Pawlla |
|
(2.12.2022 16:45:25) Kaipo, po svých zkušenostech naprosto Bouřce věřím, že může být na vině škola. A co se týče Terapeutky, i kdyby její syn rozložil celou tříd, není to důvod pro pobyt v ústavu.
|
Bouřka |
|
(2.12.2022 16:55:47) Tak on syn je poněkud problematický, ale zvládnout se to dá. Jenže škola místo aby ohlídala kritické situace, tak naopak vyniká v tom, jak ještě navršuje spouštěče. To je jak hodit neplavce do bazénu a čekat, že začne plavat tím, že mu budou přilévat vodu víc a víc, protože mu pak přece musí dojít, že musí plavat ...
|
Marika Letní |
|
(2.12.2022 17:04:19) "Tak on syn je poněkud problematický, ale zvládnout se to dá. Jenže škola místo aby ohlídala kritické situace..."
Proč nemá tedy osobního asistenta? Učitelka má učit, ne hlídat kritické situace, jak tu někdo psal, není to psycholog, speciální pedagog atd.
|
Bouřka |
|
(2.12.2022 17:07:23) Protože s našimi příjmy dosáhneme i na přídavky na děti, natož abysme z toho platili osobního asistenta.
|
Marika Letní |
|
(2.12.2022 17:17:32) Bouřko tak si zažádejte o příspěvek na asistenta, to nejde?
Učitelka má učit, celou třídu, chápu, že nechce hasit krizové situace a věnovat se jen jednomu extrémně náročnému žákovi. Protože ona je přece hodnocena za výuku.
|
Bouřka |
|
(2.12.2022 17:25:59) Mariko, tak ano, můžu začít obesílat nadace, jestli by nám někdo nedal na osobního asistenta. Jenže to žere dost ćasu, není jistota, že se někdo uvolí a jsou mnohem potřebnější, co by ty peníze na osobního asistenta fakt potřebovali. Škola může mít asistenta pedagoga, ale to odmítá.
|
Marika Letní |
|
(2.12.2022 17:31:18) Bouřko proč škola odmítá asistenta? Když mají takový problém, tak by to snad naopak chtěli, ne? Nemůžeš dělat asistenta ty? Kdo ví líp než ty, co syn potřebuje, tak nepomohlo by to?
|
|
Kaipa |
|
(2.12.2022 17:36:53) "Škola může mít asistenta pedagoga, ale to odmítá." To je prokazatelně chyba a v tomto ohledu postoj školy nechápu.
|
|
|
Pawlla |
|
(2.12.2022 17:28:08) Mariko, jistěže to jde. To jen Bouřka dělá škole schválně.
|
Marika Letní |
|
(2.12.2022 17:32:04) Pawlo jsi zbytečně pasivně agresivní. Normálně se ptám.
|
Pawlla |
|
(2.12.2022 17:38:41) Mariko, protože kdyby to s financováním bylo tak jednoduché, tak by si ho (nejen) Bouřka už dávno sehnala. Vy z těch rodičů děláte buď neschopné idioty nebo sobce, kteří to dělají škole schválně.
|
Marika Letní |
|
(2.12.2022 17:43:45) Pawlo jo spousta rodičů jsou idioti a sobci a házejí odpovědnost na školu, nic řešit nechtějí, učitel to má zvládnout, od toho tam je (imho není). (teď nemyslím nikoho konkrétně, ale mám zážitky z reálu)
|
Pawlla |
|
(2.12.2022 17:49:41) Mariko, jelikož se pohybuji spíš v bublině rodičů, kteří mají problémové dítě, mám zážitky jiné a dost hrorové.
|
|
magrata1 |
|
(2.12.2022 20:54:37) Reakce rodičů našeho žáka na poznámku, že neustále chodí po třídě, ať mu domluví, byla, že to určitě nebylo neustále, občas si zajisté i sedl. Všech 5 škol, na které chodil, bylo k ničemu, učitelé blbci. Sami si s klukem doma nevěděli rady, zlepšil se doma až nedávno, chodí k nim nějaký speciální pedagog nebo co, který je vyškolený na děti s problémovým chováním. Škola si takového člověka bohužel nemůže dovolit, asistentky pedagoga ani učitelky v tom nemají výcvik. Jako já jsem hodně tolerantní a ve VV mi nějaký pohyb nevadí, ale toto je extrém. A přiznám se, že mám ambice spíše věnovat čas tomu, abych uměla rozpoznat talentované a nadané děti a patřičně se i jim věnovat, než se vzdělávat v práci s nezvladatelnými jedinci. Ano, snažím se zlepšovat a vzdělávat v metodách udržení kázně (a těmi nemyslím práskání bičem a řvaní), ale studium práce s dětmi s poruchou chování pro mě není na prvním místě. S nadanými dětmi se u nás (v ČR) pracuje mnohem méně než s ostatními, jsou v lepším případě považovány za úlevu (on si všechno zvládne sám a já se můžu věnovat těm, co to nezvládají), nebo je za obtížný hmyz, který otravuje otázkami a domáhá se informací, což zajisté dělá, aby zesměšňoval učitele. Mám dceru na 8G, tam se snad předpokládá výskyt takových jedinců, přesto mi bylo řečeno, že "už je teda vidět, že je na tom tatínek líp, už se začíná projevovat. Neustále se snaží strhávat na sebe pozornost dotazy, které sem nepatří." (Ty nemístné dotazy byly, zda do pravěkého umění patří sochy na Velikonočním ostrově a do jaké doby teda patří.) Mám pár žáků, u kterých mám "podezření" na matematické nadání, stačí mi vidět projevy ve VV a občas matiku suplovat.
|
vlad. |
|
(2.12.2022 21:08:37) Magrato, manžel se drží a vy taky ?
|
magrata1 |
|
(2.12.2022 21:15:56) Manžel se lepší, já se zatím držím. Doufám, že ho šoupnou ze špitálu do nějakého rehabilitačního ústavu, aby se lepšil rychleji.
|
vlad. |
|
(2.12.2022 21:17:35) "Manžel se lepší, já se zatím držím. Doufám, že ho šoupnou ze špitálu do nějakého rehabilitačního ústavu, aby se lepšil rychleji."
Určitě by na to měl nárok, kdyby to nějak drhlo, neboj se doptat
|
|
Cimbur |
|
(2.12.2022 22:09:02) Magráto, já teda vůbec nevím, co se vlastně přihodilo, chodím sem málo. Ale nečekej samostatnou iniciativu od špitálu, buď aktivní, ptej se. Určitě existuje možnost překladu z nemocničního lůžka do OLÚ, je to jednoduché, mám nejlepší zkušenosti s Darkovem, který bere pacienty s širokým spektrem indikací a vždycky se s nimi domluvím. Indikující lékař nemusí mít ani doporučení specialisty, pokud je to z lůžka na lůžko. Pobyt je ale limitovaný většinou čtyřmi týdny a poté rehabilitační ústav chce, aby si pacienta rodina vzala domů. Kde a v jakém typu zařízení se teď manžel nachází?
|
magrata1 |
|
(2.12.2022 22:55:11) Je v nemocnici v Uh. Hradišti, odd. ONP, což je vlastně LDN.
|
|
magrata1 |
|
(2.12.2022 23:05:02) Cimbur, ty 4 týdny jsou nutné? Chci ho na Vánoce doma, aspoň pár dní "na opušťák".
|
vlad. |
|
(2.12.2022 23:49:00) Magrato, taky myslím, že do OLÚ (odborný léčebný ústav) je nejjednodušší cesta překlad z lůžka na lůžko
|
|
|
|
|
|
Bouřka |
|
(2.12.2022 21:10:54) magrato, já si umím představit, že ona to byla xtá poznámka v podobném duchu, a že rodičům už to může lézt krkem, protože s tím sotva můžou něco dělat. Problém bývá poněkud složitější než to, že by si dítě nebylo vědomo toho, že to dělat nemá. Tudíž domluva zrovna nezabere. Z nějakého důvodu má k tomu silné puzení, které asi nedokáže ovládat. To se pak jeden může stavět na hlavu a výsledek stejně nikde. To znám až moc důvěrně. My řešíme totéž roky, dnes a denně, a jediný výsledek je akorát ten, že na každý náznak jakékoliv výtky reaguje jak sopka, protože to slyší pořád ze všech stran.
|
magrata1 |
|
(2.12.2022 21:24:06) Bouřko, já jsem tam nová. Nemám vůči němu žádné předsudky. Nemám problém s dětmi s ADHD, s pubertálními výbrky, vyhmátla jsem 2 šikanované děti a předala to k řešení psycholožce, s dotyčným jsem promlouvala, snažila se jeho chování brát s nadhledem a humorem, neberu se moc vážně... S tímto hochem to opravdu nejde. Rodiče píší kritiky učitelů, spolužáků, školní psycholožky (díky jejímuž působení se zlepšilo soužití ve třídě s autistickým chlapcem tak, že přestal mít pravidelné záchvaty, ale pro jejich syna je neschopná).
|
Bouřka |
|
(2.12.2022 21:36:43) No nikdo není odborník na vše. Nás vypakoval psycholog místní PPP, s tím, že dítě je v pořádku a problém je v rodičích. To už byl druhý rok v péči klinické psycholožky. Chtěla jsem podporu ještě před nástupem do školy, aby se to nedostalo přesně tam, kde jsme dnes. Trvalo rok, než se dostal do SPC, a to už bylo zaděláno na problém. Kdyby do tý školy šel už s asistencí, tak jsme si tohle všechno asi mohli ušetřit. Přitom vím o jiných, kterým dost pomohl. Ale na vysokofunkčího autistu holt nos neměl.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(2.12.2022 22:03:42) Bouřko, nám první psycholog v ppp diagnostikoval syna jako víceméně opožděného, nepoznal dvojí výjimečnost v kombinaci s AS, když jsem to reklamovala, poznal jiný psycholog nadání a že možná pas a poslali nás dál
u druhýho že je průměrný dítě s hrozně pomalým tempem, po reklamaci tam bylo nadání, perfekcionismus a taky podezření na pas
člověk se fakt nesmí nechat odbýt
se třetím už jsme šli přímo k té druhé psycholožce, i když byl problém úplně jiný
|
|
|
|
|
Cimbur |
|
(2.12.2022 22:14:19) S těmi Velikonočními ostrovy mi to připadá dost děsivý. Jako dítě jsem měla velmi všetečné otázky a dost na tělo - a kupodivu ani na běžné základce přeplněné Husákovými dětmi to věstšinu učitelů neprovokovalo. Pokud si pamatuju, jedinkrát po mě vyjela učitelka programování na gymplu - protože ona na ten předmět chudák vůbec neměla.
Docela mě ale zklamal učitel zeměpisu mladší dcerky. V písemce měli napsat které země tvořily Československo. Nemohla si vzpomenout na přesný název paté samosprávně země (Podkarpatskoruská), tak prostě napsala ty čtyři a "část západní Ukrajiny". No a neuznal jí ani bod. Přitom mě tohle opisné vyjádření připadá docela chytré.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(2.12.2022 22:27:24) to je smutný hodnocení zeměpisu, bohužel někdo ještě pořád hledá chyby
Syn dnes šel za angličtinářkou, že se mu zdá, že tak moc špatně to nenapsal a že si chce písemku vyfotit, známka se zlepšila o stupeň to mě vytáčí
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bouřka |
|
(2.12.2022 17:11:46) Krom toho, půlka těch kritických situací je o přístupu učitelů. Už jsem psala že nejsou s to pracovat ani s tím, že vše bere vážně a doslova.
|
*Hany |
|
(2.12.2022 17:26:47) "nejsou s to pracovat ani s tím, že vše bere vážně a doslova."
To znamená, že v té třídě učitel nesmí použít vtip nebo nadsázku? Nemyslím tím černý humor nebo ponižování.
|
Bouřka |
|
(2.12.2022 17:36:58) Hany, no minimálně by to měl dělat s vědomím, že to nemusí správně pochopit. Nicméně hlavní problém je to ponižování a zastrašování. On furt řeší, že všichni budou po škole, že všechni propadnou, že budou opisovat celou učebnici... zejména blbě to nese když neměl se situací, která to vyvolala, nic společného.Je z toho ve stresu, pak hůř dává cokoliv ostatního. O osobním vyhroźování ústavem a mřížemi ani nemluvě. Dnes z něj vypadlo něco o tom, že takový jako on by se neměli nechávat naživu a já jen tiše doufám, že to neříkal nikdo z učitelů
|
Marika Letní |
|
(2.12.2022 17:39:35) "Nicméně hlavní problém je to ponižování a zastrašování. On furt řeší, že všichni budou po škole, že všechni propadnou, že budou opisovat celou učebnici."
Tak ale do takové školy bych nedala ani standardní dítě. Natož problematické.
|
|
vlad. |
|
(2.12.2022 17:40:44) Bouřko, co popisuješ, je šikana, to by neuneslo žádné dítě. Pokud o tom škola ví neřeší to, nebo se na tom podílí, dítě bych tam nenechala.
|
Bouřka |
|
(2.12.2022 17:53:45) vlad, já to vím, ale nemám jak to prokázat. Jemu nikdo věřit nebude, je zapsán jako průšvihář a lhář. Reaguje nepřiměřeně na pro ostatní drobné podněty, které neunese. Někdo mu řekne, že je blbec a on vyjede. Navíc nereaguje vždy přímo na podnět. Něco se stane, on si to celý den nosí v sobě a přehrává si situaci a pak v rámci ní vyjede na někoho, kdo už neví, cože to bylo. Ve výsledku to působí, že vyhledává konflikty, ale on je spíš zpožděně zpracovává.
|
Katka a 2 výrostci |
|
(5.12.2022 7:41:33) Bouřko to ale potom je hrozne těžký pro ten kolektiv detí okolo neho.Uvedomit si,ze na nekoho vyjel,protoze opozdene zpracoval neco,s cim ten dotycny nemá nic spolecného. A ano,poucený pedagog by to mel zvládnout a korigovat...ale po tech detech okolo nevím,zda to lze chtít
|
Bouřka |
|
(5.12.2022 8:13:45) Tak pro ty děti to rozhodně není jednoduché. Ale nemalá část z nich ho záměrně provokuje, hnusně mu nadává (což on vrací) a je oblíbená oběť, když se něco semele (aniž s tím musí mít něco společného, že se na něj ledacos svádí, protože je zapsanej jako průšvihář už učitelky opakovaně zachytily). A není to tak, že by vyjel na někoho, kdo s tím nemá nic společného. Spíš ráno je někdo hnusnej a po pár hodinách on na něj vyjede i po drobném popíchnutí, přičemž s některýma je na tom tak blbě, že tam vždy něco je. Ale dokazuj, že ráno když se míjeli, tak dotyčnej na něj ucedil "kreténe" a on si to celý den nosí (neumí házat věci za hlavu a neodpouští, nenávidí půlku rodinných mužských příslušníků, kteří to s ním prostě neumí a někdy to vzali za hodně blbej konec).
|
|
|
|
|
*Hany |
|
(2.12.2022 17:45:34) "Nicméně hlavní problém je to ponižování a zastrašování. On furt řeší, že všichni budou po škole, že všechni propadnou, že budou opisovat celou učebnici..."
Tak to je děsivý. Jak píše Marika, tam by nemělo být ani "běžné" dítě.
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(2.12.2022 18:43:05) osobní asistent je pro děti, od kterých se nedá odejít, potřebují pomoc na wc, podat tužku do ruky, jídlo do pusy, dětem v zš stačí asistent pedagoga, jenom škola musí trochu vědět, jak s ním pracovat
|
Bouřka |
|
(2.12.2022 18:58:39) No jeden z argumentů, co jsem slyšela, bylo, co jako bude asistent dělat, když mimo přestávku ho není třeba. V té třídě je podle toho, co syn vypráví, hned několik dětí, co zápasí s pozorností, čtením, porozuměním textu (možná i řeči,říkal, že má dojem, že jeden ve ze spolužáků má podobný, i když menší problém, než jeho sestra). Jako jestli si toho všimne desetileté dítě, tak by se tam asi asistent uživil. Jenže podle mě učitelé nejsou vůbec navyklý na spolupráci. Vždyť i bez dětí s SPU se určitě dá pracovat s dětma, co jsou hodně napřed, a dětma, co potřebují víc procvičovat. Ale moc se to neumí.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(2.12.2022 19:02:49) úplně nechápu, proč se ještě učitelé brání asistentům, máme je ale taky, na prvním stupni, 30 dětí ve třídě, pořád si stěžuje, jak jsou nároční, ale nikdo nebyl v ppp a ap nechce ani náhodou
takže až to přijde na druhý stupeň, zjistíme, že jsme to slušně zanedbali, ap budeme shánět po prvním problému
první stupeň je ve spoustě věcí na naší škole problematický, stěžuje nám potom práci na druhém
a myslím, že nejsme jediná škola, kde to tak je
|
|
Kaipa |
|
(2.12.2022 19:09:04) Bouřko, nevím jistě, ale pokud poradna asistenta napíše, není povinností školy ho zajistit? Jestli ne, je to dle mého další chyba systému.
|
Bouřka |
|
(2.12.2022 19:17:19) Kaipo, asi je to složitější. V papírech to není, protože škola to nechce a SPC je nechce nutit. Nicméně jakmile by škola souhlasila, tak by ho do papírů dali. Oni ho výrazně doporučují, psycholog ho doporučuje, psychiatr mi to teď dal písemně, aby bylo čím màvat, ale škola prostě ne. No s SPC se mám brzo sejít a už asi nebudu mít snahu být moc diplomatická, pokud jde o to, co se děje.
|
Bouřka |
|
(2.12.2022 19:19:17) Další věc je, že sehnat v zapadákově někoho na poloviční úvazek za mizerný plat, asi nebude nic lehkého.
|
|
vlad. |
|
(2.12.2022 19:20:12) "V papírech to není, protože škola to nechce a SPC je nechce nutit."
Co to je za prapodivný postup? SPC není vázáno tím, co škola chce nebo nechce, má specifikovat typ a rozsah podpůrných opatření podle potřeb žáka.
|
Bouřka |
|
(2.12.2022 19:27:23) vlad, ono to asi stejně nebude závazné, vzhledem k tomu, co se chystá. Jestli jim ministerstvo asistenty seškrtá, tak v papírech může být kdeco, ale v praxi to naplnit z principu nepůjde. Krom toho těch historek, že asistent je psaný, ale reálně funguje jinde, jsem slyšela až až.
|
|
|
Kaipa |
|
(2.12.2022 19:25:12) Bouřko, to jsou věci. Trvej na asistentovi.
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(2.12.2022 21:52:06) kaipo, škola nemůže mít povinnost zajistit asistenta, když k němu není důvod, pokud důvod je, od toho je ppp, aby ho doporučila, a potom to samozřejmě už je na škole, aby ho sehnala
|
Kaipa |
|
(2.12.2022 22:24:27) Yuki, vždyť píšu totéž co ty, jen jinými slovy.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(2.12.2022 22:28:06) kaipo, ale škola nemá povinnost sehnat AP, když ho Ppp nebo spc nedoporučí
|
Kaipa |
|
(2.12.2022 22:49:34) Yuki, psala jsem: ... pokud poradna asistenta napíše, není povinností školy ho zajistit?
Ta věta má podle mě zcela jasný smysl. Škola shání poté, co poradna napíše (= doporučí).
|
Delete |
|
(3.12.2022 0:33:22) Kaipo,
myslím, žes to napsala jasně.
Jen jsem k tomu chtěla dodat (k tomu původnímu příspěvku, ale napojím to sem, třeba to nezapadne), že většinou to funguje tak, že se PPP a škola domlouvají, co se do zprávy napíše, protože PPP musí psát pouze taková doporučení, která škola může realizovat. To proto, že ta podpůrná opatření často znamenají vysoké náklady, a ty musí škole poskytnout kraj. Pokud na to kraj nemá, tak škola by neměla jak doporučení dodržet.
Takže škola poradnám poskytuje informace o stávajícím stavu a o výhledu, kam je možné se rozvíjet, a PPP nebo SPC pak vybírá podpůrná opatření jen z toho, co jde. No a když škola trvá na tom, že nemá možnost realizovat podporu prostřednictvím AP (sice si moc nedokážu představit, co by tomu bránilo....snad jen, že by ten jeden člověk navíc mohl znamenat změnu z malé organizace na velkou, což znamená nějaké změny v účetnictví, tuším, což může znamenat třeba dalšího člověka pro tuto oblast, což jsou další mzdové náklady, na které už ale škola od nikoho nic nedostane, ale fakt nevím....tak nějak okecat se to asi dá ), no tak PPP asistenta nedoporučí.
A teď od ledna už by to mělo být zase jinak. Sice by to mělo přinést možnost dát AP i do třídy, kde není žádné dítě s PO3, ale pro hodně škol to bude znamenat snížení počtu AP a navíc třeba přebíhání jednoho AP mezi různými třídami, což zkomplikuje veškerou organizaci a spolupráci vyučujících a AP. A cílem je opravdu to snížení počtu AP, prý stojí moc peněz .
|
vlad. |
|
(3.12.2022 7:38:21) Delete, pokud system realne funguje takhle, je ale naprosta zoufalost a diskriminacni pristup. Pokud by se dite se stejnou potrebou podpory vyskytlo v jinem kraji, tak ji dostane, protoze kraj skole penize nekde da a nekde ne, i pres doporuceni PPP?
|
Vítr z hor |
|
(3.12.2022 8:33:02) Vlad., ano, přesně tak to funguje. Přístup se liší dle okresu, městské čtvrti, PPP a konkrétního pracovníka v PPP. Záleží na štěstí, kam dítě spadá.
Někde mají dokonce rozdělený obvod tak, že děti z jedné školy mají v PPP k dispozici vyhlášenou psycholožku, děti z vedlejší školy začínající speciální pedagožku, která ani neví, jak napsat doporučení.
Někde dostane třída automaticky asistenta, když se ve třídě vyskytne jediný cizinec. Jinde se to neřeší vůbec, maximálně se vytvoří "studijní skupinka", pokud je těch cizinců ve škole nějaké minimální množství.
|
|
Delete |
|
(3.12.2022 15:22:49) Může se stát. Většinou se to týká nutných stavebních úprav, tam se pohybuješ v řádech milionů, někde pak nejde ani o peníze, ale o statiku, úzké schodiště a chodby a pod. Prostě jde o to, že ten zákon ukládá povinnost, kterou nelze v některých případech splnit. Proto je systém nastavený tak, aby se postupovalo co nejefektivněji.
A samozřejmě toho může někdo zneužít a nechtít třeba toho asistenta, ale zrovna v tom případě si myslím, že taková škola má těch problémů více a je otázka, jestli v ní chci dítě mít. Ona není výhra, ani když si pak toho asistenta prosadíš, učitel, potažmo škola, kde ho nechtějí, ho prostě nepřijmou, lidsky, takže tomu dítěti to stejně nepomůže. I když znám pár výjimek, kdy učitelka, co odmítala AP, je nakonec velmi spokojená, ale to je ve škole, kde obecně AP jsou a umí se s nimi pracovat. Pokud jde o odmítání školy jako celku, je to mnohem horší.
Takže prostě máme inkluzi a povinnost přijmout jakékoliv dítě (v pořádku), ale nemáme na to připravené školy a ani peníze na jejich úpravy. Teď se navíc budou omezovat i ta podpůrka v podobě AP, takže se jen zvýrazní potíže související právě s těmi výuku nejvíc ovlivňujícími faktory, tedy poruchy chování.
Ale ony děti s poruchami chování byly ve školách vždy a nebylo jich málo, jen se prostě zadupávaly do země, vystrnaďovaly (na mé první škole, už dávno po revolicu byl ve 4. třídě na 4. škole), často končily bez vzdělání.
|
Bouřka |
|
(3.12.2022 16:35:45) Tak ona škola asistenty má, dokonce se jejich počet teď výrazně zvedl, nevím jestli kvůli ukrajinským dětem. Jen ho nechtěj k našemu dítěti.
|
K_at |
|
(3.12.2022 16:44:33) Bouřko, kdykoliv píšeš o škole a synkovi, tak mě berou všichni čerti. Asi bych jim sdělila, že pokud oni neplní jasně dané doporučení a odmítají svévolně přidělit asistenta, tak že ty se nebudeš bavit o čemkoliv. Prostě chcete spolupráci, tak začněte vy. Stěžujete si, váš boj, odmítáte to, na co syn má nárok. Máš možnost z nich vytáhnout písemné oddůvodnění toho, proč synovi odmítají asistenta poskytnout? Jsou to normálně hajzlové.
|
Bouřka |
|
(3.12.2022 18:19:03) Kat, čekám na schůzku s SPC, chci zkusit ještě poslední intervenci, případně schůzku všech 3 stran, a pak jsem připravená na sepsání dopisu řediteli.
|
K_at |
|
(3.12.2022 18:21:15) Bouřko, drž se. Hrozně moc ti držím pěsti. Kluk musí být naprosto vyždímaný. A vy též.
|
Bouřka |
|
(3.12.2022 18:27:46) Kat díky, budeme to potřebovat.
|
K_at |
|
(3.12.2022 18:33:31) Bouřko, napadlo mě - není možné, že asistent psaný na tvého syna ve skutečnosti je ve škole, ale fyzicky jinde? Jde to nějak ověřit, zjistit? Já totiž nechápu, že jsou tak drzí a stěžují si neustále, chtějí po vás asi kouzla a čáry a zároveň si vědomě hází klacky pod nohy. Je to divný. A nebo zda na smlouvu s asistentem netahá škola prachy. To jsem už taky bohužel zažila v okolí. Nevyznám se v té administrativě. Jen mi to celý přijde úplně jako hlava 22
|
Vítr z hor |
|
(3.12.2022 18:57:29) Kat, me napadlo, ze asistenta treba nechce ucitelka, na ZS to byva caste. Jsou zvykle byt samy ve tride - a najednou by jim nekdo koukal pod prsty (neplati to vzdycky, ale dodnes jich je dost).
|
K_at |
|
(3.12.2022 19:01:22) Větře, to bývá často. I v MŠ. Ale tady mi to nehraje tím, že buzerují, nezvládají, dítě je prostě náročné, ale asistenta ne. Vnímám to jako nesmyslně vyšroubovanou situaci ze strany školy. Až moc.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(3.12.2022 19:38:03) u nás taky některé kolegyně nechtějí ap, ale jako rodič bych nejpozději po druhé poznámce za chování ve škole psala řediteli, že neplní doporučení špz, kde doporučují ap, a v tom případě žádám o nápravu pokud by to nestačilo, žádala bych pomoc od špz, který doporučení vydalo a pokud by to nezabralo, hledala bych vstřícnější školu
|
Silvie+dva kluci |
|
(3.12.2022 20:05:11) Kamarádka učí první stupeň a taky absolutně odmítá AP. Prý by jí nebylo příjemné, že je v hodinách další dospělá osoba. Kvuli AP presla na skolu, kde jim nejsou naklonění. Moc tomu nerozumím, ale neučím, tak nemůžu posoudit. Hodně lidí pracuje v kolektivu dalších lidí a musí všechno řešit před ostatními. Nás je v kanclu 6 a každá slyší všechno, co se řeší s klientem vedle.
|
Senedra |
|
(3.12.2022 20:17:29) Když jsem měla mít poprvé ve třídě AP, tak se mi to taky nelíbilo. Teď už si to bez ní nedokážu představit.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(3.12.2022 20:39:28) já jsem měla opačný postup, po mateřské jsem dva roky asistovala, musím říct, že to byla úžasná praxe, protože jsem nasávala, a to ze dvou stran třídy zároveň, viděla jsem chyby, ale samozřejmě taky spoustu dobrých věcí, a přitom jsem zastupovala pro nemocech, takže trocha vlastního učení a protože jsem první rok měla úžasnou učitelku, která mě brala jako kolegyni a byla ráda za mnou pomoc, ale druhý rok mě učitelka odmítala, naučila jsem se, že první způsob je fajn, druhý ne, a tak jsem se potom od začátku snažila udělat všechno pro to, aby se ap ve třídě se mnou cítila dobře a ono se mi to vrací celý roky, a pomáhá to taky začínajícím ap a taky mladým kolegyním, který mají obavy z další dospělé osoby ve třídě s těmi staršími se těžko hne
|
Delete |
|
(3.12.2022 22:40:23) Yuki,
taky tak. Sice krátce, ale vyzkoušela jsem si asistování a zažila to odmítání, takže jsem se zařekla, že já to na opačné straně budu dělat jinak.
U nás berou AP už i starší kolegyně, na nejstarší se cukala nejdéle, ale nakonec nebylo vyhnutí, a dostala jako AP výbornou skromnou ochotnou a pracovitou ženskou, se kterou se po předání třídy na druhý stupeň těžko loučila.
Zvykli si i na druhém stupni, takže kdyby to šlo, měli bychom AP všude.
|
|
|
|
MaMar |
|
(3.12.2022 21:00:12) Kdysi, když jsem začínala učit, bych si bývala taky neuměla představit další dospělou osobu ve třídě, ale pro mě bylo dobré, že jsem pak byla spoustu let mimo školství a mimo jiné jsem se dostala k lektorování nějakých kurzů pro dospělé, kde jsme byli jako lektoři ve dvojici. Zezačátku jsem se necítila úplně příjemně, ale pak jsem získala sebejistotu, našla v tom pozitiva, a to mi pomohlo při pozdějším návratu do školy, už jsem nevnímala přítomnost druhého dospělého jako "narušení soukromí". V posledních letech jsem měla vždy ve třídě aspoň jedno dítě s PAS, k tomu několik s ADHD a poruchami učení, takže bez asistentky bych si to neuměla představit. Na druhou stranu musím říct, že ne s každou AP jsem si "sedla", protivné je, když až moc zasahuje do výuky a přitom má hodně rozdílný přístup k dětem. A někdy jsem vyloženě ráda, když jsem s dětmi bez asistentky, líp se mi s nimi povídá.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(3.12.2022 22:31:43) MaMar, taky někdo chci hodinu nebo aspoň část hodiny bez asistentky, ale máme to tak, že jí to řeknu, a ona přijde později nebo vůbec a zase jsou situace, kdy jí děcka něco řeknou a ona to přefiltruje ke mně, když oni nechtějí sami, třeba se s nima i domluví, že mi to řekne
prostě se doplňujeme, což je ideální
už nemám problém jí třeba říct, aby nezasahovala, stačí mi na to už gesto, kdo si třída ani nevšimne a potom jí vysvětlím, proč jsem nechtěla, naopak někdy je fajn ten jiný přístup, já jsem s tím maximálně spokojená
|
MaMar |
|
(3.12.2022 23:07:49) Yuki - "už nemám problém jí třeba říct, aby nezasahovala, stačí mi na to už gesto" - když to funguje takhle, tak je to ideální. My se taky většinou AP dobře doplňujeme, ale setkala jsem se i s takovou, která na nějaká gesta a jemné narážky vůbec nereagovala a její projevy byly hrozně hlasité, v podstatě se se mnou překřikovala Přitom byla jinak fajn, ale někdy příliš akční, kam se na ni hrabalo ADHD dítě
|
|
|
|
Delete |
|
(3.12.2022 22:34:47) To já jsem se na spolupráci s AP těšila.
Nikdo se mě teda neptal, prostě mi to oznámili, že tam bude dítě s asistentem, nastupovala jsem týden před začátkem školního roku, karty už byly rozdané. Jen mi zpětně došlo, proč dali náročné dítě nezkušené učitelce, když v paralelce byl někdo s 20 lety praxe . Ale jasně, asi ta kolegyně AP nechtěla, tak se to řešilo takto.
O 3 roky později opět měl do jedné třídy jít AP a opět se tomu kolegyně vyhnula, ale já si to užila, do luxusní třídy s luxusním počtem dětí jsem dostala nejlepší AP, jakou máme ve škole, k dítěti se zrakovým postižením, které je inteligentní a bez větších problémů.
Až po nějakých pěti letech, kdy já měla AP a ona ne, si ona začala všímat výhod a najednou mi AP začala i závidět. No, teď už si třetí rok užívá vlastní AP. Bohužel už ale zapomněla, o kolik složitější to je bez asistenta a začala být dost netolerantní k začínající kolegyni s náročnou třídou, která ale AP nemá, ač těch dětí s PO tam má výrazně víc a ještě k tomu Ukrajince, sice chytré, šikovné, hodné, ale pořád nějakou tu dopomoc a pozornost potřebují.
|
|
|
Bouřka |
|
(3.12.2022 20:57:37) Tak on poznámky nenosí, s třídní jsme hodně v kontaktu po telefonu, když se něco děje, tak volá. Já zase nemůžu říct, že by se nesnažili, jen to prostě neberou za dobrý konec, čímž problémy narůstají, všichni jsou z toho otrávení a mají ho plné zuby s asi i nechuť se tím ještě víc zabývat. Podle mě vůbec nerozumí, jak funguje. Má jiné reakce než běžné děti, včetně věcí hodně přes čáru, a přizpůsobivej není ani za mák. Lidi to strašně vytàčí. Ono je to s ním náročný, ale on s tím moc nenadělá, když vyplácá kapacitu na zvládnutí jedné věci, už mu nezbývá na další a je toho strašně moc, včetně pro většinu úplných kravin. Jenže o tom holt bohužel autismus je.
|
MaMar |
|
(3.12.2022 21:08:44) Bouřko, tohle je smutné, dnes už kdo chce, může se o projevech a potřebách dětí s PAS dozvědět dost. A nevím, proč se o to vaši učitelé nesnaží, když znají diagnózu. Fakt je, že málokdo dokáže rozumět autistům intuitivně. Můj první pěstounský syn kdysi v 90. letech měl PAS, nejspíš atypický autismus, jenže k diagnóze jsme se dostali až v jeho 15 letech, a to už bylo na spoustu věcí pozdě. Já sama jsem se k němu zpětně viděno chovala mockrát úplně nevhodně, některé situace jsem vůbec nedávala, jenže tehdy toho ani odborníci o autismu moc nevěděli a nikdo nám nepomohl.
|
Bouřka |
|
(3.12.2022 21:24:37) MaMar, já tomu taky nerozumím, většinově jsem se setkala s nějakým mixem mýtů a nejznámějších faktů, ovšem bez vědomí toho, že to možná jsou nějaké typické věci, ale to ještě neznamená, že jsou univerzální. Se mi chce mlátit hlavou o zeď pokaždé, když na mě někdo vytáhne "ale autisti přece..." Mám to doma dvakrát a překryv tam snad není vůbec žádný. I věci vycházející z obdobného základu se projevují úplně jinak. A "typický" obrázek neposkytuje ani jeden. Jedno působí úplně normálně a rozumně, dokud nenastane problém. Druhé evidentně není v pořádku a všichni očekávají kdeco a pak překvapivě shledávají, že je to sice mimoň, ale velmi miloučký a nekonfliktní.
|
MaMar |
|
(3.12.2022 21:58:58) Bouřko, "většinově jsem se setkala s nějakým mixem mýtů a nejznámějších faktů" - to bude tím, že jestli se učitelé během studia něco o autismu dozvěděli, byly to nejspíš tyhle mýty. Já jsem kolem roku 2010 studovala speciální pedagogiku v rámci celoživotka, spíš proto, že už jsem toho měla tolik načteného kvůli pěstounským dětem, že jsem si řekla, že nebude od věci mít na to i nějaký "papír" V té době už vycházelo o autismu dost literatury. Docela se zájmem jsem čekala, co dalšího se dozvíme - "dozvěděli" jsme se, že autisti jsou nekomunikativní a nemají rádi fyzický kontakt... No ale tak když mám ve třídě dítě s nějakou konkrétní speciální potřebou, a moc toho o jeho potřebách nevím, tak si přece informace dohledám, teda myslím, že by to tak mělo být
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(3.12.2022 22:34:00) MaMar, nejen že se učitel může dozvědět o autismu, ono je to dokonce v metodikách prevence, děti s pas tam jsou nové a pokud je škola má, měla by to mít zpracovaný ve svým preventivním programu
|
Bouřka |
|
(4.12.2022 8:59:36) Tak jsem se koukala a v preventivním programu je akorát odkaz na metodické doporučení MŠMT. Jdu to prostudovat
|
|
|
|
|
|
|
Marika Letní |
|
(3.12.2022 19:10:27) "Jsou zvykle byt samy ve tride - a najednou by jim nekdo koukal pod prsty"
To je asi jediné vysvětlení. Tak jinam. Horší než tenhle přístup být nemůže. Nebo snad jo?
|
|
|
Bouřka |
|
(3.12.2022 20:24:29) Kat, to ne. Jak už jsem psala, v PO to napsaný není, protože SPC to tam proti jejich vůli psát nechce. Má jen uvedený, že má PO3, aby se případně ten asistent dal snadno dopsat.
|
K_at |
|
(3.12.2022 20:25:48) Bouřko, to jsem nepostřehla. Nechápu, že jím SPC jde takto na ruku...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katka a 2 výrostci |
|
(5.12.2022 7:54:45) Tak pokud to funguje takto,tak je to kočkopes.Bez komentáře...
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(3.12.2022 17:54:52) kaipo, asi už jsem včera neudržela myšlenku, natož psaný text, no jo, pátek večer
ale i tady je trochu problém, jak sehnat, když není? my teď sháníme speciálního pedagoga, ale jen na pár hodin za týden, ještě k tomu odpoledne, protože ppp nebo spc doporučují, ale my ho nemáme a nikomu se nevyplatí k nám jezdit takže rozumím i tomu, když někde nemůžou sehnat AP
|
Kaipa |
|
(3.12.2022 18:16:34) Yuki, v pohodě. Ale přiznám se, že jsem si to po sobě třikrát přečetla (co jsem to teda vlastně napsala) a nechápala jsem, co je na tom k nepochopení. 🙈
|
|
|
|
|
|
|
Bouřka |
|
(3.12.2022 21:10:26) "kdyby chtěl, tak funguje" - to se obávám je velmi rozšířený náhled na neurologické poruchy...
|
Delete |
|
(3.12.2022 22:56:15) "Cukala mi ruka odepsat že je asi neumí zaujmout, když jsou všichni pasivní a nereagujou, ale raději jsem nereagovala."
Není to vždy učitelkou. Máme 3 paralelky deváťáků, 3 osmáků a hodně z nás učí ve dvou nebo i ve všech třech. A prostě jedna ta devítka a jedna ta osmička jsou "totálně mrtvé". Někomu, kdo rád vykládá v tiché třídě, to vyhovuje, ale dost učitelů se shoduje, že se jim tam nepracuje dobře.
Já měla ty osmáky v šestce na fyziku, oni byli hodní, poslušní, ale naprosto nereagovali na otázky, činnosti dělali, ale bez zaujetí, pak se něco naučili, dostali většinou hezké známky a jelo se dál. Pro mě těžká dřina, která mi nesedí. A nebylo to věkem, jsou pořád stejní.
Takže bych to "mě se v té třídě špatně učí, velmi se tam nadřu ,oni jsou pasivní" brala spíš jako informaci, konstatování, ne požadavek, abyste s tím jako rodiče něco udělali.
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(4.12.2022 0:02:31) Delete, mám to stejný, paralelky, kde jedna třída je ochotná se naučit zpaměti cokoliv, chtějí si zapisovat, chtějí odříkávat moudra, ale logiku od nich čekat nemůžu, většinou je tam nepříjemný klid druhá třída je moc líná na psaní i učení zpaměti, radši něco vymyslí, než by si to zapamatovali. Klid tam je chvilku, když něco vysvětluju, ale pak si to potřebují zkusit sami, to ta první třída by nejradši civěla na tabuli bez vlastní aktivity
|
MaMar |
|
(4.12.2022 7:19:42) Yuki, to je zajímavé, čím myslíš, že to je? Je možné, že se ty děti tak náhodně sešly? Chybí v té pasivní třídě nějací aktivnější tahouni? Nebo není to částečně vliv předchozích učitelů konkrétní třídy, třeba už z 1. stupně? (Co po dětech chtěli, co bylo oceňováno..) Samozřejmě vím, že v každé třídě se učiteli učí trochu jinak, ale že by až tak?
|
*Hany |
|
(4.12.2022 10:14:01) "Chybí v té pasivní třídě nějací aktivnější tahouni? Nebo není to částečně vliv předchozích učitelů konkrétní třídy, třeba už z 1. stupně? (Co po dětech chtěli, co bylo oceňováno..) Samozřejmě vím, že v každé třídě se učiteli učí trochu jinak, ale že by až tak?"
Já jsem to kolikrát zažila i u dětí, kdy každé přišlo z jiné školy. A nedalo se s tím moc dělat ani po letech a byla to hrozná dřina. Prostě ti na otázku nikdo neodpoví, nekývne hlavou, když něco pochopí... Jinde zase mají skvělé nápady a pořád se na něco ptají, takže čas uteče jak voda a člověk odchází spokojený.
|
MaMar |
|
(4.12.2022 11:33:49) Hany, tohle jsem spíš někdy zažívala na seminářích pro dospělé, které také občas lektoruju. V jedné skupině nám ani čas nestačí, jaká se rozproudí diskuse, v jiné partě všichni sedí, mlčí, nikdo není ochoten sdílet žádnou zkušenost, ani se na nic nechce zeptat. Takže jo, já věřím, i částečně znám, že to tak funguje, ale zajímalo by mě proč. Ze školy to tolik neznám, učím na 1. stupni, takže nepřicházím ve stejnou dobu do styku s více třídami. Spíš jde o jednotlivce - někdo sedí jak pecka, někdo zas vyskakuje jak čertík z krabičky a připomínky má ke všemu
|
Delete |
|
(4.12.2022 17:09:08) MaMar,
v té mnou popisované osmičce nevím, čím to je, podle mě se tam ty děti tak sešly už na prvním stupni.
Vlastně si pamatuju, že byl celý ročník takový, když nastoupili do školy. Normálně jsme se o přestávkách chodili dívat, jestli v té třídě jsou, byli neuvěřitelně klidní, seděli v lavicích....tehdy ve všech těch paralelkách. No a v té jedné třídě jim to zůstalo, ta druhá zůstala hodná, poslušná, ale v hodinách jsou přeci jen aktivnější a třetí se trochu rozdivočela. Věřím tomu, že to bylo i v tom, jaké měly ty třídy třídní učitelky ve 4. a 5. třídě, protože dvě z nich vyžadují především ticho a klid, takže to v nich asi podpořily.
U těch devítek došlo k tomu, že se na 1. stupni ze dvou hodně početných tříd udělaly tři méně naplněné třídy tak, že se namíchaly obě ty paralelky rozdělily zhruba na třetiny, aby u sebe bylo co nejvíc kamarádů, a pak se ty třetiny skládaly k sobě tak, aby nevznikaly zbytečné třenice. Tím vznikly tři naprosto odlišné třídy a ta jedna měla větší procento dětí s SPU, protože tam byla AP a třídní, která s nimi uměla pracovat. A ukázalo se, že tyhle děti si procházely opožděně některými fázemi, takže zatímco ty dvě zbylé paralelky měly nejbouřlivější sedmičku, tak tahle si tím prošla až v osmičce a následně upadla do totální pasivity. Oni už před tím byli klidní, ale potom nastalo totální KO. Navíc pár dětí odešlo a je jich jen 16. Býval tam jeden aktivní kluk, s tím se dobře diskutovalo, ale pochopila jsem, že i ten už "zmrtvěl". Přitom se třeba účastní olympiád, ale v hodině už nefunguje.
|
kosatka2 |
|
(4.12.2022 18:27:35) Já se vzdělávala v pasivní třídě a bylo to děsný, šlo tedy o 6G. Ze základky jsem byla zvyklá na otázky, odpovědi, názory a diskusi, gympl byl spíš takový tradiční. Hned první hodinu jsem se přihlásila na odpověď, učitelka vyhodnotila mou odpověď za nesprávnou, udělala ze mě debila, seděla jsem vzadu, všichni se na mě pak otočili, zírali na mě...
A pak už se myslím dlouho nikdo nepřihlásil, ani se nikdo neptal. Až po pár letech asi 2 učitelé zavedli milejší atmosféru, protože si potřebovali naklonit tzv. zlobivý kluky a byla to metoda, jak je zapojit, když nedovedou v klidu sedět.
Ten strach ze ztrapnění jsem odbourávala do dospělosti.
|
Delete |
|
(4.12.2022 19:53:23) Tohle chápu, že se stane jednotlivci v novém kolektivu u nového učitele. Chyba učitele.
U toho mnou popisovaného deváťáka možná došlo k "zapadnutí" mezi ostatní, ale až v devítce, takže spíš na základě toho, co probíhalo v tom kolektivu, rozhodně ho neztrapňoval nikdo z učitelů, ti byli za jeho aktivitu vděční. Celkově byli tihle deváťáci oproti paralelkám klidnější už dřív, ale "mrtví" začali být až v té osmičce.
V té osmičce jde téměř jistě o složení dětí, jsou takoví od první třídy. Klidní, poslušní, bez aktivního zájmu. Já je měla v 6. třídě na fyziku (i ty ostatní šestky) a online výuka s nimi byla za trest. Kdybych jim pustila video, vyšlo by to nastejno. Možná, že kdyby měli na 1. stupni jiné třídní, změnilo by se to, ale v nich je ta pasivita zakonzervovaná . Někteří učitelé v takových třídách učí rádi, nemusejí nic řešit, jen si odvykládají svoje, pak oznámkují písemky a mají odpracováno .
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(4.12.2022 11:47:50) zažila jsem nezapomenutelnou třídu na jedné škole, přišla jsem tam, když byli v devítce, takže pro mě úplně noví. Oni vůbec nemluvili, ale vůbec. Byli jak stroje. Já jsem byla ještě skoro začátečník a neměla jsem tu debatu s nimi začít. Kolegyně byla nadšená, že tam přijde, sedne, odříká, oni si zapíšou, naučí se na písemky, nebo aspoň většina, nikdy tam nebyl žádný kázeňský problém. Já jsem tam chodila nerada, chyběla mi jakákoliv zpětná vazba. Teď už bych to asi zvládla jinak, nějakou diskusi bych z nich dostala, navíc to bylo v době, kdy frontální výuka byla normální, teď bych zkoušela cokoliv jinýho, tenkrát ještě ne. Ale mám radši živější třídy, ke kterým občas nějaký ten malý průšvih patří (občas nějaká ta rozbitá věc, ale dobrý vztahy)
|
K_at |
|
(4.12.2022 12:26:37) Holky, napadá mě, nemůže v takových třídách být problém i zpětná vazba mezi spolužáky? Že pokud se někdo někdy projevil, spolužáci mu obratem vrátili nějaký rýpanec, komentář atd? A tak i ty teoreticky aktivní děti prostě vypnou? Ve spojení s nějakou blbou poznámkou od některého vyučujícího třeba to prostě zabije jakoukoliv chuť k aktivitě....
|
Yuki 00,03,07 |
|
(4.12.2022 12:52:02) kat, jo, na tom něco je taky, v té mojí druhé třídě se nikdy nikdo neposmívá a vztahy jsou super, ale zase je to o práci 1. stupně, kde učitelka může udělat moc dobrýho i moc chyb pro vznikající kolektiv
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(4.12.2022 11:35:24) MaMar, vidím vliv rodičů i 1. stupně, ta míň aktivní třída je trochu navybíraná, kdo s kým chtěl, jak se rodiče kamarádili, druhá je náhodně, včetně dojíždějících, celkové o něco horší známky od začátku ta první měla na prvním stupni učitelku, která je pořád vedla, k tomu asistentku, těm druhým se učitelka vyměnila a byli trochu nechaní sami sobě, myslím si, že ten velký tlak na 1. stupni, kdy děti nemají moc možnost se projevit, není vůbec dobrý, ono to sice vypadá, jak je třída zvládnutá, ale já mám dojem, že je to spíš naopak, že učitelka nemá odvahu nechat je žít ani učit se po svým
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|