Pawlla |
|
(15.7.2010 7:01:55) Je několik možností: a)Lepší diagnostika těchto problémů. b)Módní záležitost,tlak rodičů,aby měly děti úlevy. c)Opravdu se jich rodí v dnešní době víc,čert ví proč. Já se přikláním k áčku a céčku púl na půl.Setkala jsem se tady na Rodině i s názory b,což upřímně nechápu.
|
Kubula K. |
|
(15.7.2010 7:14:17) Taky existuje teorie, že to souvisí s plošným nástupem očkování. Nevím, jen zmiňuju pro úplnost.
|
Pawlla |
|
(15.7.2010 7:15:34) Uf, no ještě tohle,tak to máme za d.
|
|
maceška |
|
(15.7.2010 7:15:43) nebo ultrazvuku v těhotenství - taky jedna teorie, kterou jsem zase slyšela já
|
Kubula K. |
|
(15.7.2010 7:16:49) Jo, tady jsem to našla:
http://www.rozalio.cz/index.php?option=com_content&task=view&id=210&Itemid=159
|
Pawlla |
|
(15.7.2010 7:20:24) No tak beze srandy,ono to očkování proti všemu,syn na to taky škaredě doplatil,takže kdo ví.
|
|
x x |
|
(15.7.2010 8:03:30) No jo, co je na Rozaliu, to bude zaručeně pravda.
|
Bumbi&05,08,10 |
|
(15.7.2010 10:45:50) no, spíš jde o to, že miminko se rodí s nezralou CNS. Pokud onemocní horečnatým onemocněním před 2. rokem, je riziko počkození CNS. Očkování má horečku často za následek... čili odtud vítr fouká. Proto se doporučuje odsunovat očkování po 2. roce, kdy je CNS už dorzálá a nepočkodí se tak snadno.
|
|
|
|
Pawlla |
|
(15.7.2010 7:18:57) Tak za e ultrazvuk.Bude mi stačit abeceda?
|
|
Lída+2 |
|
(15.7.2010 8:00:29) Maceško v tom případě by Luk musel být DYS prolezlej.....od 8tt ho utrazvukovali 3x týdně....snad 3měsíce......a chodilA JSEM na injekce...před tím ještě ultrazvuk jestli tam ještě je.....
A s Daníkem jsem měla jen běžný ..a má nějakou DYS...češtinskou....vypadávají mu písmenka, a čárky, ale divný je to, že čte hezky nahlas....
|
|
x x |
|
(15.7.2010 8:01:42) Bože to jsou zase blbosti, v prvním těhu jsem prodělala asi tak 150 a malá je naopak velice soustředěná, dokáže dělat jednu činnost třeba 2 hodiny. To samé u 2. dítěte.
|
|
|
|
arsiela, |
|
(15.7.2010 7:25:29) Pawlí máma je učitelka,ted je už v důchodu,měla dokonce specializaci na děti s poruchama učení.Já se přikláním k tomu co tvrdí ona.Že dřív se to prostě nediagnostikovalo.Dítě se označilo za hloupý,co může jít akorát tak házet hnůj od krav.A tím to haslo.Znám pár vrstevníků co až s nástupem novější diagnostiky zjistili proč špatně čtou atd.Příkladem je moje kámoška,na základce byla na propadnutí(těžkej dyslektik)skončila na učňáku.Pak ji konečně v poradně řekli co má za problém a poradili jak to kapku zvládnout.V dospělosti vystudovala VŠ svýborným výsledkem.A to není jediná.Takže já se přikláním k A.
|
aachje skunk a tři holky |
|
(15.7.2010 7:47:18) taky si myslím,že za A.nejenom že se špatně diagnostikovalo,ale ta děcka co měla nějakou poruchu učená to těžce odnášela..ale nemohli za to jen ti ,,diagnostici,,většina rodičů nějakou poruchu za žádnou cenu nechtěla připustit.byla to v té době šílená ostuda,mít dizlektika. znám kluka,co odešel z vedlejší třídy do dizlektické školy.jeho maminka ve škole plakala,naříkala,kluk odcházel jako zpráskaný pes.dodnes to mám v hlavě...za několik let se u nás v regionu stal podnikatelem rokujeho podnikatelský rozptyl je hodně široký a ve všem je velmi úspěšný. když jsem ho viděla v novinách,projela mi hlavou ta zcéna ze školy a měla jsem z něj obrovskou radost.doufala jsem,že ty noviny čtou i učitelky co ho tenkrát dost šikanovali,za to,že je ,,blbej,,
|
Lída+2 |
|
(15.7.2010 7:50:48) aachje a tři holky na tom něco je jedna moje známá když zjistila, že Dan byl v PPP mi řekla, že nevěděla, že je syn retardovanej.....
|
|
aachje skunk a tři holky |
|
(15.7.2010 7:55:25) jinak nás učitelka na češtinu dělila na řady..od jedné do šesté. v první sedělo pár vyvolenců a oblíbenců,podavačů per a dítek prominentních rodičů,ve druhé snaživci,šprti a podrždveřové a pak už jen idioti,prasící český jazyk,jak nám paní učitelka ráda říkala.dodnes mám pocit viny z toho,že se františek hrubín kvůli mě obrací v hrobě,jak mi často při recitaci lála
|
|
|
If & 3♥ |
|
(15.7.2010 7:49:38) Arsielo, zrovna tohle jsem chtěla napsat, než jsem si to sesumírovala v hlavě už je to tady....
Rozhodně je to diagnostikou. Dřív bylo dítě "blbý, líný, nepřizpůsobivý" šup ho do zvláštní školy a hlavně se to "tutlalo" vzhledem k době, cokoliv se lišilo od vzácného průměru bylo špatně a takoví lidé (obecně jakkoliv postižení) se zavírali za zeď aby na ně nikdo neviděl...
A i důsledkem toho teď vznikl bod Bé v původním příspěvku zakladatelky, dodnes se bohužel najdou řekněme "tupci" kteří nejsou ochotní respektovat "odlišnost" a hledají za tím vychcanost dotyčného nebo jeho rodičů "aby měl úlevy", a přitom to dítě/dospělák má opravdu problém... Je to vážně smutný, že někdo takhle přemýšlí i v dnešní době "pokroku" v diagnostice lidských problémů obecně.
Blbé je že když je člověk postižený tělesně (jakkoliv) tak je to na první pohled zřejmé, když mi chybí noha nebo jsem na vozíčku vidí to každý, ale když chybí něco "v hlavě", tak to není na první pohled vidět a najdou se i tací, kteří jsou schopní tvrdit že je to blbost
|
|
Lída+2 |
|
(15.7.2010 7:55:51) arsiela,Vojta94,Jindra12/9 07- krásně jsi to napsala....přesně tohle označení padlo i na mě....mamka celou dobu mojí školní docházky poslouchala....kdyby se víc učila..tak by to bylo jiný...ona se nesnaží....doma s ní nečtete....(přitom jsem četla denně nahlas, sama Xknih za rok, a naši nám večer vždycky četli)....vzpomínám...jak mamak chodila z rodičáku vytočená...naštvaná...na mě na učitelku....
|
|
|
vlad. |
|
(15.7.2010 7:43:33) Přiklánám se k lepší diagnostice. Dřív bylo dítě nevychované nebo mu to učení prostě nešlo a bylo vymalováno. Nikdo nehledal ani příčinu ani jiný přístup. Prostě všem stejně a když nezvládáš, tvůj problém.
|
|
Ananta |
|
(15.7.2010 7:44:40) Jedním z důvodů je ekologická zátěž, ekosmog.
|
|
Lída+2 |
|
(15.7.2010 7:49:05) Já sama mám nějakou dys....u Luka se na žádnou nepřišlo..... A u DAníka letos v březnu...ještě úlevy neměl žádný....ale pracuje se na tom byl v PPP už na prvním sezení 1,5hodiny. Zrovna za 14dní jde na další....
Podle mě je větší informovanost.....Dan má ty samé problémy co já....já byla za "flinka co se neučí a nikdo to neřešil"
A jsem ráda, že úča s tím, že není něco v pořádku přišla sama.....a když jsem jí řekla co s ním dělám a výsledky žádný...říkala, že by potřeboval úlevy...a když mu je zkusmo dala...tak byl hned vidět výsledek.....
TAk uvidím. Nadšená z toho nejsem,ale čekala jsem to.....byla jen otázka času kdo to zdědí.
|
stekna+ smečka |
|
(15.7.2010 8:11:18) No a za e) to co jíme. V životě děti nespásaly takové kvanta cukru (bílý cukr je jed pro mozkové buňky) a pšeničného lepku a éček (některé jsou přímo toxické pro mozek a vyvolávají hyperaktivitu např. E 250, které je v KAŽDÉ uzenině)
|
If & 3♥ |
|
(15.7.2010 8:15:09) Stekno taky dobrý... můj syn je vegetarián- hyperaktivní... I když na každém šprochu
|
stekna+ smečka |
|
(15.7.2010 8:22:48) vegetariáni nejí cukr? Ani lepek? Vem si, že i kdbychom vyřadili všecky bonbony a čokoládičky, tak cukr je v kečupu, čipsách (některých), dochucovadlech, minerálkách, jupíkách, brumíkách (strašně zdravých, že dělaných přímo pro děti), lécích...apod. O lepku kerej se cpe fakt do všeho nemluvím... Syn je dosti vážně neurologicky postižený a po vysazení cukru se jeho stav zlepšil. To je podle mně jasný důkaz.
|
stekna+ smečka |
|
(15.7.2010 8:24:52) A co vedení porodu...těch faktorů je spousta, Od dědičnosti, přes stravu, očkování...to, že žijeme zavření v betonových králíkárnách atd. atd. a pak taky ti, kteří mají nevychované děti a dají jim nálepku hyperaktivní...
|
|
|
|
x x |
|
(15.7.2010 8:45:10) Myslíš ze za dob našeho dětství se sladkosti nejedly? A éčka? Vždyť ty salámy měly daleko horší kvalitu než teď. Jasně že cukr je energie, ale že by způsoboval hyperaktivitu jako dianozu, to je tedy dost nepravděpodobné. Spíš si myslím, že jsou dneska lepší diagnostické metody než dříve a více se to řeší, ale co si budeme nalhávat, spousta lidí s nevychovanými dětmi, které v životě žádné vyšetření nepodstoupily, nevychovanost omlouvá "hyperaktivitou". Jasně, že hyperaktivita je diagnoza, ale rozhodně není hyperaktivní každé druhé dítě (i když ve školkách a školách to tak vypadá). Ono na každém z těch bodů bude něco pravdy, ale ani jeden nebude univerzálně pravdivý na 100%. Takže částečně si myslím, že i b), stejně tak jako a) a c), nepravděpodobné mi přijdou spekulace typu ultrazvuk atd. atd.
|
stekna+ smečka |
|
(15.7.2010 9:01:23) Právě že za dob našeho dětství se jedly...a myslíš, že se tyhle "hříchy" nekupí generace od generace? Co ta poválečná generace...schválně jsem se zajímala co jedli. A cukr téměř nebyl. Jídlo bylo skromné, ale výživné. Dneska nemáš ani v celozrnném pečivu to co dřív. Všecko je zanesené.... Zdravé mořské ryby jsou plné rtuti a kdo je jí 3x týdně jak se doporučuje si zadělává...já myslím, že neexistuje jediný důvod. Může se spojit více faktorů. Navíc kdysi bvyly děti od rána do večera venku Běhaly blbly. Dneska? Zavření buď doma nebo v MC nebo školce, pak škole u pc...Já byla se synem na ozdraváku. Se šesťáky. Šli jsme výšlap na hory a polovina holek celou cestu skuhrala, že to je dlouhé a nudné a namáhavé. Některé z nich byly ve věku 12-ti let POPRVÉ NA HORÁCH V LESE!!!! Když jsem s ejich ptala kam teda jezdí na výlety, tak leda do aquaparků a dinoparků a většinou sedí u pc. Kroužky? Nuda...Já myslím, že i ten zdravý pohyb hodně dělá. Se synem děláme HANDLE terapii a mimo jiné nám terapeut doporučil at kluka "zničíme" venku. AŤ se hýby, sportuje...jenže ve škole má takový záhul (i při IVP i při pomoci asistentky) že prostě většinu odpoledne proseděl nad knihama. ANi to slavné IVP nám nezaručilo to, aby na ně nebyly kladeny přílišné požadavky. Takže to máš tak. Na druhou stranu znám rodiče co vyběhají dítěti s mnohem menšími problémy IVP a založí si roce a školo starej se a jen si stěžují...jaktože jejich Pepánek dostal ze čtení blbou známku...tož asi tak
|
Lída+2 |
|
(15.7.2010 10:07:55) stekna+4/97+3/01+11/03+10/07 na tom, že se děti málo hýbou něco je...jezdívali jsme na takový srazy se známými a prakticky jen dcery jedné byli zvyklé chodit....ten zbytek moc né....a přesně jak píšeš 2km na rozhlednu je boleli nožičky...a plouhali se šíleně....sice byli menší,ale ty co byli stejně staré jako Dan tak skuhrali....
třeba moje děti dělají orientační běh...takže jsou 2x v týdnu v lese na 3hodiny a 3 víkendy ze 4 v sobotu na závodech. Zrovna zítra mají závody Rozhodně s nima chodíme....do lesa....ale co dělají ten běh..tak je do lesa moc nebereme příjde mi, že tam jsou pořád
|
|
|
Mlada |
|
(15.7.2010 9:50:13) Žabátko, já si tedy myslím, že za dob našeho dětství měly potraviny kvalitu větší - a salámy, to je tedy kapitola sama o sobě, dnes najít kvalitní salám je docela umění. Právě těch zmiňovaných éček se nyní používá daleko větší množství.
|
Pawlla |
|
(15.7.2010 10:02:27) Ano potraviny nebyly tak trvanlivé,teď je tlak na to,aby vše vydrželo co nejdéle.Ale pokud má jogurt záruku dva až tři měsíce,tak co tam asi je?
|
|
|
|
|
|
arsiela, |
|
(15.7.2010 8:25:42) Jo Pawlo ted jsme si vzpoměla ještě ti doplním bod f - vážné onemocnění na začátku života , kdy dochází k hypoxii mozku(nebo opakované narkozy).Ale to mám od neurologa,říkal mi to u Jíjuši,že mám díky tomu co prodělal na 100% počítat s nějakou dys..ve škole.Ale vzhledem k jeho opožděnosti a vůbec celkově,je otázka jestli to někdy zjistím.Docela by mě zajmalo,jestli tohle někdo potvrdí.
|
lipoo |
|
(15.7.2010 21:42:21) zatím jsem přečetla pár prvních příspěvků-máme taky dys..a Arsiela se ptala,jestli někdo potvrdí narkozy..tak náš jich měl do půl roku života tři....jdu to přelouskat..jinak jsem samozřejmě pro bod A...lepší diagnostika..já jsem byla určitě taky dysgrafik
|
|
|
Ivuljenka |
|
(15.7.2010 8:35:49) myslím,že je to diagnostikou a tím,že maminky už o tom mají povědomost,takže když se jim něco nezdá navštíví odborníka a nemusí se za to stydět
|
Očička |
|
(15.7.2010 8:42:58) Taky myslím, že je to lepší diagnostikou. Za "našich školních let" byly některé děti "hloupé". Prolezly se čtyřkami nebo i propadly. A v životě jsou pak úspěšné. Nedávno jsem viděla "propadlíka" z mých školních let, jak řídí obrovský bagr! Já "jedničkářka" bych to nikdy nedokázala. Prostě mu ten mozek dozrál trochu jinak, pomaleji... A druhý chlapec, který kdysi propadl má po otci ústěšnou firmu a vede ji moc dobře. naštěstí byly tehdy p.učitelky tak trpělivé, že nebazírovaly na přeřazení těchto hochů do zvláštní školy. Když je dítě jen "hloupé" a jiné, patří do zákl. školy.
|
|
|
Barča, M 07 a E 10 |
|
(15.7.2010 8:42:13) myslím, že A je vcelku aktuální a také to že poruchy učení, jsou dědičné, alespon tedy to nám přednášeli profesoři při speciální pedagogice. Já jsem dysortografik a i ted s tím bojuji, ale 3 roky jsme s mamkou dřeli každý den(jak já to nenáviděla) a trénovali a trénovali a trénovali.
|
|
Betina |
|
(15.7.2010 8:48:20) syn teď skončil třetí třídu a jde do čtvrté, od první třídy je zřejmé, že čísla nejsou jeho kamarádi a s matematikou docela dost bojuje nemá žádnou poruchu, jen je prostě pomalejší, nemá na čísla představivost, zkrátka na to nemá buňky (narozdíl od češtiny, kde vůbec nemá problém)to je možná ještě horší než kdyby nějakou dysfunkci měl, protože na pomalejší děti není tento systém vzdělávání vůbec nastavený nemůžu si pomoc - nelíbí se mi to, obecně toho mají děti v osnovách hodně a rychle to probírají, a už zase změna a nová látka a jsou prostě děti, kterým to nejde tak rychle a ty mají smůlu - nikdo a nic se jim nepřizpůsobí a mají prostě špatné známky osobně si myslím, že mít už od třetí třídy na vysvědčení trojky, je spíš vizitka učitele než dítěte my jsme opravdu tu třetí třídu strávili domácími úkoly a učením, den co den a to si teda vzpomínám, že o nás naši ani nevěděli, jen maximálně podepsali sešit ani se nedivím, že se pak rodiče, kterým to není jedno, snaží nechat dítě vyšetřit v poradně a jít třeba cestou nějakých úlev možná záleží na té konkrétní škole a učiteli, ale tohle je naše zkušenost
|
Vokounka |
|
(15.7.2010 9:06:22) Betino, máš pravdu. Můj syn je na matiku také pomalý. On tedy rozumí, umí bez problémů, ale než si to spočítá, tak uplyne moře času.Když se na něj nespěchá, má jedničky.Když musí počítat rychle, nestíhá a přinese čtyřky,protože prostě z pěti příkladů stihne jeden.Co na tom, že ho vypracuje precizně.Že je to pro něj demotivující a stresující psát nemusím...Nejhorší je, že on ví, ale nestíhá.
|
|
Promka+K(02)+Š(07) |
|
(15.7.2010 9:07:10) Já bych ještě přihodila další důvod. Betina ho svým příspěvkem trochu naznačila. Velký rozvoj komunikační technologie za poslední desítku let. Dětský mozek musí podstatně rychleji zpracovávat výrazně větší množství informací než za našich dětských let. Takže lehčí formy různých dys se dřív u dětí ani nemusely projevit, protože dítě mělo na učení víc času. Dítě se stejným "postižením" v dnešní době prostě nestíhá. Mám podobný "případ" doma - nadprůměřně inteligentní budocí prvák s poruchou motoriky. V dobách minulých by jen škrábal jak kočka a měl dvojku z těláku z milosti, občas by mu někdo řekl, že je línej. Dnes spadá do kategorie dětí s poruchou učení.
|
maschul |
|
(15.7.2010 9:28:24) Souhlas...
moje děti jsou malé, přesto vím, že některé v jejich věku (nyní mu bude 6), mají mobily, psp, vlastní počítače a hrají na nich běžně hry, mají svoje ipody a jiné věcičky...
já si prostě myslím, že je to brzy...
|
*Šárka* |
|
(15.7.2010 9:45:07) Možná taková otázka do pranice..
Z dis poruchami jsem dlouho neměla žádnou zkušenost. Neměl je nikdo z nejbližších příbuzných, ani já, ani moje dítě. Téměř dva roky žiju s přítelem, jehož dcery mají v tomto ohledu velké problémy, ač jsou to jinak chytré a šikovné holky. V podstatě skoro ve 14 letech nemůžou jít do kina na film s titulkama, protože nestíhjí číst. Nejsou schopné napsat krátký vzkaz, aniž by neudělaly alespoň jednu chybu. Ve škole mají na základě papíru z PPP úlevy, takže známka z ČJ (dle mého názoru) neodpovídá "realitě". Pomalu řešíme, co s nimi dál po SŠ; v jaké profesi nebudou muset pokud možno vůbec psát a raději ani moc nespoléhat na psaný text..
Co dál? Pokud nové generace mají víc poruch učení (?), ošetřené "papírem" z PPP, díky kterému projdou bez problémů ZŠ i SŠ, .. máme si zvykat na cedulky typu "Přidu hnet" a podobně?
|
*Šárka* |
|
(15.7.2010 9:51:40) .. oprava .. co s nimi po ZŠ.
|
|
Mlada |
|
(15.7.2010 9:55:54) Śárko, dys-poruchy handicapem být zas tak nemusí, právě na střední a vysoké škole spíše méně než na základce. Jednoho dyslektika mám za muže - tedy, samozřejmě, že v dětství mu poruchu nikdo nediagnostikoval, když ho rodiče přihlásili na průmyslovku, paní učitelka říkala: no tu průmyslovku by snad mohl zvládnout. Zvládnul, bravůrně, dokonce vystudoval i vysokou školu. (Paní učitelka o pár let později říkala, "pane inženýre, já věděla, že z vás něco bude). Muž čte mnohem pomaleji než já, ale občas mám pocit, že mnohem důkladněji. A nějvětším důkazem toho, že dys porucha nemusí být překážkou ničeho, je pro mě dyslektička, která mi na vysoké přednášela didaktiku českého jazyka.
|
*Šárka* |
|
(15.7.2010 10:13:57) Josefko, souhlasím, že pokud se s dětmi pracuje (a hned mne napadl jeden konkrétní případ), určitě šanci mají. Nebo pokud jsou samy cílevědomé a nebo mají nadání na jinou oblast - třeba na technické obory. Já se bohužel setkávám s případem, kdy díky papíru z PPP kapitulovaly v první řadě děti (dost náročná dvojitá puberta), jeden z rodičů (střídavá péče) a jak jsem viděla na vysvědčení, i škola.
To mě donutilo se zamyslet - do kdy "papír" platí? Lze s ním projít ZŠ, SŠ, omaturovat, .. co dál? Mám v praci na starosti dost velký ženský kolektiv, převážně středoškolaček. I když psaný projev není gro jejich práce, mám je vyselektované na ty, které mohou pustit nekontrolovaný mail mimo firmu a na takové, u kterých to nepadá v úvahu. Ty samozřejmě dělají tu horší práci a jsou podle toho placené... Tím chci říct, že "papír" z PPP přece musí někde přestat fungovat; není snad možné komunikovat na pracovní úrovni s douškou - těch hrubek si nevšímejte, jsem disgrafik.
|
Mlada |
|
(15.7.2010 10:22:34) Šárko, já mám za to, že i dyslektik by měl na konci gramatiku umět správně, ano, může mu to déle trvat, ano, občas udělá chybu. Muž jich dnes dělá minimálně (a to má střední i vyskou školu technickou). Papír z poradny by měl být pomůckou na cestě, ne trvalou omluvenkou. Tedy ANO: Jsem dyslektik, potřebuji více času, potřebuji s tímhle trochu pomoci." NE: "Jsem dyslektik, tohle se nikdy díky své poruše nemusím naučit."
|
Promka+K(02)+Š(07) |
|
(15.7.2010 11:01:22) Josefko, naprostý souhlas. Jak jsem psala výše, můj syn, budoucí prvák s poruchou motoriky (a možná v budoucnu i dysgrafik nebo dyslektik) nastupuje do logopedické třídy s nižším počtem dětí, aby v pomalejším tempu zvládnul to samé, co ostatní prvňáčci. Takže žádné úlevy, stejné osnovy, jen s méně dětmi více času. A rozhodně bych jako rodič nikdy netolerovala "já jsem "dys...", já to umět nemusím!
|
|
|
štěpánka | •
|
(15.7.2010 11:17:17) Šárko, "papír" z poradny platí 2 roky. V zájmu dítěte ale není jít do porady ob rok a tím to končí, je vhodné naučit se tam různé metody, jak učení usnadnit a s dítětem pracovat. Nejen ve škole, hlavně doma. Po dvou letech je nutné opětovná kontrola, většinou se situace vyvíjí, často s věkem k lepšímu.
|
|
JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) |
|
(15.7.2010 12:10:48) Šárko, můj manžel taky píše hrozně, ale myslim, že je to mnohem lepší od chvíle, kdy maily píše anglicky
Jinak mimo tohle vlákno - obvykle nad pravopisem neremcám, ale spousta lidí to tu píše blbě a skoro bych řekle, že většina, tak už mi to připadá moc... DYSLEXIE, DYSFRAFIE atd. se píše s Y
|
Lída+2 |
|
(15.7.2010 12:16:57) Jeno, na tom něco je 90% e-mailů mám v AJ a tolik problémů nemám
|
|
štěpánka | •
|
(15.7.2010 14:01:20) Jeno, taky to píšu asi blbě - někdy dys a někdy dis. Zkoušela jsem si hledat na internetu, jak to píší odborníci a zjistila jsem, že oběma způsoby Ale ty jsi taky odborník, tak to asi budu psát dys - navíc to mému oku lépe "lahodí"
|
JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) |
|
(16.7.2010 19:12:37) Tak až zas uvidíš, že to nějakej "odborník" píše s "i", tak si můžeš domyslet, že buď je dyslektik, nebo si diplom vytisknul doma
|
|
|
|
Petra | •
|
(15.7.2010 15:03:11) Platí i na VŠ. Jen si ho musíš "obnovit". Učím angličtinu na univerzitě (hodně studenty technických fakult) a spousta z nich ten papír přinese (a přesně - čím dál tím více). A mají pak různé úlevy na splnění předmětu. Delší čas na test, vynechání poslechu (prostě podle toho, co má napsané od psychologa).
|
|
|
|
Pawlla |
|
(15.7.2010 10:07:28) Šárko,můj synovec je dyslektik,přesto studuje VŠ,je fanda do počítačů a už teď vydělává ve firmách pěkné peníze,protože je fakt dobrý.Ovšem "přídu hnet"Ti klidně napíše taky.Myslíš,že se proto měl jen vyučit?Já si myslím,že by to byla škoda.Jinak na základce propadal z ČJ,učitelka neuznávala nic.
|
*Šárka* |
|
(15.7.2010 10:22:29) Pawllo, to je právě to, nad čím dumám. Mimochodem, mám technickou VŠ a tak vím, kolik úžasných, jednostranně zaměřených spolužáků jsem měla.
Obecně - pokud mi příjde dát síť do kupy machr, nad jehož znalostmi zalezu závistí do kouta, klidně mu "přidu hnet" odpustím. Když si ovšem toto přečtu na prodejně s květimani a nebo ve vzkazu ze školky, zamyslím se..
|
|
|
Lída+2 |
|
(15.7.2010 10:21:52) Šárko z vlastní zkušenosti můžu říci...číst titulky jsem v 14 taky nestíhala a nyní, když si film zapnu a má titulky...tak je stihnu přečíst....jen tuhle jsem koukala na "MEgastavby světa" a tam to běží rychle a stihl to jen manžel... takže mi to pak dopovídal
|
*Šárka* |
|
(15.7.2010 10:24:49) Lído, dík za vysvětlení. Jak jsem na začátku předeslala, osobně jsem s tím donedávna neměla žádnou zkušenost, proto si tu spíš rovnám dojmy a zkušenosti, než že kritizuji.
|
Lída+2 |
|
(15.7.2010 10:42:50) Šárko ještě něco....na základce to bylo utrpení a na prumce pohodička
|
|
Lída+2 |
|
(15.7.2010 10:45:26) Šarko můj 11letý syn čte na dvojstránce stejnýho textu o půl stránky rychleji než já.... a manžel je o 1 rychlejší.....,ale jde to...¨
Jediný co mě vadí dodneška a štve mě to neskutečně...i když si po sobě čtu co píšu vždycky 2x-3x...tak kolikrát chybu nenajdu prostě jí nevidím...když se mě zeptáš...tak to vím...a proč...jen to prostě nenajdu....
|
|
|
|
|
|
|
|
Žžena |
|
(15.7.2010 9:02:20) Bohužel to B slýchám nejčastěji právě od učitelek Nejde jen o staré struktury, už jsem se setkala i s čerstvýma absolventkama, který měly jasně vyprofilovaný názor na to "jak je dneska móda, že je každý druhý děcko hyperaktivní nebo dys".
|
|
Tizi |
|
(15.7.2010 9:03:24) Kombinace všech tří a bod b) existuje, mám vlastní zkušenost - dítě dostalo lékařsky potvrzenou úlevu na zkoušky ve škole kvůli nemoci, která se později vyléčila. Holka, když byla starší si ji chtěla nechat zrušit, že už ji nepotřebuje a matka vyvíjela nátlak, aby toho využívala ve škole dál.
Bod c je bohužel taky pravdou, jako mámu mě všechna nemocná miminka dojímají a moc jim drží palečky, na druhou stranu si uvědomují, že děti s genetickými poruchami, které by se v minulosti dospělosti nedožily, ty poruchy a to trápení předávají zase svým dětem. Je to hodně těžké téma.
|
|
Jaana2 |
|
(15.7.2010 9:11:44) Pawlo osobně mám dojem, že tak z 80% c)
prostě lidi jsou čím dál choulostivější. Dřív taky nebylo tolik astmatiků, exematiků, diabetiků ...
|
*Šárka* |
|
(15.7.2010 9:14:33) Jako nerozpoznaný a neléčený dětský astmatik (pokud pominu Vincentku a psí sádlo) si o tom myslím totéž, co pisatelky nade mnou o dříve nerozpoznatelných dis poruchách.
|
Jaana2 |
|
(15.7.2010 9:34:08) Šárko pak to ale byl špatný dr, že to nerozpoznal. Protože jako dítě jsem měla alergii a běžně se alergie a astma léčilo ( dostupnými prostředky). Ale fakt těch dětí co je teď nebylo tolik
|
*Šárka* |
|
(15.7.2010 9:50:13) Jaano, souhlasím. Byla jsem zkrátka kašlavé dítě a nikdo nic víc neřešil, rodiče už vůbec ne. Na střední jsem na konci roku dostávala trojky z TV, .. běh rozkvetlou jarní přírodou byl pro mne lahůdkou (sama jsem o alergiích moc nevěděla), okomentovaný učitelkou ve smyslu, že jsem líná.
Když syn dostal první dýchátko ve třech letech (před 15 lety), ořvala jsem to. Do té doby jsem si myslela, že astma mají jen obézní kuřáci důchodového věku..
|
|
|
|
Lída+2 |
|
(15.7.2010 10:14:38) Jaana2 jo to je pravda...dřív se alergie tak neřešili...že já dítě z vesnice....když to řeknu hnusně..jsem se hrabala v hnoji od malinka...neměli jsme doma sterilní čistotu...dralo se peří....spalo se v něm.....venku od snídaně po večeři...a spaní...v létě v zimě....jsem jediný alergik v širokém okolí(když se na to přišlo...babička se za to styděla a nesmělo se o tom mluvit...prý je to ostuda)
Alergie se mi začala projevovat od 9let- podole prababičky jsem jen íná otáčet seno....a dělám scénky.....když to přeženu....tak se to neřešilo tak, že kdysi bych se s nějvětší pravděpodobností před 80lety nedožila dospělosti a nepřivedla na svět děti, který by porodili děti s tím samým problémem co mám já a tolik by toho nebylo...prootže bych prostě na tom poli umřela na alergickej záchvat a bylo by....
|
|
|
..maya.. |
|
(15.7.2010 9:14:27) za a)a za b).....
|
|
Xeni |
|
(15.7.2010 9:16:23) Rekla bych, ze jsou deti pretezovany. Zijeme v Torontu. Syn nastupoval do JK v necelych 4 letech. Tam se uci psat, pocitat atd. V SK byl o rok pozdeji, tam se od nich jiz ocekavalo ze bude cist, ale sel do francouzske skoly, takze se teprve ucili rozumet, protoze doma mluvime anglicky. do 1. tridy sel v necelych 6 letech. Neustale na mailu stiznosti od jeho ucitelky, jak se nesoustredi, nedela ukoly v hodine a pod. Sesli jsme se s ucitelkou a ukazala nam co delaji:
takze do konce 1. tridy, kdy synovi v rijnu bylo 6 deti musi umet scitat a odcitat do 100, nasobilku 2, 4, 5, 10. Brali i 3D tvary a geometrii. Do francouzskych vet mel dosazovat francouzska slova. Ucitelce jsem rekla, jestli to neni trochu moc od 6 leteho kluka, ktery by mel lezt po stromech a vybijet energii a uzivat detstvi, je takhle dusit ve skole od 9 rano do 3 odpoledne. Pro me je malem genialni a pro ucitele hlupak bez soustredeni a pile.......
Soucasne deti jsou pretezovany. Umi stahnout hry z pocitace jiz ve 4 letech. Zjistilo se, ze pocitacovymi hry se zamestnava cely mozek a podporuje se kratkodoba pamet. Ucenim z knizek, biflovanim se podporuje dlouhodoba pamet. Proste je to strasne moc vjemu a informaci a telo se brani tak, ze vsechno okamzite zapomene, nebo proste vypne.
Kojeni, ockovani, vek rodicu apod, to jsou podle me kecy.
|
Federika |
|
(15.7.2010 9:22:19) Xeni, to si nemyslím...Mám kluka, který teď skončil pátou třídu a pětiletýho kluka, který teď nastoupí do první třídy.Naopak si myslím, že toho te´d po nich ve škole chtějí míň, než chtěli po nás..Násobilku teda v první třídě u nás neberou,až ve druhý...I když tuhle malou násobilku spousta dětí v první už zvládá...A ty poruchy jsou často vidět už před nástupem do první třídy.
|
maschul |
|
(15.7.2010 9:26:34) tady jde spíš o přetěžování jako celek, klademe na ně nnesmyslné nároky abychom si nahonily vlastní ega... talk okolí má mnohem větší intenzitu, svět kolem nich je roztěkaný, rychlý, zmatený...
odevšad na ně ječí reklamy, tv, časopisy...když tohle doma nikdo neuchopí a nereguluje, tak, aby dítě mělo na ten svůj "mozek" i trocha klidu a fakt třeba té manuální práce, zážitků méně intenzivních než obr parky, obr kina a vše super, extra bomba...tak to dopadá blbě
|
Federika |
|
(15.7.2010 9:29:19) tohle jo.. Ale vzhledem k tomu, že spousta psychologů si troufne "dys" naznačovat, případně už i diagnostikovat v předškolním věku, tak se s tím to dítě fakt nejspíš už rodí...
|
maschul |
|
(15.7.2010 9:32:23) ...jen se těžko takhle od stolu dozvíme, zda fakt občas neplácají...
|
|
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(15.7.2010 9:32:03) maschul, kdysi jsem tu psala o tom, jak pokládám za "nebezpečné" všechny ty super nezbytné věci pro kojence typu kolotoč nad postýlku a aktivní pultík. A že mi ani nepřijde chytré obklopovat dítě pestrými barvami apod. Když stresujeme děti od narození tím, že je zahlcujeme zvuky, tvary a barvami, které jejich nedozrálá nervová soustava není schopna zpracovat, nemůžeme se pak divit, že mají problém s pozorností, soustředěním atd.
|
maschul |
|
(15.7.2010 9:35:54) ...a nechala se přesvědčit, že tohle vše je třeba...u druhého prcka jsem byla ve větším klidu a dneska hodně přemýšlím co koupit...děti ženu raději ven
Je to naše vina...zahrneme je sračkama a chceme aby z nic byly vyrovnaní dobří lidé...
|
|
Federika |
|
(15.7.2010 9:36:28) jsem si skoro jistá, že tam hraje roli víc faktorů, včetně toho nervozního světa..Náš soused naproti, je mu 12, měl tzv. idylické dětství, vesnice, hraní,bazén, děti, žádnej počítač, mobil, hry, nic-musel přestoupit do speciální škoy pro děti s poruchama učení a má toho fakt hodně.Takže tenhle faktor se určitě podílí, ale příčina to těžko bude..Jo a maminka se rozhodně nějakým kolotočem nad postýlkou nezabejvala....Alespoň soudě dle jeho mladšího bráchy..
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(15.7.2010 9:39:47) Federiko, jasně že těch faktorů je víc, ale nemá smysl je zbytečně přidávat o svý vlastní vůli.
|
|
|
|
|
Firsty+Matouš07/06+Šimon01/08 |
|
(15.7.2010 11:04:40) No, jak je to na ZŠ nevím, ale mám pocit, že na minimálně některých VŠ jsou nároky hodně nízké! Alespoň na některých. Co jiného si mám myslet, když jsem studium propařila v hospodách a dokončila s červeným diplomem. Tak by to přece být nemělo.
|
|
|
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(15.7.2010 9:23:06) Myslím, že to zavrhované "b" se dá chápat ještě jinak. Dokud někoho nenapadlo pojmenovat ďolíčky na stehnech "celulitida", tak žádná celulitida nebyla a nikdo ji neřešil. Dneska je z celulitidy monstrózní byznys. Dokud neexistovaly (nebyly pojmenovány) všechny ty "dys" poruchy, ADHD a podobně, tak je rovněž nikdo neřešil. "Dřív bylo dítě označené jako hloupé" - no, to je zbytečná generalizace. Některému dítěti ve škole šlo to a jinému zas něco jiného. Děti nejsou všechny stejné. Některé bylo šikovné na manuální práce, jiné na zpěv, další si dobře pamatovalo data v dějepise. A stejně tak existovali vždycky přehnaně ambiciózní rodiče, kteří měli dojem, že jejich Mařenka patří na gymnázium, i když prolézá školu s trojkami odshora až dolů. Vedle nich zase byli rodiče, kteří posílali jedničkáře na učnák, protože u nich v rodině přece nikdy nikdo nebyl kancelářská krysa a umět řemeslo je základ. Ten princip je totožný, jen se přidala možnost oblepit dítě nějakou nálepkou...
|
Ananta |
|
(15.7.2010 9:41:02) Ono se teď i v odborných kruzích dost diskutuje o tom nálepkování diagnozama. Já myslím že je potřeba to posunout k nějakému kompromisu, dnes je DG na všechno i na "blbost" a nevychovanost. Tolik dětí co má diagnostikovanou poruchu chování a učení rozhodně není, v tom se shoduje dost psychologů a sped. pracovníků, minulý rok jsme na toto téma měli přednášku.
|
Lída+2 |
|
(15.7.2010 11:16:36) Valkýro, já chci po PPP hlavně něco,aby mi řekli co a jak trénovat,aby měl míń problémů než já.....nechci,aby to flákal....chci zlepšení pokud je nějaká možná....
|
jak |
|
(15.7.2010 11:40:24) Tak ja souhlasim s Valkyrou, taky mam pocit, ze naroky na deti klesaji. Muj syn prosel prvni tridu velmi lehce, porad slysim, jak je genialni:))) Ja teda dite zaprahnu, co to jde, nejde ani tak o studium jako o to, aby mu nezbyl cas na poflakovani. Mozna ani nevim, o cem je rec, ale soucasne deti mi obcas prijdou, ze by zvladly hodne, ale rodice jim vybehavaji papir na dis. atd.
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(15.7.2010 12:19:26) Nevím jestli nároky na děti klesají, když srovnám svoji první třídu a synovu, má minimálně navíc angličtinu. Řekla bych, že je to plus mínus stejné.
|
|
lipoo |
|
(15.7.2010 21:58:39) hm,trošku nechápu příspěvek od Jak,že rodiče jim "vyběhají" papír na dys...tomu fakt nerozumím
|
|
|
Pawlla |
|
(15.7.2010 11:44:08) Valkýro,ale tady nejde o to,aby chodili na střední a vysokou děti,které na to nemají,ale naopak,aby tam mohli chodit děti inteligentní,které jsou bohužel dys.,protože to nemá s inteligencí nic společného.
|
Pawlla |
|
(15.7.2010 11:52:11) Jak si ji seženou?To nekoupíš na trhu.Za druhé,už jsem to tu psala,PPP vypracuje IVP a podle toho se jede,není to o tom,že dítě nedělá nic nebo jen to co chce.
|
|
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(15.7.2010 12:26:08) Ale inteligence je strašně širokej pojem! Nemůžeš srovnávat dvě stejně staré děti jen podle jednoho parametru, základní školství by mělo být koncipované pro průměr ve všech směrech. I tak budou rozdíly, protože někdo je holt víc zaměřený na manuální činnosti a někdo na řekněme intelektuální, ale co vypovídá o inteligenci, že má někdo maturitu? Tu snad dokáže udělat i šimpanz. Je chytřejší dítě, který ví kdeco o husitských válkách nebo to, co složí na první pokus složitej hlavolam nebo který dokáže dejme tomu něco opravit, aby to fungovalo? Jak to chcete poměřovat?
|
Lída+2 |
|
(15.7.2010 13:13:12) Monty nepíšeš o Lukovi a Danovi? Ta poslední věta....husiti sedí na Luka a zbytek na Dana
|
Jaana2 |
|
(15.7.2010 13:58:24) ono je to teda trošku jiné téma, ale strašně se mi líbí, jak to napsala Valkýra. A lidi o tom moc nemluví, nevím proč. Každý chce studovat VŠ a následně někde administrativu ( nebo tak něco) a málokdo pracovat. Ale je právě to hodně tím, že tady se strašně podceňuje manuální práce. Přitom bez toho, aby někdo chleba upekl to nejde.
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(15.7.2010 14:01:54) Jaano, v rámci vývoje druhu přejdeme z chleba na orazítkovanej papír. Akorát nevím, kdo ho bude vyrábět.
|
|
Lída+2 |
|
(16.7.2010 6:49:37) Jaana2 na tom něco je....ono stačí, když se tě někdo zeptá v práci...co jsi dělala o víkendu,.....a jakmile řekneš nějakou ruční práci...tak koukaj blbě.... a já nechápu proč...já si při práci dodělalávala školský ustav uměleckých řemesel a když to před někým řeknu pomalu si klepe na čelo...... Nechápe, že jsem si to dělala,abych měla super relax....na odpoledne....a volný chvíle.....
Proto jak píšu....já sesnažím najít dětem co je baví a podporovat je v tom....a pokud DAn truhlařit bude chtít..tak to prostě najdeme a pošleme ho tam....prootže on strašně rád pořád něco vyrábí a opravuje..a je fakt šikovný a holky co psali o truhlářích mě moc potěšili.
|
lipoo |
|
(16.7.2010 8:19:50) Lído-ty se máš...náš dys má snad i dyspraxii-není šikovný ani na ruky..ale toho už řešit nemusím,je na elektrotechnice-spravit pc dovede,to mu potíž nedělá
|
Lída+2 |
|
(16.7.2010 9:27:36) Lipoo, Dan mi před 4 lety vyměnil magnety na lince za nový...který měl manžel asi X let koupený.... Přehled kde má manžel jaký nářadí...některý doma jiný v garáži...má DAn...manžel za ním chodí, když něco potřebuje a je to komicky legrační" DAníku, kdepak máme šroubovák červený? " Ten máš v garáži tam a tam...donesli jsme ho tam před týdnem...."
A momentálně si dává dokupy nábytek. Jsme museli kvůli krizi stronovat objednávku novýho.....a ten starý se prostě začal sypat...a DAn to normálně opravuje.....na nic se nikoho neptá a spravuje..... Luk skuhral, že jsme měli slíbený nový...zase na něj vypadla polička....a nevrátí si jí tam.....
Strašně chtěli maskáčový kalhoty,ale všchno jim bylo širtoký...koupili jsme látku a DAn loni nakličkoval jak svoje tak Luka...bez keců...pak mě teda honil,abych to rychle ušila
A takhel opečovává něše druhý auto,aby ještě chvilku jezdilo...a fakt ho to baví...kolega ho tu chválil tuhle jak ho donatřel, že je jako nový
NA druhou stranu jsem ráda....někdo tyhle práce dělat musí...Luk je nešikovnej...a manžela to zrovna nebaví....
|
|
|
|
|
|
|
|
Lída+2 |
|
(15.7.2010 11:51:07) Valkýro. Dan chce být truhlář....a jelikož má ty DYs...tak mu v tom bránit nebudu....jen mu to najdu s maturitou...pokud ho to nepřejde....
|
štěpánka | •
|
(15.7.2010 14:48:06) Lído, můj strejda byl asi před 50ti lety stejnej jako tvůj syn. Asi v 10ti letech se rozhodl, že bude truhlářem (popřád si něco vyřezával ze dřeva, mám od něj dárky co mi utruhlal ještě na učňáku), a taky se jím stal. Aby se nezdržoval, tak tříletý učňák bez maturity. Byl živé bystré a šikovné dítě navržené do zvláštní školy a s 3 z chování. Dnešníma očima - dyslektik, dysgrafik, ADHD možná hyperaktivní a trošku koktal. Ve 35 při zaměstnání maturita - aby mohl dělat v práci nějakého šéftruhláře, po r.89 rozjel truhl. firmu, měl asi 5 zaměstnanců, přidal si k tomu restaurování a opravy starožitného nábytku (to ho bavilo vždy nejvíce - jako koníček). Dnes už si truhlá jen pro radost, zabezpečil sebe i rodinu, ani nevím, zda firma jede dál, nebo ukončila činnost. Takže Lído tvému synovi přeji pohodovější průchod naším vzdělávacím systémem, šikovné ruce jsou k nezaplacení....
|
|
|
|
|
|
|