wer |
|
(28.5.2019 17:09:41) "Představím se proto, aby dotyčný věděl, že a ke komu se dovolal", a hlavně aby věděl S KÝM mluví. V době pevných telefonů jeden telefon sloužil celé rodině, nebo několika lidem v kanceláři, mohl to zvednout prakticky kdokoliv.
V době mobilních, tedy osobních, telefonů, telefonista ví komu volá, a já vím kdo mi volá, tak už jenom řeknu "ahoj Kájo" a představováním se nezdržujeme. V případě neznámého čísla říkám prosím, protože volající VÍ komu volá, já nevím, tak je slušné abych také věděla s kým mluvím. Pak se pozdravíme a normálně mluvíme.
"Mluvím s paní Xylonovou" říkají jenom dealeři vnucující svůj produkt." Normální cizí číslo, hned osloví "paní Xylonová" nebo udělá pomlku, ve které se představím já. Kdybych nebyla Xylonová, řekla bych to. Buď to by šlo o omyl. Nebo jsem vzala cizí telefon, což je docela blbost. Není potřeba brát mobil za někoho, každý může zavolat zpátky.
|
Federika |
|
(28.5.2019 17:13:42) WER, přesně tak.
|
|
libik |
|
(28.5.2019 17:30:18) :Není potřeba brát mobil za někoho, každý může zavolat zpátky."
Pokud zapomenu telefon v práci a dítě mi mezitím zuřivě volá, že je v nesnázích, budu dost vděčná, že kolegyně telefon vezme.
|
wer |
|
(28.5.2019 19:03:50) OK, to bych byla taky.
Ale to je specifická situace, Kolegyně ví že zdvihá cizí telefon, že volající bude předpokládat, že mluví s tebou, a podle toho se kolegyně představí a vede hovor.
|
|
Tizi |
|
(29.5.2019 20:39:39) To je zajímavé, že kolegyně bere v práci cizí mobil, byť služební. To u nás neexistuje, mobil si s kolegy nikdy nezvedáme, maximálně kolegu informuji, že mu zvonil mobil, když byl pryč, aby se mohl podívat, kdo volal a případně zavolat zpátky.
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(29.5.2019 20:48:00) My si v práci nebereme ani pevnou.
|
|
|
|
Marika Letní |
|
(28.5.2019 17:42:46) wer "V případě neznámého čísla říkám prosím, protože volající VÍ komu volá, já nevím, tak je slušné abych také věděla s kým mluvím. Pak se pozdravíme a normálně mluvíme."
Jenže tak to není vždycky. Zmínění instalatéři - novinách je inzerát Istalatéři Vomáčka a Syreček, k tomu mobilní číslo. Tak volám a nevím, zda to zvedne Vomáčka nebo jeho kolega Syreček.
Také nemohu vědět, zda to číslo je pracovní (a sdílí ho třeba v kanceláři nebo na recepci) nebo soukromé a má ho jen Vomáčka.
|
wer |
|
(28.5.2019 19:16:09) Pokud bych si dala inzerát, že jsem instalatér a nabízím tyto služby a k tomu číslo. Přestanu toto číslo považovat za soukromé, stane se mi číslem služebním (pracovním) a chovám se podle toho: "instaltérka wer, dobrý den, co potřebujete...."
|
libik |
|
(28.5.2019 19:19:14) A popsal už tu konečně někdo, jaké konkrétní nebězpečí hrozí člověku, který zvedne mobil a řekne své jméno?
Že by to bylo tak, že je drzé a nevychované někomu potvrdit, kam se volaný dovolal, asi nehrozí, ne?
|
Len |
|
(28.5.2019 19:40:52) Nedelam to kvuli nebezpeci, ale kvuli soukromi. Nepreju si byt kontaktovana telefonem, pisu to na vsechny formulare. Zvednu i nezname cislo, kdyby to treba bylo neco s detmi, ale trvam na tom, ze se volajici predstavi a ja se rozhodnu, jestli s nim hodlam mluvit a to cislo priznam, nebo ne.
|
wer |
|
(28.5.2019 19:54:53) Len
|
|
libik |
|
(28.5.2019 20:05:05) Len, četla jsem v době pevných linek takovou psychologickou povídečku o rychlé době a telefonním a jiném kontaktování. Bylo zo o vytížené ženě, která se v duchu děsila, že po instalaci pevné linky do jejího soukromí, bude otrokem telefonu. No a pak jí šlehlo z toho, že jí nikdo nezavolal.
Jakým způsobem si přeješ být kontaktována? Na ulici? Na poště? Vůbec?
Fakt nechceme být nikdy nikým kontaktováni?
Mně prostě přijde mezilidská komunikace důležitá.
|
Federika |
|
(28.5.2019 20:17:45) Libik, ne, fakt nechci bejt nikým neznámým kontaktována. Nikdy.
|
libik |
|
(28.5.2019 20:23:20) Zdá se mi to neprozíravé a smutné.
Já si taky každého nezvu domů, ale ráda mluvím s lidni a nikdy nevíš, jestli nezůstaneš jako kůl v plotě.
|
Federika |
|
(28.5.2019 20:25:39) Když já mám těch známých tolik, že už zvedání jejich telefonů mi zabere času víc, než si můžu dovolit
|
|
darinaa |
|
(28.5.2019 20:28:32) Ty si tady ze všech děláš srandu že?
Nezůstat jako kůl v plotě díky telemarketingu, to je tedy síla.
|
libik |
|
(28.5.2019 20:42:30) Odpovídala jsem na postoj, že Federika si nepřeje být nikdy nikým kontaktována.
Jinak tedy máme GDPR, nelze tunelovat (kupovat) databáze telefonních čísel, pokud vám volaj prodejci, je to s vaším souhlasem.
|
. . |
|
(28.5.2019 20:45:39) libiku nikoli, prodejci volají "naslepo", bez souhlasu a bez databáze. Nevědí, kdo se jim ozve. Případně volají tací, od kterých jsem někdy něco koupila, případně charity, nadace, kterým žádný souhlas s opakovaným oslovováním nedávám.
Ne, opravdu si nepřeji být telefonicky kontaktována nikým, koho neznám - nejsem domluvena předem (osobně nebo písemně).
|
libik |
|
(28.5.2019 20:51:07) Slupko, ale tak jsi ten souhlas dala z něvědomosti, něco jsi odklikla při posledním prodeji.(nákupu)
Mně od minulého května volá pouze prodejce energií (tam jsme si zadala kdysi poptávku pro srovnání) a prodejce z klikpojištění (a přes ně skutečně beru havarijko)
Fo práce nám volá jedno nakladatelství a jedna nadace, kde také mají souhlas.
Pokud ti někdo zítra zavolá a nebudeš si vědoma toho, že může, zeptej se ho na to.
Kolik lidá ti volalo za poslední měsíc z telemarketingu?
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(28.5.2019 20:55:16) Fakt vám volají nějak často ? Mně tak jednou za měsíc.
|
|
. . |
|
(28.5.2019 20:55:56) libiku, nedávám souhlas z nevědomosti. Vše, co odklikávám, čtu. Pokud se mi to nechce číst, tak neodkliknu (někdy kvůli tomu nelze uskutečnit dar nebo nákup, tak ho neuskutečním).
Za poslední měsíc mi volal jeden. Proč?
|
libik |
|
(28.5.2019 21:04:43) No protože to vypadá, že našinec čelí 87 nevyžádaným telefonním hovorům za den a mimojiné z toho důvodu je líný se představit
Pokud ti volal někdo bez jakékoliv vazby, můžeš si ho podat.
|
. . |
|
(28.5.2019 21:25:11) libiku, nemám chuť si někoho podávat, vždyť nemám chuť se s ním bavit - to jde proti sobě.
Do telefonu se představuji vždy, a hned po zjištění, že mi telefonista volá na blind (telemarketing) hlásím nezájem a pokládám. Nemám o to zájem ani jednou měsíčně. Bývalo to častěji, již se to lepší. Jestli za to může GDPR, budiž mu to připsáno k dobru.
|
Kudla2 |
|
(28.5.2019 21:28:04) Tak "podat si někoho" pro mě znamená být na něho hnusnej, to je zbytečný a člověk si tím zbytečně špiní karmu.
Ale zdvořile říct "ne, děkuji, nemám zájem" je asi tak to nejlepší, co se v takovým případě dá udělat.
Proč by se měl člověk s takovými lidmi vybavovat?
|
. . |
|
(28.5.2019 21:30:03) Kudlo, přesně tak.
|
|
|
libik |
|
(28.5.2019 22:17:30) No já jsem nemyslela mu vynadat, ale nechat se odškodnit za neoprávněné zacházení s osobními daty.
|
Kudla2 |
|
(28.5.2019 22:46:07) Jak odškodnit, jako že bys zažalovala tu společnost?
To by se toho telefonisty přece nijak nedotklo, to je moc malej pán.
|
|
Kudla2 |
|
(28.5.2019 22:46:07) Jak odškodnit, jako že bys zažalovala tu společnost?
To by se toho telefonisty přece nijak nedotklo, to je moc malej pán.
|
libik |
|
(29.5.2019 7:04:20) Omluvil by se mi.
Já tedy nepokládám 1 telefonát za měsíc za tragédii, co se GDPR týká vadí mi například pokud přijdu do autoservisu a tam se válí na recepci volně viditelná faktura s mým jménem, adresou a telefonem.
|
. . |
|
(29.5.2019 10:09:14) "Omluvil by se mi.
Já tedy nepokládám 1 telefonát za měsíc za tragédii, "
libiku, ty ten přístup a pocity nás nekomunikativních potenciálních osamělců, co nestojí o kontaktování neznámými telefonisty, stále nechápeš.
Nestojím o omluvu, stojím o to, aby mi vůbec nevolal, a když už zavolá, aby ta nepříjemná chvilka (proč píšeš o tragédii? To asi není pro nikoho) byla co nejkratší.
Zkusím příklad. Třeba nerada běhám, protože mě bolí z běhu nohy. Telefonista mě donutí uběhnout 300 metrů (zvednutí neznámého čísla, představení, jeho věta). Je to lehce nepříjemné, a ještě musím uběhnout dalších 200 metrů, abych slušně odmítla (mohla bych zůstat již stát a položit sluchátko na místě). Když ale budu zkoumat, kde vzal telefonista kontakt a zda má můj souhlas ho použít, tak tím běžím další kilák, a to do kopce (není to již pouhé automatické představení), načež poslouchám telefonistovo vykládání = další běh, délku a převýšení určuje on tím, co říká, jakým tónem, zda ze mě tahá další informace...
Nejsem blázen, abych když NECHCI běhat, tak místo nezbytného (respektive „slušného“) půl kiláku běžela nejméně dva, případně bůhví kolik, než se mi telefonista omluví či ze mě udělá blbce, že jsem přeci před dvanácti lety koupila náramek z chráněné dílny.
A uběhnout dva (tři, čtyři...) kiláky jednou za měsíc je samozřejmě drobnost, ale stejně mě z toho bolí pár desítek minut až hodin nohy, a prostě o to nestojím.
|
libik |
|
(31.5.2019 9:53:20) Slupko, oukej, mně šlo o to, že zákon o ochraně osobních dat neumožňuje, abych vysypala svůj seznam kontaktů sedmi pojišťovákům, kteří by ho chtěli komerčně využít a pokud bych to náhodou udělala, je třeba se tomu bránit, zákon na to máme.
Komunikace by asi ěl být školní předmět, podobně jako ten tělocvik
|
Kudla2 |
|
(31.5.2019 10:00:08) Já myslím, že kdo nechce komunikovat s různými nabízeči, nepotřebuje řešit to, že by neuměl komunikovat.
On umí, ale NECHCE.
|
|
Rodinová |
|
(31.5.2019 10:22:34) Oprava - zakon o ochrane osobnich udaju neni, nahrazen GDPR, nezapomen
|
|
. . |
|
(31.5.2019 19:10:50) libiku, o čem je GDPR mám docela dobrý přehled, drobet se mě to týká (i) pracovně, ale o tom tahle debata není.
Zřejmě píšeš o potřebě komunikace co školního předmětu, protože máš pocit, že ti chybí komunikační kompetence, a škola ti v tom měla pomoci. To se mi nezdá. Řekla bych, že pokud by se komunikace "brala" jako tělocvik, tak se na neschopnosti efektivně komunikovat u řady jedinců nic nezmění, a úplně stejně jako u tělocviku by ti co to mají rádi hezky organizovaně a na povel vesele komunikovali v hodině, a ti, co je nebaví vybika, by v klidu na žíněnce vyčkávali, až se budou moci věnovat svém oblíbenému sportu odpoledne.
|
libik |
|
(31.5.2019 19:20:34) Slupko, člověk je z podstaty tvor společenský, sám nepřežije. Technický pokrok je slepá cesta.
Líbí se mi jak si takzvaní introverti na tý svý pozici stojí, jako by to byl vyšší evoluční sotupeň.
Moje dítě není po mně, vydrží dost samo se sebou. Ale nemá problém s tím, že musí někdy něco říct, myslím, že je to dobře. Chodí do dobré školy, kde se mluví. Nedělá jí problém jít za ředitelkou s výhradou kvůli nulté hodině v pondělí
Nezdá se ti, že to ve škole chybí?
|
. . |
|
(31.5.2019 19:22:39) Co, nultá hodina?
|
libik |
|
(31.5.2019 19:35:54) No to je hodina před začátkem vyučování, v našich podmínkách od 7.30, ty to neznáš? My jsme takhle měli na gymplu laboratoře. U nás na škole je to díky požadavkům na odpolední aktivity.
|
|
|
Kudla2 |
|
(31.5.2019 19:50:02) "Líbí se mi jak si takzvaní introverti na tý svý pozici stojí, jako by to byl vyšší evoluční sotupeň."
A mně se zas velmi nelíbí, jak shazuješ všecko, co je jinak, jak to máš ty.
TAKZVANÍ introverti, co to má jako do prčic bejt?
|
. . |
|
(31.5.2019 19:58:55) Kudlo, kašli na to, já jsem svoje reakce, kterými se všemožně snažím vysvětlovat, zase smazala. Je to marný.
|
Kudla2 |
|
(31.5.2019 20:13:27) Slupko,
jasně, ale mě to točí.
Takový "nenápadný" shazování, že kdo není jako já, je úplně blbej, a že "přece by tě nezabilo, blbečku, kdybys udělal X, koho zajímá, že to děláš nerad, přece když MNĚ to nevadí, tak to nemůže vadit nikomu".
STRAŠNĚ mi to vadí.
|
. . |
|
(31.5.2019 20:21:58) Kudlo, jo, mně to taky vadí, ale libik nepochopí, oč jde. Má tam těch komunikačních faulů několik, ale zdá se, že to považuje za kvalitní komunikaci. Jsem si jistá, že předmět ve škole by to nezachránil Takže já tu můžu vysvětlovat, ty se vztekat... ale kdo neumí nebo nechce naslouchat, ten to neuslyší.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Len |
|
(28.5.2019 21:15:50) Ne, neni to s mym souhlasem. Ve spouste obchodu maji me telefonni cislo kvuli dodavce zbozi, zaroven zaskrtnuto, ze si preji byt kontaktovana mailem a stejne ten telefon zvoni. Uplne nejcasteji ovsem jasny scam, nevola clovek, ale robot, vetsinou zacina ‘byl jste ucastnikem nehody...’ a tak dale.
Zminena konverzace s neznamymi lidmi v doprevnim prostredku pro mne take neni prirozena a neprovozuji ji. Holt neni kazdy komunioativni.
|
|
|
|
. . |
|
(28.5.2019 20:42:44) libiku, ale to má každý jinak - ty ráda mluvíš s lidmi, ale třeba já nebo len a další ne.
Někdy mluvím ráda s lidmi, které dobře znám - s rodinou, s přáteli. A to osobně - tváří v tvář. Telefon není můj šálek čaje - chybí podstatná část nonverbální komunikace.
Jinak je to vždy spíše náročná buď pracovní nebo společenská situace, role, kterou potřebuji (chci) zvládnout a taky zvládnu. Ale nerada.
Mluvit s cizími lidmi po telefonu mi opravdu potěšení nečiní. Koneckonců ani osobně.
Abych zůstala jako kůl v plotě (= neměla si s kým radostně popovídat naživo), muselo by naráz zemřít asi osm až dvanáct lidí, což doufám nenastane.
Skutečně si nepřeji být kontaktována telefonem cizími lidmi, pokud to není nutné. Neznámá čísla zvedám, ale jakmile zjistím, že o rozhovor s volajícím nestojím, tak mu to sdělím a pokládám.
|
libik |
|
(28.5.2019 20:45:51) Slupko, normální kontakt "dobrý den, konečně prší" ve výtahu nebo v tramvaji je podle mého přirozený.
Nedělám ankety a nevyzvídám, žiju jen mezi lidmi.
|
. . |
|
(28.5.2019 20:50:39) libiku,
normální kontakt "dobrý den, konečně prší" ve výtahu nebo v tramvaji je podle mého přirozený.
ANO, je přirozený, a pro mě možná mírně nepřirozeně psychicky náročný - každý jsme na něco chabrus.
Ovšem jak to souvisí s tím, že nestojím o telefonický kontakt od mi neznámé osoby? A fakt podle tebe vede absence kontaktů od prodejců k osamění?
|
libik |
|
(28.5.2019 21:10:52) Vyvětlila jsem již Kudle a dalším, že nepokládám telefonní prodej za významný a obohacující zdroj hlubokých přátelství pro případ budoucí samoty
|
|
|
Kudla2 |
|
(28.5.2019 20:50:58) Libiku,
ale toho prodejce neznáš, nikdy ho neuvidíš a veškerý jeho zájem na tobě je něco ti vnutit, aby z toho měl prémie.
To není a nebude žádnej tvůj kámoš.
Není důvod se k němu chovat hnusně, koneckonců dělá jen svou práci, ale pokud by člověk byl závislý na tomto typu kontaktů, tak už by to s ním bylo asi dost špatný.
|
libik |
|
(28.5.2019 21:07:14) Opakuji, že jsem se podivila principu "nikdy nikde nikým nechci být kontaktována", nezvu si lidi z telemarketingu na párty
|
|
|
|
|
|
|
Len |
|
(28.5.2019 20:28:26) Libiku, ja nechci, jsem extremni introvert a nesnasim telefonovani. Vsude zaskrtavam kontakt mailem, takze kontakt ocekavam v mailove schrance.
|
|
|
|
|
Marika Letní |
|
(28.5.2019 20:03:53) wer to byla reakce na to, že je přece jasné, když člověk někam volá tak ví koho. No jenže ne vždy. A když instalatér Vomáčka řekne jen prosím, je to nedostatečná informace. Jo někdo telefon zvedl, ale kdo? Pro některé osoby to představuje i nezdvořilé jednání. Zakladatelka měla dojem, že se tento nešvar rozmáhá.
|
wer |
|
(28.5.2019 20:14:36) Jo Marko, když instalatér Vomáčka řekne, prosím je to nedostatečné. PROTOŽE JDE O PRACOVNÍ ROZHOVOR. U soukromého mobilu je to jinak.
|
|
|
|
|
Konzerva |
|
(4.6.2019 11:02:40) ""Mluvím s paní Xylonovou" říkají jenom dealeři vnucující svůj produkt." Normální cizí číslo, hned osloví "paní Xylonová" nebo udělá pomlku, ve které se představím já. Kdybych nebyla Xylonová, řekla bych to. Buď to by šlo o omyl. Nebo jsem vzala cizí telefon, což je docela blbost. Není potřeba brát mobil za někoho, každý může zavolat zpátky."
Wer,
to nemáš pravdu.
Když volám třeba matce kamaráda mého dítěte nebo sháním švadlenu, tak když vytočím číslo a dotyčný mi řekne "Prosím", tak já řeknu "Dobrý den, tady Konzerva, mluvím s paní Xylonovou?"
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(4.6.2019 11:40:43) Tak mě by nenapadlo ptát se toho komu volám jestli je to on. Kdo si myslíš, že mu zvedá telefon ?
|
|
|
|