Simeona+3 |
|
(8.10.2020 19:11:23) Vychází mi z toho, že dcera bude chodit do školy pořád, protože druhý stupeň tvoří dvě třídy ? Jsou jen šesťáci...
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(8.10.2020 19:12:57) Měli by se střídat. Jeden týden A a jeden týden B.
|
|
Alena |
|
(8.10.2020 19:25:53) Pokud jsouna druhem stupni dve tridy, jeden tyden chodi jedna a druhy druha.
|
monam |
|
(8.10.2020 19:30:24) Musím říct, že tenhle postup mě docela zaskočil. U druhostupňové dcery se od začátku roku učí jen v jejich třídě, žádné dělení na skupiny, žádné kontakty mezi třídami. To, že polovina tříd zůstane doma nepomůže vůbec ničemu, pomohlo by asi kdyby doma zůstala polovina každé třídy, chápu že je to komplikované, ale riziko by to snížilo. Nějak mě více než kdokoli jiný začíná dráždit Plaga.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(8.10.2020 19:33:28) monam, jestli spolu ty děti ve třídách už tak dlouho jsou, tak je zbytečný půlit třídu, ale nemusí se potkávat v šatnách, na wc, možná v jídelnách, na chodbách...
jde o to aby se nepotkávaly ani kolektivy
|
Alena |
|
(8.10.2020 19:39:47) " jestli spolu ty děti ve třídách už tak dlouho jsou, tak je zbytečný půlit třídu," to mi vubec nedava smysl,proc teda zakazovat hudebku ci sport. Deti ve skole nebydli, denne chodi do ruznych kolektivu. A myslela jsem, ze hlavni problem je blizky kontakt, coz by polovicni kolektivy, ktere by umoznovaly sedet po jednom ci daleko od sebe, vyresily.
|
monam |
|
(8.10.2020 19:41:03) "A myslela jsem, ze hlavni problem je blizky kontakt, coz by polovicni kolektivy, ktere by umoznovaly sedet po jednom ci daleko od sebe, vyresily."
přesně tak!
|
|
|
monam |
|
(8.10.2020 19:40:36) na záchodě, na chodbách apod mají mít především tu roušku nevím prostě ta myšlenková konstrukce mi přijde tak zbytečná, že si tak nějak myslím, že se jedná spíše o Plagovu pomstu Prymulovi než o snahu něco efektivně řešit
|
Alena |
|
(8.10.2020 19:42:20) "že se jedná spíše o Plagovu pomstu Prymulovi " to si rozhodne nemyslim, myslim, ze kdyby bylo na skolstvi, neomezi se druhe stupne vubec.
|
monam |
|
(8.10.2020 19:53:18) Aleno já nevím, ten kompromis je divný a takový k ničemu.... Vím, co chtěl Prymula, vím co chtěl Plaga, nevím proč padlo tohle rozhodnutí, které z mého pohledu postrádá smysl. Chápu, že ministr školství chce bránit školství, ale trochu si myslím, že v situaci kdy ta čísla jednou nahoru takovým tempem (dnes se očekává více než 6000) by asi měl mít hlavní slovo někdo jiný, zejména pokud existují data o tom, odkud se generuje nákaza (z diskusí tady na rodině mám pocit, že zejména ty střední školy vedou, i když u syna ve škole, kde mají jen čtyři třídy, už také ve dvou bylo pozitivní dítko)
|
Alena |
|
(8.10.2020 19:57:29) " pokud existují data o tom, " jenomze prave tyhle informace jsou ponekud neprehledne. Smaa jsem cetla od hygienicky hl.m.Prahy tri naprosto ruzne zebricky za posledni mesic (a vypadaly ovlivnene potrebou potvrdit prislusny navrh omezeni viz ten nohejbal. )
|
monam |
|
(8.10.2020 20:02:08) " pokud existují data o tom, " jenomze prave tyhle informace jsou ponekud neprehledne. Smaa jsem cetla od hygienicky hl.m.Prahy tri naprosto ruzne zebricky za posledni mesic (a vypadaly ovlivnene potrebou potvrdit prislusny navrh omezeni viz ten nohejbal. )"
bohužel tahle data se nezveřejňují, alespoň já se žádných nedobrala
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(8.10.2020 19:42:39) tak já osobně si myslím, že tento střídací pokus je na týden, pak se zjistí, že to nepomohlo, ono to totiž nemá jak pomoct, a pak zůstanou doma všichni
|
TaJ |
|
(8.10.2020 21:41:55) Yuki, taky myslím, že to skončí zase tím, že budou doma všichni...
|
Okolík |
|
(8.10.2020 21:45:44) Taky si myslím, že tohle doslova polovičaté řešení vyústí v zavření škol úplně. Tohle jen prodlužuje agónii...
|
daba+holčička |
|
(8.10.2020 21:48:50) mě to teda přijde lepší, to se dá vydržet i dlouhodobě, nemyslím si, že by to bylo jen na 14 dní, jak si to zkusej, budou prodlužovat.
|
Okolík |
|
(8.10.2020 21:51:02) Zajímalo by mě, co tomu budou říkat učitelky, co měly na jaře zajetou výuku z domova. Jak to skloubí... To opatření by mělo snížit šíření viru v populaci. Ve mez moc důvěry nevyvolává...
|
Yuki 00,03,07 |
|
(8.10.2020 22:00:20) taky nevím...
rozhodně nemůžu jak na jaře věnovat jedné distanční hodině dvě hodiny přípravy a další dvě komunikaci s dětmi, pokud u toho mám ještě učit prezenčně a taky dojíždět, přece jenom ještě taky musím vařit pro dva až čtyři chlapy doma, středoškoláci budou doba celou dobu, osmák každý druhý týden a muž má dva až tři dny za týden HO, taky se s osmákem budu muset učit, určitě nebude mít škola přednost před rodinou, na jaře dost dlouho měla, nebylo to dobrý
|
Federika |
|
(8.10.2020 22:03:10) A jakej je rozdíl mezi distanční hodinou a hodinou ve třídě? U nás jen ten, že při té online nejsou v té třídě děti, jinak příprava je asi stejná.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(8.10.2020 22:09:17) Federiko, distanční nemusí být online spousta dětí nebude mít možnost být online, třeba proto, že rodiče přinesou notebook až odpoledne z práce, nebo mají doma staršího sourozence a síť jim neutáhne dva počítače, sice můžeme půjčit notebooky, ale pokud není dobrý připojení, není jim to nic platný, máme taky děti, který bydlí pod kopcem a ty mají mizerný signál další věc- není doporučeno dělat všechny hodiny online, doporučený jsou 2-3 za den, takže přednost bude mít čeština, angličtina, němčina, možná matika, určitě to nebude přírodopis, takže je potřeba nachystat hodiny pro všechny děti, i ty bez připojení, a všechny hodiny, nejen jazyky
a to přesto, že na vaší škole to bylo jinak
|
Federika |
|
(8.10.2020 22:31:10) Kdoto, takhle to má syn na gymplu i dcera v šestce. Příprava je stejná jako když ta hodina není online.
|
Okolík |
|
(8.10.2020 22:34:01) Jak to víš? Jsi učitelka, Federiko?
|
|
Federika |
|
(8.10.2020 22:37:29) Ne. Ale prostě neučí jinak než když jsou děti ve řídě. To vim od dětí a sem tam ty hodiny doma slyším, nechápu, proč by měla být příprava jiná.Učitel vykládá, komunikuje s dětma, děti odpovídají, někdy učitel ukazuje nebo píše na tabuli, prezentuje, někdy prezentujou děti předem připravený práce... Prostě se to moc neliší. jen když nemusí mít zapnutou kameru, můžou u toho děti klidně čůrat, jíst, vařit,válet se ve vířivce, natáčet si videa nebo hrát minecraft. A učitel to, pravda, dělat nemůže.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(8.10.2020 22:51:21) Federiko, tvoje děti sedí před monitorem celou dobu vyučování, přesně o tom mluvil ministr, že není dobrý, že se doporučují 2-3 hodiny, dokonce tolik mají i kluci na gymplu, i maturant takže pokud má být online 10-20 hodin ze 30, je to asi polovina, rozhodně není všechno online, na to offline je příprava jiná, pro děti bez připojení nemůže být online, ale těžko to pochopí někdo, kdo má děti 6 hodin za den na online výuce
|
Federika |
|
(8.10.2020 23:03:43) Ale nesedí před monitorem, mají výuku. s kamerou a výuku bez kamery. Bez kamery si vaří, válí se u toho ve vířivce, cvičí,tancujou, už jsem to psala. jen poslouchají, eventuelně odpovídají, když jsou tázáni.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(8.10.2020 23:05:01) ano Federiko, máš svatou pravdu, jako vždy, já se u vás budu učit
|
Federika |
|
(8.10.2020 23:06:51) Yuki, psala jsi, že děti chudinky celou dobu sedí před monitorem a že to nebylo doporučováno. Já ti napsala, že nikdy nesedí celé hodiny jen před monitorem, byť online hodiny mají celé hodiny, podle rozvrhu. Co je na tom špatně?
|
Yuki 00,03,07 |
|
(8.10.2020 23:10:54) Federiko, kdyby moje dítě, myslím moje normální dítě nebo dítě ve škole během hodiny online skákalo na trampolíně nebo dělali bůhví co, pak je ta hodina pro něho úplně k ničemu, potřebují se na práci soustředit, taková online hodina, kdy učitel něco povídá možná nedá moc práce, ale běžným dětem k ničemu není, to dělat nechci
|
Federika |
|
(8.10.2020 23:14:53) Můj syn s tím nemá absolutně problém. Pamatuje si z hodiny všechno. Dceru občas hlídám-vařit u toho může, ale natáčet videa ne Se sluchátkama můžou v pohodě oba ležet ve vířivce nebo skákat na trampolíně, slyší výuku dobře. Nicméně i dítě, které by tohle rušilo, si může jen lehnout nebo sednout. aposlouchat, odpovídat. Rozhodně nemusí sedět před monitorem, když na monitoru nic není, bez kamery.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(8.10.2020 23:17:22) jenže my ve škole nemáme jen děti, kterým stačí slyšet, víš?
|
Federika |
|
(8.10.2020 23:19:01) Když děti musí něco vidět, tak jsou požádaný,aby si zaply kameru a dívají se na obrázky,videa, na zápis na tabuli, na prezentaci. Jinak stačí všem poslouchat a odpovídat, nemusí vidět na toho učitele.
|
|
|
Delete |
|
(8.10.2020 23:30:58) Federiko,
a uvědomuješ si, že výuka se dá předávat i jinak než zvukem? Že pro spoustu dětí je výhradně zvukový přenos úplně k ničemu, protože nejsou zrovna sluchový typ? Taky mám ve třídě jednoho žáka, co si pamatuje vše, co slyší. Navíc mu to pálí, takže tebou prezentovaný příjem informací by mu maximálně vyhovoval. Smůla je, že ze všech sedmi tříd, co učím, je právě jen jeden . Ostatní jsou dost závislí na tom, co vidí a hlavně co si vyzkouší.
Kdybych já získávala informace pouze výkladem od učitele, skončila jsem bez základního vzdělání .
|
Federika |
|
(8.10.2020 23:35:53) Delee, ty jsi nečetla moje předchozí příspěvky? Byla jsem poučena, že sedět před monitorem s kamerou celé dny se nedoporučuje. A já jsem na to odepsala,že děti nesedí celé dny před monitorem, i když mají onlibne výuku podle rozvrhu. Mají kombinaci online výuky s kamerou, kdy si všechno ukazujou,prezentujou, je jim to vykládáno u tabule nebo podle obrázků, vysvětlováno. apouštěno video, atd. A pak mají část hodin bez kamer, kdy si třeba něco vykládají, disktujou, reagujou. A pak si mají třeba pro zbytek hodiny sami připravit nějakou prezentaci,kterou event. hned nebo následující hodinu odprezentujou...Že prostě nejsou jen celé hodiny před puštěným monitorem. Pokusy při fyzice, kdy by si měli všechno sami osahat, takhle nenahradíš, to ne.
|
Delete |
|
(8.10.2020 23:44:32) Federiko,
právě, že četla. Všude jen, že nesedí, ale poslouchají a odpovídají, když jsou tázané. Takže komentuju právě to, že někomu holt jenom to poslouchání nestačí.
Něco u připnutí kamery a prezentacích bylo až v příspěvku, který jsem četla až po odeslání toho svého.
A matika i fyzika jsou na vizuální vjemy a činnosti hodně vázané, takže i když děti by před monitorem nemusely sedět celý den, já bych před ním těch 5 hodin denně být musela. A jak jsem vysvětlovala, ne každá technika je vhodná pro přenos na dálku, takže bych opravdu musela sedět u PC a buď používat sdílenou onlinetabuli (dost nepohodlné a časově náročnější než čmárat křídou po tabuli), nebo bych musela někde získat grafický tablet...alespoň na tu matiku...ten ve škole nemáme a soukromý zase nesmím používat, protože neprošel revizí pro školu...navíc bych ho musela šlohnout svému dítěti, což by se asi dost nelíbilo...takže mi z toho prostě pořád vycházejí lépe ta videa a pak online konzultace.
Každopádně to pro mě nikdy není stejná příprava na prezenční a online hodinu.
|
Federika |
|
(8.10.2020 23:48:22) Ty ano, to je pravda. naši učitelé před tím monitorem tolik i více hodin sedí, co se dá dělat. Nepovažuju to za ideální ani pro děti ani pro učitele.Byla bych taky ráda, kdyby vše běželo klasicky. V pondělí začínají dceři online tréninky. Každý den 3-4 hodiny poskakujíc před monitorem.Nedá se to srovnat s běžným tréninkem. Ale co nadělají. nic.
|
daba+holčička |
|
(8.10.2020 23:51:06) Fed, máte aspoň to, nám zrušili pro sichr už i zítřejší tréning, který ještě mohl být. Snad to bude trvat jen těch 14 dní
|
monam |
|
(8.10.2020 23:52:52) dabo my trénujeme do neděle, ale měla jsem v plánu předělat dětem pokoj, což musím odložit, protože to není uspořádání kompatibilní s tělocvičnou. A že to bude na dva tři týdny, tomu nevěřím
|
daba+holčička |
|
(8.10.2020 23:54:58) monam, ty podělaný zlomky jí doučím, ale na salto vzad jí nechytnu a když nebude trénovat, tak se zas bude bát a bude začínat znova
|
monam |
|
(8.10.2020 23:57:52) dabo, budeme mít podobný problém. Přesně to si říkám, že pokud budu mít doma jen nejstarší, školu ji naučím. Ale sport ten doma dělat nejde, ani venku už hezky nebude.
|
|
|
|
Federika |
|
(8.10.2020 23:55:46) Holky měly mít v soboty přebory Prahy. Do půlnoci prý budou vědět, jeslti s nebudou konat Ale MČR už ne-nebo se posune. Zítřejší trénink ještě je.
|
|
Federika |
|
(8.10.2020 23:59:02) Dabo, s těmi 14 dny si spíš nedělám iluze...
|
|
|
Delete |
|
(9.10.2020 0:06:18) Federiko,
no to se ti tu právě s Yuki snažíme už od jara říct, že zrovna ta výuka se dělat jinak dá. Že to, že není permanentně online, neznamená, že je méně kvalitní. Je prostě jiná. A pokud existuje jiná možnost, tak není správné nutit učitele do výukových metod, které mu nevyhovují, a tuto možnost zároveň prezentovat jako jedinou správnou a nejlepší.
Ona totiž ta onlině výuka není nic jiného, než klasická školní frontálka, proti které se tu roky většina uživatelek vymezuje a bouří. A teď najednou je to to nejlepší a pokusy cokoliv dělat jinak jsou odsuzovány jako flákání se a neplnění si svých povinností. Dokonce jsem se už setkala s názorem (ne tady, ale v diskuzi na toto téma), že byc měla vrátit plat, protože jsem neučila online videohodiny.
A to je to, co mi tak vadí. Že nikomu nevadí, že tělocvikáři a další učitelé výýchov nemusí nic, nebo dokonce je jim spíláno, když po dětech na dálku něco chtějí, ale jakmile si učitel naukového předmětu (a nedejbože toho "hlavního", jak se rádo matematice, češtině a angličtině říká) dovolí dělat něco jinak, tak je za flákače, co si ani výplatu nezaslouží.
A je to přesně o tom, že pro většinu lidí je frontálka, prezenční nebo online, vlastně jediný představitelný způsob výuky. V té prezenční formě už si jiné přístupy svoje místo vydobyly, ale trvalo to desítky let. S výukou na dálku se v tomto směru vracíme o těch 30 let zpět. Už zase všechno, co není pro všechny stejné, ve stejnou chvíli a hlavně odvykládané učitelem, jakoby nebylo .
A ano, stejně jako nefrontální výuka v prezenční formě většinou znamená náročnější přípravy, tak v té distanční formě taktéž. Ale ono se mnohem lépe čte, že přípravy na online hodinu jsou totéž co na běžnou hodinu, než si připustit, že pro někoho, kdo běžně frontálně neučí, tak i pitomá frontálka přes net dá prostě zabrat víc, než běžná hodina a hlavně, že opravdu musí tu přípravu udělat úplně jinak, než je zvyklý pracovat.
|
Federika |
|
(9.10.2020 0:13:03) Já jsem tu nikdy nic neodsuzovala.Online výuku vítám z toho důvodů, že dítě prostě musí tu době věnovat výuce, úkolům, plnění zadání, poslouchání, vyplňování, vlastní práci a nedostává úkoly, ke kterýmsi prostě má někdy sednout a někdy je odevzdat, látka je jim vysvětlena, dokonce můžou ještě volat, pokud něco nepochopili, nemusí si sami s pomocí rodičů cokoli nastudovávat. Je to v podstatě asi nejpodobnější prezenční výuce a nezatěžuje to rodiče. Dítě si nemusí samo vyhledávat informace, samo sledovat videa. na to se totiž velká sousta dětí prostě vykašle. Takhle musí být přítomno v hodině, musí se zapojovat, musí odpovídat, učitel má okamžitou zpětnou reakci.
|
Delete |
|
(9.10.2020 0:34:00) Ano, musí to dělat přesně v tu dobu, kdy je mu to nakázáno a kdy se mu to třeba nehodí. Všechno je mu předžvýkáno, vysvětleno, nic nemusí samo. Pro tebe je to třeba ideál, pro mě noční můra.
A přesně o tom to je.
Nebráním se online komunikaci, kdy se jinak samostatně pracující dítě může na cokoliv doptat, ale stejně jako ve škole, někdo se potřebuje ptát více, někdo méně, někdo se před ostatními stydí...tak proč t řešit hromadnou hodinou. A předžvýkávat něco všem hromadně není můj styl ani ve škole, snažím se spíše provázet, nabízet možnosti, ukazovat cesty....a na to nepotřebuju (a ani děti nepotřebují) pět hodin týdně v matematice a další dvě ve fyzice strávit před monitorem.
Je zajímavé, že jak jsem tu před rokem a půl popisovala svůj pokus se Začít spolu, kdy děti pracovaly samostatně (ve skupinách) celý měsíc a já v té třídě byla opravdu jen na občasný dotaz, tak se to i tady líbilo. A teď je najednou samostatná práce dětí nežádoucí?
A znovu opakuju, že "Je to v podstatě asi nejpodobnější prezenční výuce" u mě rozhodně neplatí, naopak je to něco naprosto odlišného od mé prezenční výuky. A ani Yuki, ani já, nevyžadujeme zapojení rodičů, napsaly jsme to tu mnohokrát, a stejně se to vždycky jako bumerang vrátí a trvá přesvědčení, že když není online synchronní výuka, tak to všechno odskáčou rodiče.
|
Delete |
|
(9.10.2020 1:03:24) Jo a já jsem si udělala mezi rodiči své třídy "průzkum", poprosila jsem je o vyplnění dotazníčku ohledně možných forem výuky.
Převzala jsem třídu od učitelky, která zadávala práci výhradně přes email, většinou vypracovat stranu tu a tu, v červnu pak z její třídy chodilo do školy asi jen 5 dětí (ze dvou pětek byla jedna skupina s deseti dětmi, vím to, ty skupiny jsem tvořila), ona sama z těch pěti týdnů odučila dva.
Čekala bych, že po takové zkušenosti, vzhledem k tomu, co čtu tady, bude zájem o online výuku přes Teamsy značný. A ono ne, neodpověděli mi tedy všichni, ale pouze jeden rodič online výuku vysloveně vyžaduje a to v neomezené míře. Ostatní online hodiny vítají, ale omezeně, do max. třech hodin denně, a několikrát se objevila možnost "akceptuji" a případně "nemám zájem".
Nejčastější volbou pro předávání výukových materiálů a realizaci výuky byl můj web (jede od začátku září) a email. Online je preferovaná pouze komunikace s dítětem (mimo výuku, takže individuální konzultace nebo jen povídání, třídnické hodiny atd.).
A to mají všechny děti přístup k technice a internetu (zjištěno hned na začátku září), takže o tom to rozhodně není.
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(9.10.2020 0:19:53) Delete, to nemá smysl
|
Delete |
|
(9.10.2020 0:36:27) Yuki,
asi nemá.
Já si vždycky řeknu, že už psát nebudu, ale nevydržím to. Jsem neschopná i v tomto směru .
|
|
|
|
Alena |
|
(9.10.2020 7:45:26) "Federiko,
no to se ti tu právě s Yuki snažíme už od jara říct, že zrovna ta výuka se dělat jinak dá. " ale proc se to snazite Federice vysvetlit? Ona nikdy nepise, ze nekdo (jakakoli ucitelka) ma neco delat jinak. Jen vzdycky komentuje, jak je to u nich. Se skolami, kam chodi jeji deti, je zjevne spokojena, tudiz jim duveruje a to ji staci. Vic skolu neresi, proste se spolehne. A vy ji tady vysvetlujete, ze to u nich taky delaji blbe (zrejme to ma uznat a chtit neco jineho?) a zakoncite to zneuznanym "to nema cenu" :) asi by se nasel lepsi hromosvod :)
|
Delete |
|
(9.10.2020 23:08:34) Aleno,
nechápu, proč mi podsouváš něco, co jsem nikde nenapsala.
A vy ji tady vysvetlujete, ze to u nich taky delaji blbe (zrejme to ma uznat a chtit neco jineho?) a zakoncite to zneuznanym "to nema cenu"
Nikdy jsem nenapdala, že u nich se to dělá blbě nebo chtít něco jiného. Opakovaně píšu i to, že chápu výhody online hodin například ve výuce jazyků. I vím, co lidem (a rodičům obzvlášť) na online hodinách vyhovuje. Jenže Federika používá nekompromisní vyjádření jako
Na online výuku je stejná příprava jako na běžnou hodinu.
Při online býuce není potřeba sedět několik hodin u PC.
I když i ona pak nakonec uzná, že minimálně ten učitel musí. Nebo že taky dost záleží na tom, co člověk učí. Nebo na tom, že každému vyhovuje jiný způsob předávání a hlavně přijímání informací.
A proto to já a Yuki vysvětlujeme, protože z Federičiných vyjádření by se mohlo zdát, a hodně lidí to tak i rádo přijímá, že to, co Federika píše, tak prostě je, že jde o fakt, nikoliv o názor.
Ona není hromosvod, vysvětlování, na rozdíl od příspěvků, které často čteme od tebe směrem k nám, není ponižující se snahou o překrucování (což mimochodem právě od tebe nechápu, kdysi jsme spolu diskutovaly úplně jinak a nejsem si vědoma, že bych ti nějak ublížila či udělala něco, co tě vede k podobně útočným reakcím na cokoliv, co napíšu).
S Federikou se známe osobně, bydlíme od sebe pár kilometrů, takže když si budeme chtít dát do nosu, klidně můžeme. Ale já naše diskuze nevnímám jako boj, jen mi prostě vadí, když se jako fakt podává něco, co faktem není. A taky si myslím, že ona je dost inteligentní a sebevědomá na to, aby si, pokud by se cítila napadána, tuto záležitost vyřídila sama, a tedy že nepotřebuje samozvaného obhájce z lidu. Ovšem pokud tě o tuto invektivu ke mně nepožádala, to pak beru zpět.
|
Federika |
|
(10.10.2020 0:05:30) Delete, já nechci od tebe do nosu Já jsem nad tím přemejšlela, co přesně je ta frontální výuka a dneska jsem slyšela celou jednu vyučovací hodinu syna. Oni něco probírají, něco,si mají předem nastudovat , na co dostanou odkazy. a pak prakticky celou hodinu diskutujou a fakt diskutujou hodně živě, všichni. Ale je to kvinta a ten způsob výuky je tam obecně jinej.
A dcera má téma, ty děti tam rozhodně diskutujou míň, jsou mladší a tolik se nezapojujou jako ti z kvinty, ale mají tu hodinu hodně roztříštěnou, třeba ji online přeruší,aby si sami něco vytvořili, n něco se podívali, něco napsali a za půl hodiny se zase "sejdou" a diskutujou nad výsledkama, odprezentujou si vlastní práci atak.Takže čistě online celej den taky vlastně není. Výhodu vidím v tom ( a pokud vím, hodně rodičů si i na tohle stěžovalo), že prostě ty děti se na to nemůžou vykašlat, nemůžou se flákat, nemůžou něco neudělat, nemůžou se nepřipojit a pak nevědět, co a jak mají dělat, mají okamžitou zpětnou vazbu, rodiče (téměř) nemusí dohlížet a sledovat, jestli to dítě vůbec něco do školy dělá, jestli nespí do 12 a na většinu věcí se nevykašle, jestli se s tou výukou někam posouvá... Z mého pohledu není distanční výuka ideální, ale co nadělám. A že tahle doba klade vyšší nároky-hmm, to si klade, ale na všechny a co se školy týče, tak teda i na děti, rodiče, nejen na učitele. Těším se, až zase poběží běžná škola.
|
TaJ |
|
(10.10.2020 0:11:01) Federiko, u nás prý zatím pojedou normálně, ani se nebudou střídat...ale obávám se, že to za chvíli stejně zavřou komplet všechno...tak holt zase pojedeme tak, jako na jaře - natočená výuková videa, úkoly z pracovních sešitů a různé prezentace...syn bude zase chodit spát po půlnoci (to teda chodí často i normálně) a vstávat v poledne, ale i tak vždycky všechno, co měl zadané, udělal a kupodivu si toho snad i pamatoval víc, než když chodí normálně do školy...pravda, musela jsem na to trochu dohlédnout, ale moc času jsme tomu denně nevěnovali...
|
Federika |
|
(10.10.2020 0:16:18) TaJ, jsou děti, který k tomu tak nějak přistupujou zodpovědně nebo jak to nazvat A jsou děti-a taková jsem byla i já, kdysi, byť jsem byla extrémně ctižádostivá, který si dají pohov, když to není nezbytně nutný. já bych se radši vyspala,pak bych se dobře najedla, pak bych si zahrála nějaký hry a ono by to tak uteklo, že by byl najednou večer a už bych nic nestihla, tak bych to doložila na další den atd atd Takhle musí ty děti chtě nechtě nějak vstát, byť třeba přesně v okamžik připojení a ještě v pyžamu a musí komunikovat a pracovat, pravidelně.A já se na to můžu spolehnout, jako rodič, ani nemusím nic kontrolovat.
|
TaJ |
|
(10.10.2020 0:23:27) Federiko, tak já do toho syna musím taky trochu popohánět a on má zásadně na všechno dost času, takže klidně týden nedělá skoro nic a pak to během krátké doby dodělá...sice ze začátku u toho pak byla scéna, že toho je moc, ovšem poučení si z toho nevzal žádné, takže už neřeším. Nakonec má vždycky hotové všechno, na jaře pak už časem došel i k tomu, že měl něco hotové o den dřív, než to mělo být a pak byl rád, že už má od toho klid. Ale máš pravdu, že některé děti by se k tomu asi nedokopaly nikdy, tak pro ty je asi online lepší, no...u nás jsem ráda, že syn online nemá, protože mu docela vadí to živé spojení, nesnáší ty zvuky, zkreslené hlasy a přijde mu to prostě divný...neměl rád ani telefony s učitelkou angličtiny, která jim každému jednou týdně volala, aby si s nimi popovídala, opravila výslovnost apod...jako těšil se, že si s ní popovídá, ale vadilo mu, že je to přes ten telefon...nabízela mu i videohovor na mobilu, jestli to bude lepší, když se i uvidí, tak to rázně zamítl rovnou
|
Delete |
|
(10.10.2020 0:50:52) TaJ,
naprosto tvého syna chápu, co se telefonování a videohovorů týče.
Názor, který tu na jaře zazněl, že bych to měla jako učitelka překonat, neberu. Tohle nebyla součást mé práce, když jsem si ji vybírala. Takže pokud bude tato forma vynucovaná, budu muset hledat (nebo spíš dělat) jinou práci. Ale protože jsou i jiné možnosti, jak distančně učit, ještě jsem neudělala ten poslední krok (ale výpověď už napsanou mám).
Jsem ráda, že naše vedení k tomu přistupuje, jak přistupuje, a já zatím odcházet nemusím.
|
|
|
|
|
Delete |
|
(10.10.2020 0:43:56) Fed,
no já spíš myslela, že kdybys měla problém, tak můžeš přijít ty a dát do nosu mně .
No a takhle, když to popíšeš, už to taky hodně jinak zní a vlastně se to moc neliší od toho, co píšeme my s Yuki.
U nás to taky vlastně nejde se na to úplně vyfláknout, teď, když je to povinné, na jaře jsem z principu nic nevynucovala, protože tak znělo i doporučení. Dělala jsem maximum pro zapojení všech, ideálně bez otravování rodičů (ale když se pak rozhodlo o tom, jak na závěrečou klasifikaci, psala jsem jim a dala možnost přístup k práci u svého potomka ovlivnit). Teď je mi sice stále jedno, jaký způsob sebevzdělání zvolí, já nabídnu všechno možné (jen ne vlastní videa, to už by fakt musela být krize, což při střídání po týdnu fakt není) a budu chtít vidět nějaké výsledky (formy opět různé).
Máme účet na Umíme to, mohu sledovat jejich procvičování a zadávat povinné úkoly, mám ten svůj web, kam si mohu vložit, co chci, neposílám to do éteru. Po tom, co se mi některé kolegyně opakovaně pokusily zavařit u vedení vytrhováním částí mé komunikace a materiálů pro děti, jsem trochu (trochu víc) paranoidní a fakt nemám chuť sdílet něco v prostředí, jehož správu nemám pod kontrolou. Takže pro mě Teams max pro online komunikaci a odkazy na můj web, kam mají přístup právě jen moji žáci (každý podle předmětu a ročníku).
|
|
|
|
|
|
jak |
|
(10.10.2020 20:50:16) Klukovi dnes pristal email ve stylu Milankove mate 5, neodevzdali jste, jste lini. Hm, nebylo co, za hodinu email haha, ja se spletla, ukol teprve posilam. No, psala jsem opet ucitelce email. Totalne zmateny, strasny.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(10.10.2020 20:54:38) jak, proč jsi jí psala?
|
jak |
|
(10.10.2020 21:03:44) Protoze Yuki je mimo. Tohle je od zari potreti, co napsala, ze deti ci kluk muj neodevzdal. Dnes nebylo co, ona jim ten ukol nedala. Ukol predtim kluk odevzdaval 3x uz. Tu tridu ma letos prvne a jen je stresuje. Navic ten ton emailu. Milankove, protoze jste neodevzdali.... ty deti videla 3x, pak zustala v karantene.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(10.10.2020 21:12:14) to je první stupeň?
já jsem to pochopila tak, že si svou chybu uvědomila, tys jí psala až potom, co si to ona uvědomila a napsala, že se spletla?
|
jak |
|
(10.10.2020 21:16:51) 6. Trida. Napsala jsem ji mezitim, ocividne jsem nebyla sama. Ton a zpusob jejiho emailu byl divny. Klukuv ukol uz jsem predtim posilala 2x, 2x potvrdila prijeti a vcera mu zase napsala, ze to nema. A dneska hned deti osocila, ze jsou line. Pochybeni chapu, ale tohle je extrem. Tak snad se srovna.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(10.10.2020 21:31:03) jak, pokud si chybu uvědomila, nevidím důvod jí psát, že udělala chybu, ví to taky
že chce znovu něco, u čeho už potvrdila přijetí- to bych jí jenom přeposlala zpátky ten tu zprávu o přijetí, včetně času kdoví, proč je tak zmatená, ale můžu ti říct, že odpovídat třeba na dvacet téměř stejných mailů nebo mít dvacet téměř stejných odpovědí a zároveň třeba dvacet jiných a dalších dvacet a dalších dvacet ... není nic snadného se v tom zorientovat, chvíli to trvá, než si najde systém
a fakt by mě zajímalo, jak se pozná tón mailu, ono to může být úplně ty stejný slova jako bývají ve třídě řečený, akorát rodič to samozřejmě může vnímat jinak
|
babi_ |
|
(10.10.2020 21:42:38) "chvíli to trvá, než si najde systém"
Yuki, no to nemyslíš vážně?!? Snad komunikovat e-mailem s 20 lidmi zvládne každá kancelářská síla. Učitelka si systém musí připravit předem (aspoň tu noc předtím, než začne zasílat úkoly mejlem, protože zůstala v karanténě). Není to tak těžké, probůh. A když už si uvědomuje, že systém teprve hledá (což po pár omylech typu urgence zaslaného úkolu by si uvědomit mohla),
tak si přeci nemůže dovolit napsat všem žákům "Milánkové, jste líní..." dříve, než se na pár pikosekund zamyslí, zda je možné, aby se na ten úkol vyflákli všichni jako jeden muž, a podívat se, zda má ten úkol opravdu v odeslaných.
Pokud není této samoregulace schopna, tak je určitě dobře, že jí rodiče píšou, třeba jí to dojde rychleji než za iks týdnů.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(10.10.2020 22:13:10) babi, komunikujeme přibližně se stovkou dětí, asi 20 jich posílá tu stejnou věc, ono to fakt není ze začátku jednoduchý,
tady učitelka učila tři týdny, pak byla, jestli dobře počítám, tři týdny v karanténě, teď je distanční výuka, úžasný začátek školního roku
a teda v šesté třídě umí děti napsat "paní učitelkou, já jsem vám to poslal, už jsme mu i odpověděla"
taky se mi stalo, že jsem po někom chtěla znovu odevzdanou práci, není tak těžký se přehlídnout, domluvili jsme se vždycky
|
jak |
|
(10.10.2020 22:17:44) Yuki, synovi na ja to poslal neodpovedela. Hele, ja mam 400 mejlu denne, nekufruju v praci. Neuveritelny, jak to omlouvas.
|
|
jak |
|
(10.10.2020 22:17:44) Yuki, synovi na ja to poslal neodpovedela. Hele, ja mam 400 mejlu denne, nekufruju v praci. Neuveritelny, jak to omlouvas.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(10.10.2020 22:28:54) jak, umím si živě představit ten chaos, čeká mě od příštího týdne znovu,, od někoho to přijde hned, od jinýho za týden, od někoho víckrát nebo vůbec, občas něco spadne do spamu, protože někteří mají adresy, který systém vyhodnotí jako spam, některý nedojdou vůbec, mám tam kluka, kterýmu jsem psala, že na mě kašle, osmák, neměla jsem od něho téměř nic, přitom on posílal, stovka dětí, někteří se neumí v mailu podepsat a jejich adresa ve stylu "tasmánský čertík" nebo "kuba654" opravdu nejsou k rozeznání pokud komunikuju s dospělým, většinou tento problém nemám
pokud mi teda práci neposílají za děti rodiče, to potom z jejich jména taky nemusím nic poznat, mám tam slečnu, která se jmenuje Vopičková, mail mi chodí od maminky, která má v adrese jméno Nováková a napíše, že posílá práci dcery, bez jména, a podepíše se Horáková, vyznej se v tom potom...
ještě dokud je to moje třída, tak si zvyknu, ale neznám rodinný historie všech dětí na škole, a takových je tam samozřejmě hodně takže i mně se stane, že si myslím, že dítě neposlalo, a ono poslalo
ale mám ve zvyku komunikovat jinak než vaše učitelka, právě proto, že si uvědomují tu nepříjemnost psanýho projevu
|
Yuki 00,03,07 |
|
(10.10.2020 22:38:22) teď už ty adresy mají kvůli teamsům, ale předpokládám, že budou stejně na komunikaci používat tu adresu, na kterou jsou zvyklí, zvlášť pokud jsou technicky míň zdatní
|
Yuki 00,03,07 |
|
(10.10.2020 22:40:11) a ještě k těm adresám, některý děti nemají možnost posílat, takže posílají rodiče ze své adresy, snad to teď bude jiný, když si vypůjčí počítače ze školy
|
|
|
|
Federika |
|
(10.10.2020 22:46:32) Kdoto, a proč takhle učitelé komunikujou. s rodiči? Já si vůbec nevybavuju, že by nějaký učitel od jakéhokoli dítěte komunikoval se mnou-proč? Ptají se dětí, píšou dětem, díky online hodinám se jich navíc můžou sami kdykoli zeptat a všechny záležitosti si vyřídit. Mě by docela otravovalo, kdyby mi učitelé psali, že dítě neodevzdalo úkol neposlalo úkol, proč to mám kontrolovat já? To snad jen u úplně malých dětí,ale třeba u druhýho stupně si to nedovedu představit.
|
Delete |
|
(10.10.2020 23:01:28) Federiko,
na začátku roku jsem rodiče požádala o souhlas a emailovou adresu jejich dětí. Mám od poloviny třídy, zbytek uvel jako kontaktní pro dítě svůj email.
Takže pro komunikaci přímo s dětmi mohu využít pouze svůj web nebo potom Teams, jinak je základ komunikace přes rodiče. Asi chtějí mít přehled, co učitelé jejich dětem píší .
|
Federika |
|
(10.10.2020 23:05:00) Podle mě to na druhý stupeň nepatří. Ale můj názor. A byla jsem vždycky ráda,že škola veškeré záležitosti řeší s dětma. Docházku omlouvám, to musíím A známky taky vidím. Úkoly znát nepotřebuju. Ani to, co se dítě má naučit a co má odevzdat. Ano, pokud dítě permanentně a přes snahu to řešit s ním samotným neodevzdává nic, pak at mi napíšou a budu to řešit. ještě nikdy jsem nedostala mejl od učitele.
|
Delete |
|
(10.10.2020 23:13:20) Fed,
tak já za základ považuji domluvu s rodičem. Děti, byť na druhém stupni, nejsou zletilé, takže odpovědnost je na rodičích. Proto jsem žádala o souhlas a snažila se o nastvení komunikace s dítětem v souladu s přáním rodičů.
Není to moje vůle, řešit zadávání práce a komunikaci s dítětem přes rodiče.
Asi by to bylo jiné, kdyby byla možnost se osobně potkat, ale neměli jsme třídní schůzky, rodiče mě neznají, na prvním stupni po nich učitelka dupala (nejen po dětech), takže jsou zvyklí na úplně jiný přístup než ty a myšlenka, že by škola byla věc jen jejich dítěte, je pro ně mimo. A je fakt, že ač děti od začátku září zkouším přivést k samostatnosti alespoň v tom, že mi napíšou mail, abych jim mohla poslat přihlašovací údaje na web, tak ani při každodenním připomínání ještě od všech (od nich osobně nebo od rodičů, pokud oni svou adresu nemají) mail nemám. Takže to asi bude nějakou dobu trvat, než se v tomto posunou.
|
Federika |
|
(10.10.2020 23:18:06) Delete, jo, syn na tohle taky nebyl zvyklej a když přešel do primy, kde se vyžadovala absolutní samostatnost a rodič fakt jen zdálky přihlíží, tak to byl nezvyk.Ale po chvíli jsme museli uznat, že je to výhodný pro všechny strany a strašně to ty děti posune, cítí daleko větší pocit zodpovědnosti, učí se komunikovat, argumentovat.Asi po půl roce v primě mi tady nechal na mém počítači syn otevřený jeho školní mejl, na který se vůbec běžně nedostanu a (protože jsem to nevydržela) sjela jsem lehce jeho konverzace s učiteli, občas jsem se lehce pobavila,občas orosila, ale viděla jsem ten velký posun, od počáteční nejistoty a kostrbaté argumentace po celkem vyspělý způsob komunikace.
|
Delete |
|
(10.10.2020 23:25:22) Fed,
doufám, že se "moje" děti taky za půl roku někam posunou. Teď je to měsíc, co se známe, a kromě přihlašovacích údajů neměli zatím důvod mi něco psát.
Ale jde dost o ty rodiče, mákteré z těch dětí má staršího sourozence, takže je to jejich první setkání s druhým stupněm a jsou opatrní.
|
Federika |
|
(10.10.2020 23:31:26) Delete, moje dcera taky najíždí pomalejš než tehdy syn v primě. A někteří rodiče si hůř zvykají, celkově na jiný způsob komunikace. například chtějí slovníčky (já vím, mám proti nim strašnou averzi-), aby mohli doma zkoušet děti a diví se, proč ty děti slovníčky nemají.Chtějí znát všechny úkoly a chtějí mít na EduPage přesně látku, kterou se děti mají učit. Ale těm dětem to nesvědčí, i ti rodiče by měli chápat , že je třeba pomalu a jistě přenášet tu zodpovědnost na děti. u někoho to jde hned, u někoho to tak rychle nejde. Ale ty děti jsou vesměs dostatečně schopný, jen se ji musí dát ta důvěra. Já jsem si te""d vybavila část konverzace z toho mejlu od syna, v ten moment jsem se chytala za hlavu a říkala si "o bože", ale tak -snažila jsem se doufat, že učitel ví, že věci v rodině nemusí bejt vždycky tak, jak jim to líčí dítě (Ale kdybych měla tenkrát kontrolu nad jeho školním mejlem,tohle bych rozhodně cenzurovala
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Federika |
|
(10.10.2020 23:13:13) Moje děti mají emaily, ale co se školy týče, používají jen školní, který zase ale používají čistě jen pro školní komunikaci ( A já se na něj teda nedostanu )
|
|
Delete |
|
(10.10.2020 23:17:16) Romano,
já vím . Jen se snažím nabádnout Federice možnou odpověď na otázku, proč učitel píše rodičům místo dětem.
|
|
TaJ |
|
(11.10.2020 1:13:03) Romano, tak je fakt, že my jsme synovi mail zakládali taky až na jaře, když zavřeli školy...ze začátku jsme prvních pár úkolů posílali z mého mailu a pak jsme mu založili jeho vlastní (přístup znám) a vedla jsem ho k tomu, aby si ho kontroloval...fungovalo to v pohodě, jen teď si zase na to bude muset zvyknout, až ty školy opět zavřou...jinak byli a jsou s učitelem v kontaktu taky ještě přes uzavřené FB stránky, které jim vytvořil a kam máme přístup my s manželem, takže se přihlašuje na jednoho z nás, svůj FB zatím nemá...
|
|
|
|
Delete |
|
(10.10.2020 23:21:48) kdoto,
mně je úplně jedno, proč dítě emailovou adresu nemá. Pokud mi rodič jako kontaktní na dítě uvede adresu svoji, tak používám tu. Dokonce mám žáka, kde naopak rodič sdílí svou adresu s dítětem, tedy dítě vidí rodičovu komunikaci. Je to jejich věc.
Povinnost mít svou emailovou adresu neexistuje. Škola ji může zřídit, ale nemůže nikoho donutit ji používat. U nás také škola vygenerovala všem emailové adresy kvůli MS Temas. Nebude je používat skoro nikdo. kdo chce email, má svůj, kdo nechce, přidělený ho k užívání nedonutí.
|
|
|
|
|
Federika |
|
(10.10.2020 23:10:53) Kdoto, vždy""t by škola měla mít nějaký svůj komunikační kanál-nevím, syn m školu -online a školní mejly, dcera má EduPage. Tam odevzdávají úkoly, píšou zprávy učitelům, učitel odpovídá jim-a já ty zprávy nevidím ani nepotřebuju vidět. Ano, někdy dcera třeba přišla, hlavně loni, v páté třídě a chtěla,abych í pomohla něco zformulovat, že neví, jak má odpovědět. Letos jsem se nabídla jednou,ale odbyla mě, že ví,co napsat. Pokud ty děti neví přesně, kam co posílat, pak je jasné, že i učitelé tápou, kde co hledat
|
|
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(10.10.2020 22:36:38) já si umím představit, že učitel ŘEKNE "lenoši, zase jsme se na to vykašlali a nic jste neudělali" a třída pochopí, že to nemyslí jako nějakou hrůzu, ale pak totéž může napsat a každý to pochopí jinak,
Syn měl podobný problém jak píšeš, taky po nich chtěl učitel práci, přitom nenapsal, že ji chce, on čekal, že když zadal, tak oni pošlou, museli si to vyjasnit, v tom začátku to bylo jiný
|
|
|
babi_ |
|
(10.10.2020 22:36:52) Yuki, ano, máš pravdu, těch 20 je jedna třída (tedy pokud jsou tak málo početné), a pak jde o to, kolik těch tříd má. Pořád nevidím nic těžkého na tom udělat si složky na každou třídu, podsložky na žáky, a třídit. Než někoho zaurguju, nejdřív projedu vyhledáváním celou mejlovou schránku, jestli jsem to nedala jinam. Než zaurguju CELOU třídu a oslovím je familierně Milánkové, tak se podívám do odeslané.
Jasně, že se chybička vloudí. Ale pak je slušnost se omluvit. A dát o to větší pozor příště. Ne že se jí to děje opakovaně. A když na dálku učí již ikstý týden, nikoli den.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(10.10.2020 22:42:45) kdybys viděla, jak někdy oalovuju já ty moje 😁 a vůbec to nemusím zle a oni to vědí, kolega totéž, jeden tatínek se pohoršoval, dcera mu vysvětlila, že to je normální a je to sranda, takže já bych na milánky nereagovala
|
babi_ |
|
(10.10.2020 22:56:10) Je to ok, pokud milánek líný může pak učitelce odepsat tetko popletená.
Jinak je to poněkud přezíravý postoj od učitelky. Nenapsala jsem ani jednou, že to myslí zle. Je to jen nadřazené, shovívavé, bez respektu. Absence omluvy tomu dává korunu.
Co se týká adres, je přeci snadné ke každému žákovi přiřadit jeho "kuba531", adresu rodiče, babičky, kohokoli... v libovolném počtu adres, které používá, pokud tedy nejsou schopni používat jednu stálou - stačí mít v adresáři uloženou normálně adresu pod jménem a příjmením žáka, a k tomu číslo 1 až X podle toho, kolik adres používá.
|
Federika |
|
(10.10.2020 23:02:31) Ano, myslím si to samý. Vůbec by se mi nelíbilo,kdyby učitel tohle napsal mým dětem. Má k. nim přistupovat jako partner, rovný, s respektem, dát jim důvěru a zodpovědnost . A naopak, může pak od nich vyžadovat respekt a plnění dohod. Pokud by učitel napsal dítěti "milánku línej", může úplně v pohodě dítě odepsat "tetko popletená", je to na stejné úrovni. A rozhodně takový vztahy do školy nepatří.
|
Federika |
|
(10.10.2020 23:25:54) Kdoto, nemám tu zkušenost, že by učitelé mých dětí s dětmi podobným způsobem komunikovali. Ale přiznám se, že kdyby mé dítě pak tou "tetkou" učiteli odpovědělo (myslím, kdyby ho učitel předtím nazval milánkem líným", tak budu klidně stát za tím dítětem a vysvětlila bych pak klidně sama učiteli, že tohle dítě učím já.A pokud bude s respektem jednat s dětmi, budou děti s respektem jednat i s ním. Ale teda jsem ráda,že jsem to nikdy řešit nemusela
|
Federika |
|
(10.10.2020 23:35:52) Tím spíš si musí ale ta druhá osoba dávat pozor na to, jakým způsobem s ním komunikuje-nebo se pak nesmí divit. Mám syna s AS- vím,jak moc si musím dávat pzor na to, jak s ním mluvím nebo se holt pak nedivím
|
Federika |
|
(10.10.2020 23:51:58) My jsme se to dozvěděli až předmaturitní rok a nikde jsem to ve škole neřešila, prostě jsem to protrpěla a on a jeho okolí vlastně taky Do té doby měl diagnozu ADHD, snížená schopnost ovládádní, vysokej emořní temperamant atd. Ono je to celkem jedno, jak se to nazve, jen se s tím tenkrát mohlo nějak pracovat. Tyhle děti jsou ale na způsob komunikace extrémně náročný.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
HelenaPa |
|
(11.10.2020 8:53:01) --, na druhém stupni je spíš výjimka tak málo žáků. Já jsem třeba na jaře měla 5. třídu (29 dětí) + 2. celý stupeň (96), celkem 125 dětí. Když jsem spočetla kombinaci žák / předmět, které jsem distančně učila, došla jsem k číslu 193. Jedíné, co jsem neměla online byla jedna hodina rodinné výchovy týdně. Na druhou stranu naše tělocvikářka, co učila ještě občanku a hudebku, byla fakt vysmátá.
|
Merylin5 |
|
(11.10.2020 8:59:04) Já na jaře, 8 tříd x cca 25 dětí.
|
|
HelenaPa |
|
(11.10.2020 9:03:45) - -, jasně, já jen, že váš jazykář bude spíš v menšině.
|
|
|
|
Martina, 2 kluci |
|
(11.10.2020 9:03:07) Taky mi to tak přijde. Loni na jaře jsem měla cca 100 žáků, teď taky a to mám jen 4 třídy na matiku. Např. zeměpisářka má celý druhý stupeň, tedy 8 tříd po cca 25, k tomu ještě další 3 třídy na dějepis (sice stejné děti, ale v dalších týmech)...to bych teda fakt nechtěla.
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.10.2020 16:19:31) --, učím ve všech třídách druhýho stupně, ve většině tříd mám dva předměty, tak si to spočítej
|
|
|
|
|
jak |
|
(10.10.2020 21:48:12) Yuki sorry , po mejlu milankove jste lini mi tu kluk plasil. Pokud nezvlada emaily, tak nevim. Pro me jako rodice je dost otravne hlidat to, aby s detma nevyjebavali. V emailu milankove jste lini bylo i to, ze to neoddvzdal nikdo. Fakt problem zamyslet se? Vazne jsi schopna toto obhajit? A vis, jak znel ten dalsi email? Haha, bylo mi sdeleno, ze jsem nic neposlala, tak posilam... no, projev hodny ucitele:).
|
K_at |
|
(10.10.2020 21:50:19) Jak, to ani nenapíše "omlouvám se"?
|
jak |
|
(10.10.2020 21:55:21) Jen smazte predesly email. A haha, bylo mi sdeleno, ze jsem nic neposlala.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(10.10.2020 22:19:25) pokud ti řekne, žes nic neposlala, není nic jednoduššího, než ti poslat znovu, z odeslané pošty, navíc pokud ona nějak okomentovala přijetí
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(10.10.2020 22:17:11) jo, formulovala to blbě, to jo, ale pokud jí to potom došlo, tak bych neřešila vůbec nic, nanejvýš bych poradila klukovi, aby napsal, že už to poslal a přidal to její přijetí
mimochodem, jak stará je učitelka?
ono to psaný slovo může být hodně nebezpečný, musí se mnohem víc přemýšlet, než při mluvení, právě proto, že chybí tón hlasu
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Federika |
|
(10.10.2020 11:10:08) Kdoto, ta náročnost je hlavně u syna, u dcery je to celkem v pohodě. Jenže u syna jde o náročný gymnázium, jedou celodenně i v běžným režimu, mají předměty,který na běžných gymplech nejsou a diskutujou celkově mnohem víc než jinde.Mně přijde jejich rozvrh zběsilej i normálně a on sám tvrdí, že sebelepší distanční výuka nenahradí běžnej režim. A je to taky tak, že ten distanční systém ne vždycky dobře zvládají, naráží to na jejich schopnosti v určitým věku,vyzrálost, třeba. Uvedu příklad-měli zeměpis, oběh Země kolem Slunce, kolem své osy, dopad slunečních paprsků atd. Vlastně celkem zajímavý téma. Dostali online výklad, odkaz na srozumitelný a hezky udělaný video , sami si vytvořili názornej obrázek... A pak byl testík. Padaly kule a čtyřky. Až na moje dítě-ale proč? Ona za mnou byla,že je z toho úplně blbá Přišla jsem na to,že pasivně sice všechno chápe, video pěkný, v učebnici dobře vysvětlený. Jenže když měli aktivně označit, ve který zemi je právě jaro, letní slunovrat atd, taksi byl občas problém, že nevěděli přesně, kde se ta daná země nachází a ačkoli to třeba v to videu jasně bylo, pořád nechápali, že fakt nezáleží na vzdálenosti Země od Slunce. Učitelka má ve třídě zpětnou vazbu,vidí reakce dětí, šumění v případě, že něco obecně nechápou, obličeje,výrazy, můžou si hned pořádně něco vyzkoušet. Ono se to někdy zdá jako nepodstatný a starší žáci,studenti, si s. tím poradí, ale rozdíl to prostě je.
|
|
|
|
Alena |
|
(10.10.2020 9:44:33) "Nikdy jsem nenapdala, že u nich se to dělá blbe" ja ale nepisu, ze nekoho napadas, to bych si nedovolila, protoze to nikdy nedelas. Tim "vysvetlenim, ze to delaji blbe" jsem myslela tve opakovane kladeni rovnitka mezi "online hodina" a "frontalka" (to by asi take mohlo byt brano jako fakt ). Frontalka proste ma obecne pejorativni povest (presne tak jak popisujes ). A nerozumim tomu, protoze tech par hodin, co jsem u svych deti zahledla, s frontalkou moc spolecneho nemelo. Takze si nemyslim, ze pokud neci dite zazije za den nekolik online hodin, zazilo samou frontalni ( cili v nadsazce "blbou":)) vyuku.
"vysvětlování, na rozdíl od příspěvků, které často čteme od tebe směrem k nám, není ponižující se snahou o překrucování" a ja si treba myslim, ze povzdech "to nema smysl" jako ponizujici vnimat lze (napsala ho prvni Yuki a je to snad prvni pripad, kdy jsem pouzila "vy" jako shrnuti osob v debate, takze "casto cteme od tebe smerem k nam" moc nechapu,)
" kdysi jsme spolu diskutovaly úplně jinak a nejsem si vědoma, že bych ti nějak ublížila či udělala něco, co tě vede k podobně útočným reakcím na cokoliv, co napíšu " Ja jsem ti psala nekolikrat, ze si tveho pristupu k praci vazim (a vazim si te stale, to myslim zcela vazne). K "utocnym reakcim na cokoliv, co napisu" me nevede nic, nepamatuji si totiz na zadnou a na tohle tvrzeni dost trestim zrak,(mmch.podivej se jen do teto diskuse, kolikrat jsi prispela ty a kolikrat jsem odepsala). Treba se te dotykam casto nevedomky, prece jen je to internetova konverzace, rada veci muze byt myslena jinak, mohla bys mi uvest nejake priklady?
|
Delete |
|
(10.10.2020 20:15:46) Aleno,
Treba se te dotykam casto nevedomky, prece jen je to internetova konverzace, rada veci muze byt myslena jinak, mohla bys mi uvest nejake priklady?
musela bych dohledávat hodně zpět. Jak sem chodím málo, vzniká efekt, který způsobuje rozdílné vnímání téhož.
Já když už sem vlezu, tak reaguju a píšu hodně najednou. Ty z toho vybereš třeba jednu věc, na tu zareaguješ pro mě dost útočně, protože se v tom příspěvku odrazí i to, co jsi tu četla od jiných během delší doby, a já jsem se zrovna svým příspěvkem té konkrétní záležitosti dotkla. Takže ty vnímáš, žes mi po hodně dlouhé době napsala, zatímco pro mě to je, že pokaždé, když zareaguješ na mě, je to nepříjemné.
Takže abych dohledala poslední tvoji nepříjemnou rekaci, musela bych jít několik měsíců dozadu, kdy jsi na mě naposledy reagovala.
Pro odlehčení: Právě opravuju testy na dělitelnost a tohle je ukázkový příklad nejmenšího společného násobku frekvence našich setkání .
Tak doufám, že se to zase srovná. Přiznám se, že pocit, že ať napíšu, co napíšu, je to špatně, u mě poslední dobou hraje prim, a necítím se dobře už ani tady, kam jsem si chodila ulevit od frustrace z reálu, kde to "všechno špatně" začíná mít trvalý charakter a já už prostě nemůžu.
|
Alena |
|
(10.10.2020 21:18:26) "Tak doufám, že se to zase srovná. Přiznám se, že pocit, že ať napíšu, co napíšu, je to špatně, u mě poslední dobou hraje prim, a necítím se dobře už ani tady, kam jsem si chodila ulevit od frustrace z reálu, kde to "všechno špatně" začíná mít trvalý charakter a já už prostě nemůžu." ja ti rozumim, ze toho mas hodne a jses pecliva a nic neodbudes, coz musi brat hodne casu. A je velmi unavne, kdyz neprijde uznani, ale problemy. Na to asi ale neexistuje jiny recept nez se proste na prudice vykaslat a veci ktere osobni nejsou, osobne nebrat.
Skoda, ze si na nejakou konkretni neprijemnost nevzpominas, protoze jak opakuji, ja si zadnou neuvedomuju (a pro odlehceni : rozhodne ne zadnou, ktera by dokazala trumfnout pomerne osobni hlasku " reaguješ útočně na cokoliv, co napíšu ":) a je samozrejme mozne, ze neprijemne pusobi neco, co tak vubec nebylo mysleno.
|
Delete |
|
(10.10.2020 21:34:02) Třeba později v noci zkusím dohledat.
Teď se snažím dát do kupy matiku na příští týden a ještě bych měla dneska stihnout rozvrh pro online výuku prvního stupně (návaznost na rozvrh druhého stupně, aby se časově nepotkávaly online hodiny v rodinách), musím využít chuť něco dělat, která nějak přestává být samozřejmostí.
|
Delete |
|
(11.10.2020 5:35:24) Aleno,
tak jsem zkusila hledat a úspěšná jsem nebyla. Ten vyhledávač tady není zrovna nejlepší. Už jsem hodně unavená, tak to zítra (myslím v neděli, takže vlastně dneska) možná zkusím jinak, přes jednotlivé diskuze. Ale protože vím, jak snadno jde příspěvek odstranit i s celým vláknem (po odstranění uživatele a jde to i jinak), plus kolik diskuzí zmizelo v nenávratnu po žádosti o vymazání diskuze, tak třeba fakt nic nenajdu.
Při prohledávání jsem zjistila, že na mě reaguješ opravdu málokdy, takže to ten pocit, že "reaguješ útočně na cokoliv, co napíšu" (mělo být spíše, když na mě reaguješ, tak útočně), asi umocňuje.
A protože prohledávání diskuzí žere dost času, který fakt potřebuju jinde, tak raději odvolávám své prohlášení ohledně tvých útočných reakcí, a omlouvám se za případné nařčení z něčeho, co třeba není pravda. I když ten pocit z něčeho vzniknout musel, ale fakt nějak nemám sílu nadále zkoumat, kde se vzal.
Jdu spát.
Ten rozvrh jsem ještě ani nezačala, takže potřebuju rozumně vstát.
|
|
|
|
|
|
|