleva, může být pro druhého přítěž a naopak. To, co jsem napsala, je čistě moje zkušenost, s mým dítětem (ale shodou okolností se dostala do třídy, kde je holka ještě o 4 dny mladší a jsou si hodně podobné, povahou, přístupem ke škole, navíc jsou nejlepší kamarádky....takže se do mého názoru určitě promítla i tato další zkušenost)...
|
|
|
Jedůfka / 99,00 |
|
(20.1.2012 1:31:53) Hanko, mám takové dítě doma. Taky srpnové. Odklad neměl, vzteklý a učiteli těžce zvladatelný byl po celý první stupeň, až teď v 11-ti letech se to začíná lepšit. Kdybychom mu dali odklad, efekt by to mělo akorát ten, že do toho všeho by se ve škole nudil ještě víc. Když se nudil a úkoly byly pod jeho intelektovou úroveň (kreslení berušek místo počítání, malování obrázků místo čtení a vyprávění), bylo jeho chování i soustředění horší, než když byl adekvátně zaměstnán. Takže u něj by odklad opravdu nic nevyřešil.
|
Delete |
|
(20.1.2012 2:01:09) Jedůfko, koukám, že zkušenosti a tí pádem i názor máme podobný .
|
Jedůfka / 99,00 |
|
(20.1.2012 2:06:12) Ivo ano, už jsem si toho všimla u nějaké dřívější diskuse.
|
|
|
|
Delete |
|
(20.1.2012 1:52:16) Hanko,
jde o to, že dítě se chová jinak před rodičem a jinak třeba v té školce nebo škole...Můj názor je, že zatímco ve škole by byla v pohodě spokojená, vše by zvládala, doma by ti dělala scény u každého domácího úkolu....Tohle mám doma s tou nejstarší, i když s věkem se to lepší...Ve škole je považovaná za cílevědomou, s touhou mít vše v pořádku, samostatnou, zvládající....já mám doma lempla bez smyslu propovinnost .... ještě nedávno jsem ji třeba hodinu dokopávala sednout k úkolům, pak, když jsem nedohlížela, byla ochotná nad úkolem sedět klidně dvě hodiny a celou dobu řešit, že to stejně nestihne a tohle a tamhleto, pořád myšlenkama odbíhala....když jsem dohlížela, měla to hotové za 10 minut, avšak když se náhodou vyskytl problém, hodila scénu a nedalo se udělat nic....A pořád tvrdila, že ji škola baví, takže v tom to nebylo....
Teď je v páté třídě a teprve teď vidím posun, takže kdyby nešla o rok dřív (je na začátku září, TP jsem měla jako je narozená ta tvoje ), bylo by to asi stejné.... Dodnes si blahořečím, že první dva roky strávila v té Montessorce, protože tam žádné domácí úkoly neměla a když už, tak na základě vlastního rozhodnutí, takže se s ní pracovalo snáz...
A ADHD? Hele, mně neuroložka u dvojčat, teda u té klidnější , v pěti letech řekla, že je hyperaktivní a ať si za rok přijdu pro prášky, aby vůbec mohla do školy . V SPC (součást školky, vyšetřit jsem si je nechala jen tak pro jistotu, jedna z nich mi přišla o dost nezralejší, nakonec se ukázalo, že každá má něco) u obou zjistili motorický neklid, říkali, že by mohly mít odklad (ale holky jsou únorové, sice předčasně narozené, ale mně to prostě přišlo moc, kdyby byly v srpnu, asi bych na to koukala jinak). I doma jsem to viděla, ta jedna dodnes skáče, aniž o tom ví, když ji něco zaujme, televize, nějaká hra atd...No dala jsem je do školy normálně a opět, ve škole hodnocené jako klidné, šikovné, bez problémů....
Takže třeba v tomhle ohledu (schopnost pracovat v kolektivu, soustředit se) bych na školku dala víc než na klinického psychologa nebo na poradnu, protože tam je to jiné....nevím jestli jsi u některého vyšetření byla i ty nebo tak byla holčina úplně sama, ale každopádně to bylo jedno dítě na jednoho dospělého a ta situace je od té školní natolik jiná, že mi to přijde neposouditelné.... Ono je někdy dost těžké odlišit, co je záležitost (ne)zralosti, co je povahový rys, co je momentálním rozpoložením dítěte....člověk by na to měl kouknout z více úhlů a posoudit, co pro něj má největší význam... Jak už tu psala dryjáda, klinický psycholog má posuzovat jiné věci než PPP a právě tím, že si vzájemně lezou do zelí, vznikají ty rozpory....
Já osobně bych školní zralost nechala na posouzení školky plus PPP. Přidala bych svůj pohled jako rodiče (však to, jak je dítě schopné pracovat doma, je pro školu také hodně důležité, leckdy bohužel i důležitější než to, jak to zvládá ve škole)...Klinického psychologa bych do toho tahala až ve chvíli, kdyby se projevil nějaký výrazný problém, kdy bych třeba chtěla zjistit, proč je dítě mimo kolektiv, proč nechce chodit do školky, proč nechce kreslit......
Pak bych se také ptala dítěte, jestli do školy chce (moje holky všechny chtěly), ujasnila bych si priority a možná rizika, protože nepředpokládám, že by ze všech těch pohledů vyšlo dítě úplně bez problémů ....
No a pak bych se rozhodla....
)
|
Jedůfka / 99,00 |
|
(20.1.2012 2:05:02) A tohle všechno posuzování by vlastně vůbec nemuselo probíhat, kdyby se děti nechaly vyvíjet do cca 8-10 let individuálně a mohly postupovat a učit se podle svých schopností tempem, jakým potřebujou a zvládají. Celé to vyšetřování, srovnávání a rovnání do věkové latě a tabulek je úplně nesmyslné.
|
Delete |
|
(20.1.2012 2:06:08) Tak tak....
|
|
|
|
|
|
|